Gå til innhold

Ang. lønn i sommer..feriepenger..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

kom til å tenke på noe...

Fikk mine feriepenger utbetalt i mai i stedet for juni., i juni fikk jeg ikke utbetalt lønn...

Skal ha ferie i juli.....og lurer nå på hvordan det da blir med utbetaling i juli. Får jeg ingenting da heller tro? :sjenert:

Har fast mnd.lønn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så sant du ikke er i ulønnet permisjon skal du da ha utbetalt din månedslønn lønn. Men for å få de rette svarene bør du kontakte lønnings- eller personalkontoret hos arbeidsgiveren din .

Skrevet
Så sant du ikke er i ulønnet permisjon skal du da ha utbetalt din månedslønn lønn. Men for å få de rette svarene bør du kontakte lønnings- eller personalkontoret hos arbeidsgiveren din .

takk for svar.. er ikke i permisjon...men ble plutselig litt i stuss. TROR også at jeg skal ha utbetalt lønn for juli....Ble bare fryuktelig usikker ett øyeblikk...

Feriepengene skal jo vel egentlig utbetales istedet for lønn juni mnd.? Så får en vanlig lønn juli..august osv, uansett når man har ferie?

Skrevet

Høres litt rart ut med feriepenger i mai og ingen lønn i juni, vanligvis utbetales feriepenger samme måned man blir trukket. Du skriver det ikke, men jeg antar du fikk BÅDE feriepenger OG lønn i mai?

Du skal uansett ikke trekkes for mer enn du har ferie, dvs 4 uker og 1 dag, alternativt 5 uker. Om du er trukket hele juni utgjør det 22 arbeidsdager med 5-dagers uker, 26 dager med 6-dagers uke. Har du 5 ukers ferie, vil du bli trukket noen få dager på julilønnen, om det ikke ble direkte fradrag i feriepengeutbetalingen for dette.

Skrevet
Høres litt rart ut med feriepenger i mai og ingen lønn i juni, vanligvis utbetales feriepenger samme måned man blir trukket. Du skriver det ikke, men jeg antar du fikk BÅDE feriepenger OG lønn i mai?

Du skal uansett ikke trekkes for mer enn du har ferie, dvs 4 uker og 1 dag, alternativt 5 uker. Om du er trukket hele juni utgjør det 22 arbeidsdager med 5-dagers uker, 26 dager med 6-dagers uke. Har du 5 ukers ferie, vil du bli trukket noen få dager på julilønnen, om det ikke ble direkte fradrag i feriepengeutbetalingen for dette.

fikk utbetalt feriepenger og fast mnd lønn mai mnd :) ingenting juni. Skal ha 4 uker ferie i løpet av sommeren.... :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...