Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan ikke fordra når de ringer meg fra noen selskap, jeg har faktisk aldri svart på noe, bare takket høflig nei takk. Og lagt på.

Var her i dag : https://w2.brreg.no/reservasjon/index.jsp

Håper det hjelper!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takker. Da har jeg reservert meg. De ble altfor pågående i det siste.

Gjest StockDama
Skrevet

også registrert meg, yay

Skrevet

Bare ikke bli sinna (mer enn vanlig) dersom noen fremdeles ringer de neste månedene. Disse listene oppdateres nemlig hver tredje måned ut til selgerne.

Selv gjorde jeg dette for mange år siden og slipper selgerne. Alle de fordømte "markedsundersøkelsene" er desverre verre å bli kvitt :forvirret:

Skrevet

Vi har reservert oss lenge, det hender faktisk at enkelte ringer likevel, da ber jeg de oppdatere listene sine, vi har reservert oss mot telefonsalg. Enkelte blir faktisk fornærmet :forvirret: Andre påstår at reservasjonen er gått ut på dato!!!

Skrevet

3-6 mnd fikk jeg beskjed om at det kunne ta

Skrevet
Andre påstår at reservasjonen er gått ut på dato!!!

Det kan faktisk stemme. Mener å huske at man må oppdatere med jevne mellomrom.

Skrevet

jeg reserverte meg mot det i går faktisk!! Synes de har blitt mye mye mye mer pågående i de siste mnd. Merkelig.. OGjeg sier neitakk hver eneste gang.

Noen ganger ringer de med skjult nr. Er dette lov????

Skrevet

Står ingenting om det hos brønnøysundregisteret, og når jeg logger meg inn der står jeg oppført som reservert. Har ikke oppdatert noengang jeg.

Gjest Emera
Skrevet

Men man må huske å reservere alle i husstanden (over 18 år..?).

Hvis man har fasttelefon eller IP. Ellers ringer de som før.

Skrevet

Jeg har reservert meg for lenge siden. Da jeg gikk inn på siden nå så jeg at jeg første gang var registret i 2001 og oppdatert i 2005, alikevel ringer det selgere i endingen :forvirret:

Mannen var også registrert i 2001.

Det sto ingenting om at reservasjonen hadde gått ut på dato.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er ikke mye vits å registrere seg. De ringer uansett. Hit ringer det selgere flere ganger om dagen. Jeg blir så lei!

Skrevet

Har registrert meg for et par år siden og har helt sluttet og få sånne tlf. Ufattelig bra!

Vær obs på at det kan gå opptil 3 mnd etter registreringen før man kommer på listen over de som ikke vil ha sånne tlf.

Har også registrert foreldrene mine som ble oppringt både natt og dag - nå har de også helt sluttet å få sånne irriterende tlf.

Gjest x-selger
Skrevet
Står ingenting om det hos brønnøysundregisteret, og når jeg logger meg inn der står jeg oppført som reservert. Har ikke oppdatert noengang jeg.

Det er bare noe man sier når man jobber som selger for å prøve å unngå reserveringen og komme i prat med den potensielle kunden.

Skrevet
Bare ikke bli sinna (mer enn vanlig) dersom noen fremdeles ringer de neste månedene. Disse listene oppdateres nemlig hver tredje måned ut til selgerne.

Selv gjorde jeg dette for mange år siden og slipper selgerne. Alle de fordømte "markedsundersøkelsene" er desverre verre å bli kvitt :forvirret:

Nå har jeg gjort det en gang til, men jeg er enig med deg - man skulle kunne bli kvitt disse "markedsundersøkelsene." Vi har 5-6 av dem i uka!

Skrevet

De ringer hit også, selv om begge har reservert seg. Jeg løser det sånn at jeg rett og slett ikke tar telefonen hvis jeg ikke kjenner igjen nummeret.

Har jeg mulighet til det, sjekker jeg nummeret opp mot gule sider, og ringer tilbake hvis det var kjentfolk likevel.

Skrevet
Det er ikke mye vits å registrere seg. De ringer uansett. Hit ringer det selgere flere ganger om dagen. Jeg blir så lei!
Samme her! Jeg har faktisk lagret noen nr. (til selgere) som stadig ringer. Tar tlf. og legger på. :)
Gjest Blondie65
Skrevet

Nei dette har jeg undersøkt hos Forbrukerrådet, dessuten står det i klartekst på BRREG at det holder å gjøre det en gang. Det er en nødløgn de tyr til når de selv ikke har oppdatert listene sine.

Men er det noen som vet om firma også kan reservere seg mot disse hersens selgerne? Jeg har nemlig firma og det er samme telefon og hjemmeadresse som privat og det er nå blitt den nye sporten å drukne meg i reklame.

Gjest Blondie65
Skrevet
Samme her! Jeg har faktisk lagret noen nr. (til selgere) som stadig ringer. Tar tlf. og legger på. :)

Jeg ble nedringt av et firma før påske og de forstod verken høflige eller uhøflige svar (jeg tok ikke tlf. når de ringte, men ringte opp igjen og ba de oppdatere listene sine og stryke meg). Til slutt sendte jeg dem brev og da tok det slutt.

Skrevet
Vi har reservert oss lenge, det hender faktisk at enkelte ringer likevel, da ber jeg de oppdatere listene sine, vi har reservert oss mot telefonsalg. Enkelte blir faktisk fornærmet :forvirret: Andre påstår at reservasjonen er gått ut på dato!!!

Sånn er det her og. Irriterende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...