gard Skrevet 4. juli 2007 #1 Skrevet 4. juli 2007 Hei Jeg er litt fasinert over store cruiseskip og jeg kunne godt tenkt meg å prøve denne ferie-varianten en vakker dag. Men min kone er fremdeles litt skeptisk og mener at det kun er "gamlinger" som dra på cruise Jeg har også prøvd å overtale min søster med familie til å være med og for å få denne prosessen igang har jeg påvirket ungene i familien med å vise dem noen av de store cruiseskipene på internet med sine surfebølger, isbaner, kinoer, svømmebasseng etc. Jeg tror det hadde vært kult å ta et cruise ut fra Miami ettersom det er lettere å komme seg dit (og billigere) enn f.eks. San Juan...og da kunne vi også kombinert det med noen dager i Miami eller Orlando. Jeg har sett litt på Freedom klassen skip på http://www.royalcaribbean.com/ ettersom de ser gigantiske ut og har masse aktiviteter. Men som nordmann burde jeg vel også se på http://www.ncl.com/ Men hvilket cruise rederi bør jeg velge? Hvem har størst og finest skip....eller er det bare snakk om "same same but different" for de forskjellige rederiene?
Gjest Gjest_Sirkeline_* Skrevet 4. juli 2007 #2 Skrevet 4. juli 2007 Dra på cruise - det er ikke bare gamlinger der- verdens beste ferie. Var på cruise med RCCL i 2004 (Navigator of the Seas) og vi storkoste oss fra første time. Det er mye folk, men disse båtene er så store at det ikke er noe problem. Det er aktiviteter på båten hele dagen -mye for barn/ungdom - samt at du kan gå i land hver dag (vi hadde en dag på sjøen) og der er det også aktiviteter som man kan delta på. Vi reiste ut fra Miami og kombinerte det med noen dager der
girrl Skrevet 26. september 2007 #3 Skrevet 26. september 2007 Jeg hadde samme oppfatning av cruise som din kone, og ble invitert med på cruise i caribien i fjor. det va utrolig morsom måte å reise på, og nå har jeg booket mitt andre cruise. Det er langt i fra bare gammlinger på cruise, det blir mer og mer populært å reise med cruise. I.o.m cruise turen er inkludert mat i prisen, begynner faktisk cruiseturene og konkurere med sydenturene, der e ikke nødvendigvis dyrere å reise på cruise enn en to ukers sydentur! Ellers så vil jeg gjerne anbefale norwegian cruise line som har såkallt freestyle cruising, som vil si at du bestemmer selv hvordan dagen din skal være på båten, du må f.eks ikke gå å spise på et bestemt klokke slett, du har alt i alt mer frihet på båten, i forhold til andre cruise opperatører. Lugarene er også veldig flotte og bra standard, de har ganske nye cruisebåter. NCL cruiser over hele verden, og har mangen gode tilbud. www.ncl.eu
Flo* Skrevet 17. oktober 2007 #4 Skrevet 17. oktober 2007 Har bestilt tur med Norwegian Pearl i oktober 2008. Er blitt anbefalt NCL hvis man reiser med barn, så vi skal på denne turen http://www.ncl.com/nclweb/booking/cruisede...ckageId=1262566 som går fra Miami. Vi tar med 2 unger samt svigers så da dekker vi aldersgruppa 12 - 60 år.
Gjest Gjest_kristine_* Skrevet 26. oktober 2007 #6 Skrevet 26. oktober 2007 Du vil nok få en fantastisk ferie. Jeg har vert på MANGE cruise og jeg har prøvd 3 forskjellige cruise selskaper. Ncl er og blir det beste. Rccl er dårlig i forhold. Jeg ønsker deg god tur og kos dere. Bare å spørre om det er noe. PS: Jeg drar på ncl cruise om ei uke, fra Miami.. Gleder meg!!
Gjest Gjest_ragnhild_* Skrevet 26. oktober 2007 #7 Skrevet 26. oktober 2007 Hei! Jeg var på cruise med rccl for to år siden, det var en fantastisk opplevelse! vi reiste med "explorer of the seas" ut fra miami hvor vi hadde noen dager først. det er et utrolig bra tilbud ombord for alle aldre, både små og store. vi var et reisefølge med både voksne og barn i alderen 8-40 og absolutt alle stortrivdes. rccl har et godt rykte på seg også når det kommer til den underholdningen de tilbyr på kveldstid,noen av sceneshowene er rene broadway-show. dessuten er maten ombord helt fantastisk. en slik feire kan absloutt anbefales på det varmeste fra min side, ønsker dere god tur!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå