Gå til innhold

hva er verst for en mor

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

hva er verst av disse 2 for en mor.

at barne kiddnappes eller at barnet blir drept ?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_mor_*
Skrevet

Dårlig spørsmål, dette gidder jeg ikke svare seriøst på.

Skrevet
Dårlig spørsmål, dette gidder jeg ikke svare seriøst på.

Enig med deg. Det er umulig å svare på og et, i mine øyne, dumt spørsmål å stille!

Gjest StockDama
Skrevet

At barnet er drept regner jeg med?

Om barnet er kidnappet er det enda et lite håp å få det tilbake hvertfall.

Gjest Gjest
Skrevet
At barnet er drept regner jeg med?

Om barnet er kidnappet er det enda et lite håp å få det tilbake hvertfall.

Eller motsatt, det er bedre med det visse enn det uvisse. Usikkerheten er det verste av alt?

Enig med de første, det er et umulig spørsmål å svare på.

Skrevet

Men så er spørsmålet da - hvem kidnappe ungen?

Noen som ønsket barn og vil være snille, en pedofil eller noen som selger ungen videre i pedofil miljøer eller til bordeller.

Husker moren min en gang sa da det var en liten jente som var kidappet " det er bedere at hun blir drept enn at hun blir solgt. Tenk på alt det grusomme som kan skje henne. Tenk å være foreldre og tenke på det.."

Husker jeg ikke var gamle jenta da, men fikk sjokk.

Samtidig har hun sagt til meg da jeg var tenåring " om noen tar deg for å voldta deg så bare la dem gjøre det, for gjør du motstand er det større sjangse for at du blir drept. Så skal vi gjøre alt vi kan for å hjelpe deg gjennom det om det skjer"

Sier vel at det er vanselig å svare på spørsmålet ditt.

Og ja - ved kidnapping er det en sjangse for å finne barnet igjen...

Gjest Miss Cutie
Skrevet (endret)

Jeg har tenkt litt på dette med Madeleine saken. Har lest i farens dagbok på nettet og der står det: "Når Madeleine kommer tilbake". Jeg sitter med tårer i øynene og tenker helt annet enn stakkars faren (som det gjelder akkurat da).

Har gjort mine tanker ang den kidnappingen. Det er jo helt forferdelig. Jeg tenker to ting: Tenk om hun er drept, da vil foreldrene lide noe så forferdelig (og hun selv før det skjedde).

Men tenk hvordan den jenten har det om hun lever.

Kanskje hun blir voldtatt og brukt.....kanskje...kanskje det og det.

Uff, det var det første jeg kom på når jeg leste dette.

Selv aner jeg ikke hva jeg skal svare, for situasjonen er så ubeskrivelig jævlig uansett hva den er. Kan ikke si at du føler deg bedre fordi...det ene eller det andre. Enhver situasjon er grusom for en mor/far/familie.

Kom også på den gangen i Mars da min sønn ble påkjørt. Det var helt grusomt . Og det var vel "bare" sammenlignet. Men likevel så var vi knust.....

Endret av Miss Cutie
Gjest Blondie65
Skrevet

Dette er som å velge mellom pest eller kolera.

Jeg tror ikke du kan spørre noen som har opplevd et dødt barn eller et kidnappet barn om hva som var verst - det vet man ikke.

I eksempelet Madeleines foreldere må vel de være fra seg og ødelagt av skrekk og gru og savn nå (de har vært holdt på pinebenken i 2 måneder eller mer ...). Samtidig vil vel ingen av dem si at det hadde vært bedre at Madeleine var død. Så lenge det er håp så håper man og ønsker ingen død. Men hadde hun vært funnet død så hadde de vært kommet +/- 2 måneder videre i sorgprosessen og hadde du spurt dem da ville de vel på ingen måte sagt at dette var bedre enn å ha håp?

Det å miste et barn tror jeg må være det mest forferdelige et menneske kan oppleve. Små barn er verst - men jeg vet også at en mor eller far aldri klarer å innfinne seg med at det er greit at barnet deres dør (selv om barnet er godt voksent). Jeg husker veldig godt noe en gammel mor sa da hun selv var i ferd med å dø av kreft og det viste seg at et av hennes godt voksne barn også var dødssyk: at det var jo ikke farlig med henne, bare han ble frisk. Av den grunn holdt hele familien det hemmelig at barnet hennes var dødssykt. Jeg husker hvor vondt jeg hadde av henne, og hvor intenst morsfølelsen skinte igjennom den gangen og hvor forundret jeg var da hun sa dette om sitt barn.

Konklusjon: Jeg tror døden er verst ... Da er det slutt ... Og man skal leve videre vitende om at barnet aldri skal vokse opp.

I tillegg er det noe helt j... groteskt med små barn som dør, selv for oss som ikke er foreldre ... det er liksom ikke naturens gang i det hele tatt.

Men samtidig: hva skjer med den kidnappede, hva gjør de med han/henne, vil vedkommende bli funnet, i hvilken forfatning, hvordan kunne vi beskyttet han/henne mer ... osv. I måned ut og måned inn, i andre saker åresvis ....

Gjest Miss Cutie
Skrevet

Nå har jeg tenkt litt. Og døden må nok være det mest grusomme.

Når det skjer en kidnapping, der barnet er tilbake..så kan man på en måte få en ny sjanse. Det er mulig å hjelpe barnet og man kan komme igjennom opplevelsen.

Men døden er som Blondie sier SLUTTEN på alt. Da har man ingen sjanse og barnet får ingen sjanse til å leve videre og vokse opp.

Skrevet

hei

jeg holt på og svare som di andre men sa komer jeg på og tenke på at det fins forskjelige kidnapinger :forvirret: , i slike saker som madeleine sa tror jeg uvisheten er verst og vis det gar lang tid kanskje mange ar sa tror jeg kanskje visheten er bedre selv om den er den verst tenkelige i andre saker der den andre forelderen har kidnapet barnet til utlandet slik som hun som kidnapet barna sine til palau eler hun som lete eter barnet sit i mexico er kanske det bedre da vet man at den andre tar vare pa barnet man har bare savnet og tenke pa

en annen ting er at jeg reagerer pa at det star en mor her budre man ike heler si en forelder fedre kan vel og savne barna sine

hilsen

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Når barnet blir drept får man er mer "avsluttet" sorg. Man vet hva man har å forholde seg til, man får tatt farvel, og med tid og stunder kanskje begynne å ta opp igjen sitt gamle liv. Hvis barnet kidnappes, kan man gå med usikkerheten i månedsvis, mens man bekymrer seg for hva barnet utsettes for.

Men likevel, ville helt klart at barnet skulle bli kidnappet framfor å bli drept (fæl ting å si). Selv om barnet kan utsettes for fæle ting når det kidnappes, så er det ikke noe piknik å bli drept heller, vil jeg tro. Barnet kan få livet sitt tilbake hvis det blir løslatt, selv om det har blitt alvorlig traumatisert. Et barneliv som ender etter 8 år er grusomt. Jeg tenker at det skal mye til for at livet blir verre enn døden.

Gjest Gjest
Skrevet
hva er verst av disse 2 for en mor.

at barne kiddnappes eller at barnet blir drept ?

At du aldri blir lei...

Gjest Gjest
Skrevet
At du aldri blir lei...

vel siden dette er det første emne jeg har startet her inne så er det vanskelig å bli lei

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...