LilleMy77 Skrevet 4. juli 2007 #1 Skrevet 4. juli 2007 Jeg bruker hvite kjøkkenkluter, og har hvite vaskekluter til barna, disse brukes også til "rumpevask" og bæsjebleier. Jeg vasker disse hver for seg på 95 grader. En venninne sa til meg hun vaska alt sammen. Burde jeg gjøre det, får jo fyllt opp vaskemaskina litt da, og spart litt strøm. Syns bare det virker litt ekkelt... Hva gjør dere?
Gjest Elastica Skrevet 4. juli 2007 #2 Skrevet 4. juli 2007 Jeg ville tro at dersom du vasker det på 95 grader, er det greit å hive alt i en maskin. Jeg bruker engangskjøkkenkluter og har ikke det problemet.
Ugla Skrevet 4. juli 2007 #3 Skrevet 4. juli 2007 Med vask på 95 grader kan man godt vaske de sammen. Event sammen med vanlige frote-håndkler. Det ville nok jeg ha gjort...
Ugla Skrevet 4. juli 2007 #4 Skrevet 4. juli 2007 Med vask på 95 grader kan man godt vaske de sammen. Event sammen med vanlige frote-håndkler. Det ville nok jeg ha gjort... ... og bæsjebleier.. ...Går da utifra at disse blir "rengjort" først...
Amanlis Skrevet 4. juli 2007 #5 Skrevet 4. juli 2007 Jeg vasker alt av hvitt tøy som kan vaskes på 90 grader sammen. Jeg synes det er unødvendig, lite strøm- og miljøbesparende å vaske det hver for seg. Og rent blir det jo.
Imax Skrevet 4. juli 2007 #6 Skrevet 4. juli 2007 Skjønner ikke problemstillingen jeg... Du har det jo i vaskemaskinen fordi det er møkkete og skal bli RENT. På 95 grader blir det jo rent, bakterier drepes og alt er såre vel. Faktisk holder det å vaske på 60 grader, bakterier og alt drepes som bare det. Så var jeg deg: Sleng alt sammen (bare husk kvalitet og farge), vask det på 60 grader (gjerne på økonomiprogram). Da blir alt rent, bakteriefritt og du er MYE MER MILJØVENNLIG!
Bobsi Skrevet 4. juli 2007 #7 Skrevet 4. juli 2007 Jeg vasker også alle kluter (ikke mikrofiber) sammen med håndklær på 95 grader.
Tusenfryd Skrevet 5. juli 2007 #8 Skrevet 5. juli 2007 Vasker rompekluter og håndkler og alt annet av den slags sammen på 60 grader.
Gjest Elastica Skrevet 5. juli 2007 #9 Skrevet 5. juli 2007 Når vi nå er igang med å innrømme våre dårlige sider (jfr. dårlig mor-tråden på barn og familie) er jeg nødt til å vedgå at jeg også bare vasker rompekluter på 60 grader. "Noen" har sagt at dette er tilstrekkelig til å drepe alle bakterier. Og vi har overlevd så langt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå