mamma_mia Skrevet 3. juli 2007 #1 Skrevet 3. juli 2007 Er det noen som har opplevd å gifte seg eller vært gjest i et bryllup i stygt vær (regn og overskyet),? Er litt redd for hvordan været vil bli når vi gifter oss på lørdag, er meldt ganske stygt vær med endel nedbør og ganske kjølig.. Håper virkelig at værmeldingen er feil..men må jo bare vente og se. Håper ikke været vil legge en demper på dagen.. Og vi som ikke skal til fotograf heller, men ha en amatørfotograf med oss
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2007 #2 Skrevet 3. juli 2007 Jeg var bryllupsgjest St.Hans i et bryllup hvor vielsen skulle vært utendørs om været hadde vært fint - men det pøste hele dagen og til utpå kvelden. Det var jo synd at vielsen ikke kunne holdes ute, men alternativet var nesten like fint, og festen, maten og stemningen var det ingenting å si på. Vi var i et lokale som sikkert hadde blitt steikvarmt om sola hadde skint hele dagen, så at det regnet var faktisk litt bra også Utendørs var det ordnet med tak/telt, så det gikk an å være ute også. Ville ikke bekymret meg så mye for været - det ødelegger garantert ikke festen, selv om det selvsagt er ekstra stas med sol.
Daria Skrevet 3. juli 2007 #3 Skrevet 3. juli 2007 Har vært gjest i et bryllup hvor det kom en haglskur i det vi kom ut av kirken, uten at det la en demper på stemningen. Men mindre dere skal ha vielse og/eller festen utendørs (alltid et risikoprosjekt i Norge...) tror jeg neppe noen kommer til å tenke på været.
pusla Skrevet 3. juli 2007 #4 Skrevet 3. juli 2007 Jeg har vært i iallefall to bryllup hvor det har regna stort sett hele dagen. Dette la ingen demper på stemningen, selvom man i det ene bryllupet hadde basert seg på å være endel ute. De hadde fikset et stort partytelt istedet, og det gikk fint. Fine og stemingsfulle bilder kan det bli også
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2007 #5 Skrevet 4. juli 2007 Jeg var i bryllup en gang det var stekevarmt ute, og desto varmere i lokalet.Det var ikke gøy.De fleste gjestene holdt på å krepere og svetten /sminken bare rant nedover.Hos bruden også stakkars. Bare bra om det blir litt kjølig til lørdag
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 4. juli 2007 #6 Skrevet 4. juli 2007 Så lenge ikke brudeparet selv gjør det til et stort poeng at været ikke ble helt slik man hadde drømt om er det ingen fare for at det skal ha noe å si for stemningen. Lite er imidlertid mer stemningsødeleggende enn en furten brud.. Det regnet på vår store dag, men det gjorde absolutt ingenting! Fokuser på det positive, ikke bruke energi på å furte over ting som ikke går helt som etter planen, så går det så fint så! Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2007 #7 Skrevet 4. juli 2007 Det er litt stusselig med øs pøs regn, men man får ikke gjort noe med det. Så lenge brudeparet gjør det beste ut av det og man har nok plass innendørs er det ikke noe problem.
tingeling Skrevet 4. juli 2007 #8 Skrevet 4. juli 2007 Jeg ville helt klart foretrukket regn fremfor 30 grader og sol. Særlig med tanke på alle menn i mørk dress og bruden i stor kjole og kanskje korsett. Ikke behagelig å gå rundt med følelsen av å bli stekt levende... Sørg for å innstille deg på at det blir regn og tenk etter om det er noen endringer som må gjøres. Kanskje øke antallet levende lys feks, for å få et varmere lys/skinn inne? Vi gifter oss i slutten av oktober og satser på skikkelig ruskevær :rødme: En av grunnene for valg av dato var å unngå stekt brudgom... tingeling
Malama Skrevet 4. juli 2007 #9 Skrevet 4. juli 2007 Vi giftet oss for litt over en uke siden, og været var ikke helt på vår side. Ikke øs-pøs, men det regna til tider i alle fall. Vi skulle ha en åpen veteranbil som transport, den måtte avlyses. Vi skulle ha utendørs fotografering, men etter en kort stund måtte den flyttes inn i studio. Vi hadde ikke basert oss på å være ute, annet enn at røykerene måtte jo ut da. Pappa pyntet bilen sin med flagg, bjørk og hvite bånd, det ble så fint så. Bildene vi tok i studio ga oss større muligheter enn om vi bare hadde vært ute (ikke snakk om å ligge på gresset i brudekjolen min nei...) Røykerene satt ute likevel, det regna ikke hele kvelden, det ble lettere på kvelden faktsik. Det gikk så fint så, og la slett ingen demper på stemningen, vi hadde en kjempeflott dag likevel!
måneperle Skrevet 4. juli 2007 #10 Skrevet 4. juli 2007 Vi giftet oss midtsommers i 13 grader, vind og overskyet. Ikke drømmeværet, men du må ikke la det ødelegge noe for deg, ingen ting å gjøre noe med - annet enn å ha paraplyen inne rekkevidde
Gjest Lund Skrevet 4. juli 2007 #11 Skrevet 4. juli 2007 Er det noen som har opplevd å gifte seg eller vært gjest i et bryllup i stygt vær (regn og overskyet),? Er litt redd for hvordan været vil bli når vi gifter oss på lørdag, er meldt ganske stygt vær med endel nedbør og ganske kjølig.. Håper virkelig at værmeldingen er feil..men må jo bare vente og se. Håper ikke været vil legge en demper på dagen.. Og vi som ikke skal til fotograf heller, men ha en amatørfotograf med oss Det går så bra,dere kan jo ta bilder inne i lokalet;-) Kjøp hvit paraply
Havfrua Skrevet 4. juli 2007 #12 Skrevet 4. juli 2007 Her er enda en brud som fikk regnvær på bryllupsdagen. Syns ikke det gjorde så mye, selv om noen av planene måtte endres litt på. Vi hadde i utgangspunkt planlagt å ta bilder ute, men det ble inne i studio istede. Bildene ble kjempefine, så jeg klager ikke. En annen ting som ble litt avkortet er jo tiden utenfor kirken, når alle vi gratulere og ta bilder. Vi ble stående inne våpenhuset å ta imot gratulasjoner istede og så veldig mange bildene utenfor kirken ble det ikke tatt. Bortsett fra dette hadde vi en strålende dag og litt regn i sløret betyr jo bare lykke. Er veldig glad for at det ikke var strålende sol og kjmepevarmt den dagen, for det ble så sannelig varmt nok alikevel.
mamma_mia Skrevet 4. juli 2007 Forfatter #13 Skrevet 4. juli 2007 Godt å høre at dårlig vær ikke trenger å ødelegge dagen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå