mariposa Skrevet 3. juli 2007 #1 Skrevet 3. juli 2007 Trenger å få mer fart på pc'n, og var innom Telenor online, der anbefaler de å slette Temp-filer.(Midlertidige filer) Jeg har jo en haug Temp-filer. Kan de virkelig trygt slettes? Du finner dem ved å skrive %temp% i kjørfeltet på startmenyen.
finnslarken Skrevet 4. juli 2007 #2 Skrevet 4. juli 2007 Du kan trygt rydde i Temp-katalogen ja. Hvorvidt dette vil bety så mye for "hastigheten" på maskina di, er jeg mer usikker på. Da vil nok "Midlertidige internettfiler" være stedet du bør rydde i stedet. Hvis du har veldig stor plass på harddisken satt av til midlertidige internettfiler (cache), vil surfing på internett etterhvert kunne bli noe tregt. Begge disse "Temp"-katalogene kan du rydde i på følgende måte: Åpne "Min datamaskin", høyreklikk på C-disken og velg "Egenskaper" nederst på menyen. I vinduet "Egenskaper" trykker du nå på knappen "Diskopprydding". Maskina vil da foreta en beregning (kan ta noe tid) og du vil etterhvert få opp et vindu hvor det står "Diskopprydding for [navnet på din disk] (C:)", med en liste over filer som kan slettes. Listen inneholder blant annetNedlastede programfilerMidlertidige internett-filerMidlertidige Microsoft Office-filerOffice-installasjonfilerPapirkurvMidlertidige filer på eksternt skrivebordMidlertidige filerWebClient/Publisher Midlertidige filerKomprimer gamle filer Hvis du så lar det stå en grønn hake på det du vil fjerne, vil du under listen se hvor mye du sletter ("Total mengde frigjort diskplass". Trykk "OK" for å fullføre. Du må bekrefte valget ved å trykke "Ja" på neste dialogboks. Lykke til med ryddingen
mariposa Skrevet 7. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 7. juli 2007 Tusen takk for gode råd, de gjorde susen.
Gjest Vampyra Skrevet 7. juli 2007 #4 Skrevet 7. juli 2007 Det finnes programmer som gjør dette for deg. Blant annet Ccleaner. Denne bruker vi mye på jobben. Bare husk å fjerne avhukningen for yahoo/google toolbar (husker ikke hvem av det denne setter inn)
Gjest Miss Cutie Skrevet 8. juli 2007 #5 Skrevet 8. juli 2007 Ja de kan du bare slette. Men putt innstillingene (Tools/verktøy) sånn at de kun lagres i en dag eller noe.
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2007 #6 Skrevet 27. november 2007 Hvordan sletter jeg temp filene i firefox? Ikke på noen disk.. Har fått det til på explorer, men finner ikke noe i firefox, da jeg ikke vil slette loggen o.l.
Gjest Snøvær Skrevet 28. november 2007 #7 Skrevet 28. november 2007 Firefox > Verktøy > Innstillinger > Personvern Her kan du bestemme hva Firefox skal lagre og hvordan det skal slettes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå