Gå til innhold

Aseksuell?

Fremhevede innlegg

Gjest Sissle
Skrevet

Jeg tror kanskje jeg er aseksuell.

Kjenner du noen som også er det?

Eller er du det selv?

Jeg lurer spesiellt på om du/de har fortalt sine omgivelser om det?

Jeg tenker det hadde vært myyye lettere å fortelle dersom jej feks var homo..

;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor fortelle omgivelsene om det? Jeg ville tenkt at det var privat, bortsett fra til en evt. partner. Om noen i min krets sto frem som aseksuell, ville jeg tenkt: - Jeg bryr meg ikke. Du forteller meg dette, fordi...?

Gjest Sissle
Skrevet

Fordi det er så mye mas om hvorfor jeg ikke har kjæreste osv.

Venninne mine synes jeg er prippen som ikke gidder ONS.

Jeg mente ikke akkurat å gå rundt med en navnelapp der det står: hei jeg heter sissle og er aseksuell!

:ler:

Gjest Elfrida
Skrevet

La dem syns du er prippen da vel! Det er mange som ikke gidder ONS. Det er heller ikke sikkert de kommer til å mase noe mindre hvis du forteller dem at du er aseksuell.

Skrevet
Det er heller ikke sikkert de kommer til å mase noe mindre hvis du forteller dem at du er aseksuell.

Nei, da kommer TS sikkerrt til å få tusen nye spørsmål, samt en rekke mennesker som vil diskutere om aseksualitet er reeelt, er det psykisk/inbildning, skyldes det medisinbruk, har h*n prøvd kosttilksudd/helsekost, osv.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Hei!

Jeg er aseksuell.

Jeg har aldri følt noe behov for å fortelle noen andre enn min kjæreste, og en nær venn om dette. Jeg møtte stor forståelse og godtagelse fra begge hold, enda min venn nærmest er besatt av sex.

Dersom det er til noen trøst, så kan jeg fortelle deg av aseksuallitet er mer utbredt enn homoseksualitet, og ikke noe å skamme seg over.

Da jeg var yngre, mistenkte venninnene mine meg for å være homoseksuell, fordi jeg aldri så på noen gutter som sexy. Aseksuallitet er ikke like kjent for ola normann, og dermed kanskje vanskeligere å forstå, men om du forteller de, ser jeg ingen grunn til at de skal se rart på det.

Det går forresten fint ann å ha et kjærlighetsforhold til noen selv om man er aseksuell. Personlig opplevde jeg det svært vanskelig å bli forelsket, men det hendte til slutt, og jeg har nå levd lykkelig med denne personen i nesten 4 år. Han er ikke aseksuell, men elsker meg så mye at han gjerne vil gå i sølibat for meg. Samtidig elsker jeg ham så mye at jeg gjerne har sex en gang i blandt for ham. Et forhold bygd på sex er i mine øyne uansett ikke mye å samle på.

:klemmer:

Lykke til

Skrevet
Hva betyr det at man er aseksuell?

Uten sexdrift vil jeg tro det betyr.. ?

Skrevet
Hvorfor fortelle omgivelsene om det? Jeg ville tenkt at det var privat, bortsett fra til en evt. partner. Om noen i min krets sto frem som aseksuell, ville jeg tenkt: - Jeg bryr meg ikke. Du forteller meg dette, fordi...?

Eller man kanskje kunne tenkt: "Dette har denne personen sikkert behov for å snakke om! Og jeg kan lytte og prøve å forstå så godt jeg kan.".

Skrevet
Uten sexdrift vil jeg tro det betyr.. ?

stemmer ikke helt. aseksuelle onanerer akkurat som alle andre. mer korrekt vil det være å si at de ikke har seksuelle følelser rettet mot andre personer.

Skrevet
stemmer ikke helt. aseksuelle onanerer akkurat som alle andre. mer korrekt vil det være å si at de ikke har seksuelle følelser rettet mot andre personer.

Hva onanerer de til da?

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Asexuell betyr å ikke ha sexlyst og heller ikke egensex. Så asexuelle onanerer heller ikke. Mange som misoppfatter det der med asexuell bare for at de ikke tenenr på en mann. Men er du asexuell så har du ikke noen sexuell drift i det hele tatt!

Skrevet

Det er riktig. Aseksuelle har ingen sexdrift, og tenner ikke på noe som helst.

Noen tror at aseksuelle ikke kan oppleve orgasme, men det er ikke sant. De kan oppleve det akkurat som andre menensker, men er i grunn ikke interessert.

Et minimalt antall av aseksuelle onanerer, ikke for den fysiske følelsen, men for de kjemiske reaksjonene i hjernen som utløses av en orgasme, og får deg til å slappe mer av. F.eks ved søvnproblemer, stor nervøsitet eller stress. :)

Skrevet

Selv onanerer jeg en svært skjelden gang, når jeg har kranglet med min mann. Jeg får ingen seksuell følelse av det, ingen tenning, kåthet eller slikt, men jeg får større ro i hjernen etterpå.

En aseksuell har en total mangel på kåthet, men kan allikevel onanere av andre grunner. Når man får orgasme, slippes diverse stoffer i kroppen, hos aseksuelle akkurat som andre mennesker. Aseksuelle derimot har null seksuell interesse av å gjøre det. Det hender jeg har sex med min mann også, og at jeg faktisk ønsker det, men ikke i det heletatt av seksuelle grunner. Jeg ønsker det derimot som en "byttehandel" hvor jeg gir sex og får massevis av nærhet og kjærlighet. :) Jeg liker det en skjelden gang, fordi han gir en helt annen varme og intensitet når vi har sex enn når vi elsker på andre ikke seksuelle måter. Dog får jeg ikke noen seksuell følelse ut av det, ingen kåtskap eller pirrende følelse i kjønnet.

Skrevet
Asexuell betyr å ikke ha sexlyst og heller ikke egensex. Så asexuelle onanerer heller ikke. Mange som misoppfatter det der med asexuell bare for at de ikke tenenr på en mann. Men er du asexuell så har du ikke noen sexuell drift i det hele tatt!

Hvor har du dette fra? Og hvorfor tror du at man må ha sexdrift for å ha utbytte av en orgasme?

Sitat hentet fra wikipedia: "....Asexuals may masturbate as a solitary form of release, while others do not feel a need to. The need or desire for masturbation is commonly referred to as a sex drive and disassociated from sexual attraction; asexuals who masturbate consider it to be a normal product of a human body and not a sign of latent sexuality"

Gjest Mysticgirl
Skrevet
Hvor har du dette fra? Og hvorfor tror du at man må ha sexdrift for å ha utbytte av en orgasme?

Sitat hentet fra wikipedia: "....Asexuals may masturbate as a solitary form of release, while others do not feel a need to. The need or desire for masturbation is commonly referred to as a sex drive and disassociated from sexual attraction; asexuals who masturbate consider it to be a normal product of a human body and not a sign of latent sexuality"

Nei ordla meg vel feil som jeg ser flere skriver. De kan gjøre det men ikke for at de har sexdrift og liker det, ingen sexuelle følelser forbindes med det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...