Gå til innhold

Bibelvers..igjen

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Akk og ve og akk og ve..Har en bror som skal gifte seg om 4 dager..jeg har "berget" så langt ang plikter osv..Men ikveld ringte altså tlf..De hadde vært på øvelsesgreie i kirka. Presten hadde tipsa dem om at det hadde passet fint om noen kunne lese ett bibelvers i kirka og valget falt på meg..Har noen ett tips om ett fint bibelvers? Som ikke er så enormt langt??

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet
Akk og ve og akk og ve..Har en bror som skal gifte seg om 4 dager..jeg har "berget" så langt ang plikter osv..Men ikveld ringte altså tlf..De hadde vært på øvelsesgreie i kirka. Presten hadde tipsa dem om at det hadde passet fint om noen kunne lese ett bibelvers i kirka og valget falt på meg..Har noen ett tips om ett fint bibelvers? Som ikke er så enormt langt??

1. Korinterne, kap. 13, vers 1 til 13.

Bibelen

Dette handler om kjærlighet, men det er mulig presten drar dette da ...

Gjest Gjest
Skrevet

Dere var født sammen og skal være sammen for bestandig. Dere skal være sammen når dødens hvite vinger legger seg over deres dager. Dere skal til og med være sammen i Guds tause minne. Men la det være avstand i deres samvær, Og la himmelens vinder danse mellom dere. Elsk hverandre, men gjør ikke kjærligheten til et bånd: La den heller være et bevegelig hav mellom deres sjelers kyster. Fyll hverandres begre, men drikk ikke av ett beger. Gi hverandre av deres brød, men spis ikke av det samme brødet. Syng og dans og vær glade, men la den andre få være alene, Slik strengene i en lutt er adskilte, selv om de skjelver i den samme musikken. Gi deres hjerter, men ikke i den andres varetekt. For bare Livets hånd kan holde om deres hjerter. Og stå sammen, men ikke altfor nær hverandre: For templets pilarer står adskilte, Og eketreet og sypressen vokser ikke i hverandres skygger.

Noen som vet hvor dette er hentet ifra?? Synes det var så fint men skjønner ikke hvor det er henta ifra.

Skrevet

Tror dette er hentet fra "Profeten" av Kahlil Gibran

Skrevet

salme 100

Rom 8: 38-39

tror jeg var de vi valgte.

Men det finnes bestemte vers i kirka som er valgt ut til bryllup.

Som man kan velge mellom

Skrevet
1. Korinterne, kap. 13, vers 1 til 13.

Bibelen

Dette handler om kjærlighet, men det er mulig presten drar dette da ...

Dette skal vi ha, men fra vers 4. Synes det er en av de få tekstene som virkelig handler om kjærlighet. Teksten vi skal ha er derfor som følger:

"Kjærligheten er tålmodig, kjærligheten er velvillig,

den misunner ikke, den skryter ikke, er ikke hovmodig.

Den gjør ikke noe usømmelig, den søker ikke sitt eget,

blir ikke oppbrakt og gjemmer ikke på det onde.

Den gleder seg ikke over urett, men har sin glede i sannheten.

Kjærligheten utholder alt, tror alt, håper alt, tåler alt.

Kjærligheten faller aldri bort.

De profetiske gaver skal opphøre, tungene skal tie, og kunnskapen skal ta slutt.

For vi forstår stykkevis, og vi taler profetisk stykkevis.

Men når det fullkomne kommer, skal det som er stykkevis, forsvinne.

Da jeg var barn, talte jeg som et barn, tenkte jeg som et barn, dømte jeg som et barn.

Men da jeg ble mann, la jeg av det barnslige.

Nå ser vi som i et speil, i en gåte, da skal vi se ansikt til ansikt.

Nå forstår jeg stykkevis, da skal jeg forstå fullt ut, slik Gud kjenner meg fullt ut.

Så blir de stående, disse tre:

Tro, håp og kjærlighet. Men størst blant dem er kjærligheten."

Masse lykke til!! :tommel:

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for svar og tips! Nå må man bare øve på å taaaale TYYYYDEEEELIIIG og høyt..og ikke for fort.. :tommel:

Gjest Blondie65
Skrevet
Takk for svar og tips! Nå må man bare øve på å taaaale TYYYYDEEEELIIIG og høyt..og ikke for fort.. :tommel:

Vil du ha et taletips?

Skriv talen på små kort - 1/4 A4 ark i litt stive ark. Skriv det du skal si på høyre side. La venstremargen være så stor at du kan notere <pust> eller <pause> eller <vent på applaus> der. Nummerer kortene. 5 minutters tale = ca 5 kort. STÅ foran speilet når du holder talen, og ta tiden.

Hvis du skal lese 1. Korinterne 13 utvalgte vers ville jeg tatt et vers eller lignende på hvert kort for da blir det naturlig pause (mens du skifter kort, veldig lett å huske) mellom hvert vers.

Hvis du føler at du MÅ ha hele teksten, bruk marker tusj til å utheve noen ord i forskjellige farger. Dermed vet du at hvis du kom ut av det så var du på rosa sist.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...