Gjest Cosmic Girl Skrevet 4. juli 2007 #1 Skrevet 4. juli 2007 Mitt hovedmål med apparatet vil være å forbrenne kalorier. Jeg har ikke mye plass, og vil være avhengig av at apparatet er relativt enkelt å flytte. Hva bør jeg velge?
Yme Skrevet 12. juli 2007 #3 Skrevet 12. juli 2007 Jeg hadde valgt romaskin. Alle er så stolte av de elipsegreiene, men jeg hater dem... De kan umulig være bra for knærne, pluss at de er altfor trendye! Romaskin er best. Da får du tilogmed trent litt styrke mens du er igang. Styrke = strammere og finere kropsform.
Gjest Deception Skrevet 12. juli 2007 #4 Skrevet 12. juli 2007 Jeg hadde også valgt romaskin. Lettere å stue unna (er det en fordel, tro?), og lettere å få et bra apparat for en OK penge.
Gjest Nedfall Skrevet 12. juli 2007 #5 Skrevet 12. juli 2007 Jeg hadde valgt romaskin. Alle er så stolte av de elipsegreiene, men jeg hater dem... De kan umulig være bra for knærne, pluss at de er altfor trendye! Romaskin er best. Da får du tilogmed trent litt styrke mens du er igang. Styrke = strammere og finere kropsform. ..og bedre kroppsholdning da man trener ryggen. Bare synd de er like dyre som en ok pressbenk !
ehv61 Skrevet 14. juli 2007 #6 Skrevet 14. juli 2007 Hva er en Elipsemaskin? Hva med ergometersykkel?
Gjest Cosmic Girl Skrevet 15. juli 2007 #9 Skrevet 15. juli 2007 Takk for gode tips, dere. Har fått romaskin anbefalt av flere, så da tipper jeg det blir en slik. Noen som har en å anbefale?
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2007 #10 Skrevet 12. august 2007 Jeg hadde valgt romaskin. Alle er så stolte av de elipsegreiene, men jeg hater dem... De kan umulig være bra for knærne, pluss at de er altfor trendye! Romaskin er best. Da får du tilogmed trent litt styrke mens du er igang. Styrke = strammere og finere kropsform. Helt enig! Skikkelig workout med romaskin ass..
Gjest Gjest_frk.fryd_* Skrevet 14. august 2007 #11 Skrevet 14. august 2007 Jeg hadde valgt romaskin. Alle er så stolte av de elipsegreiene, men jeg hater dem... De kan umulig være bra for knærne, pluss at de er altfor trendye! Romaskin er best. Da får du tilogmed trent litt styrke mens du er igang. Styrke = strammere og finere kropsform. For det først må jeg få si at romaskin er vel og bra for trening og for å styrke rygg og nakke muskler ( har en romaskin nettopp til det formålet. Sliter med dårlig nakke). Men hvis du skal trene kondis eller bare komme deg i form er en elipsemaskin helt toppers. Det er veldig enkel å bruke du vil få mindre belastning på knær, kontra en tredemølle eller sykkel( for de som ikke klarer å sykkle lenge av gangen) Ellers så skal det vere sagt at jeg er ikke den som svetter bare jeg ser på et slikt apparat, jeg må somregel presse meg ganske bra for å klare å presse ut så mye som en liten svetteskvett, men når jeg bruker en elipsemaskin så renner svetten. For å øke forbrenningen når du trener, har jeg hørt at det kan hjelpe å spise noe lite en liten stund før trening og ikke glemme det viktigeste, drikk mye vann!!!
Gjest Lady M Skrevet 16. august 2007 #14 Skrevet 16. august 2007 Hvilket treningsapparat man skal velge, er ikke det litt avhengig av hva man ellers gjør i hverdagen? Hvilket yrke man har? Jeg føler ihvertfall at jeg som løfter mye, har sterk overkropp og armer, ville ha valgt et apparat som ikke styrker nettopp det, men som styrker deler av kroppen som ikke blir brukt i samme grad. Eller?
Brukernavn Skrevet 16. august 2007 #15 Skrevet 16. august 2007 Ser at det ligger et par rimelige ellipsemaskiner på finn, og flere romaskiner, så da kan du jo lete der. Lykke til med valget ditt!
caso Skrevet 18. august 2007 #16 Skrevet 18. august 2007 Romaskin som mange nevner, - uten tvil mest "kroppstrening" på ett apparat. Får jevnt fordelt muskel og kondisjon, alt etter hvordan du stiller inn nivå selvsagt. Spis noe karbohydrater et par timer før trening, - gjør underverker for utholdenhet. Tren aldri på helt tom mage spør du meg.
Gjest Frk Åberg Skrevet 19. august 2007 #17 Skrevet 19. august 2007 I utgangspunktet ville jeg sagt romaskin, fordi det er bra trening og fordi jeg også ser for meg at det er lettere å få et bra apparat da. Det eneste jeg lurer på, er om man blir motivert til å holde på like lenge med en romaskin som f.eks. en elipsemaskin eller en sykkel (siden du skal forbrenne kalorier, bør man jo holde på en stund). Hvis dette er den eneste treningen du får, tror jeg nesten jeg ville valgt meg en sykkel, fordi jeg syns det er lettere å motivere meg til å sykle lenger enn jeg ror. Men det er mulig det bare er meg.
caso Skrevet 19. august 2007 #18 Skrevet 19. august 2007 Syns det er like motiverende å sitte på en sykkel/romaskin/jogge. Ingen av delene er spesiellt gøy, men du blir sliten og deilig i kroppen etterpå av alle. Du får trent langt flere musklergrupper med en romaskin, og ta på litt musikk. Bestem deg for å ro i x-antall sanger f.eks.
Allimac Skrevet 21. august 2007 #19 Skrevet 21. august 2007 Kjøp månedens shape-up..der står svaret på spm ditt:D
aline Skrevet 22. august 2007 #20 Skrevet 22. august 2007 ville selv valgt romaskin eller tredemølle, er litt lei av elipsemaskin og blir mye mer svett og bruker kroppen mye mer naturlig på både romaskin og tredemølla, dessuten så elsker jeg å powerwalk, og skulle gjerne hatt ei tredemølle hjemme så jeg kunne rast av gårde mens jeg ser på tv eller hva som helst, de dagene jeg ikke trener.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå