Frk.L Skrevet 3. juli 2007 #1 Skrevet 3. juli 2007 Jeg prøver å gå ned noen kilo, og er i den heldig situasjonen at jeg eeeelsker salat og grønnsaker. Det er derfor ikke noe problem for meg å bytte ut f.eks mye av pastaen min med salat. Men kan man spise så mye salat man vil? Jeg kan fort spise en stor bolle salat alene! I salaten har jeg som regel litt løk (evt vårløk), agurk, chilli, tomat, reddikker og av og til litt avokado. Som dressing bruker jeg litt olivenolje og rødvinseddik. Er det trygt å "overspise" på salat med tanke på at jeg vil ned i vekt?
Rhiakath Skrevet 3. juli 2007 #2 Skrevet 3. juli 2007 Så lenge du ikke får fordøyelsesproblemer (diare, vondt i magen osv) så tror jeg ikke det skader å spise mye salat
Gjest Peachbud Skrevet 3. juli 2007 #3 Skrevet 3. juli 2007 Ja, det kan du spise deg proppfull på. Men vær forsiktig med olivenoljen og avokadoen. Jeg tror jeg ville droppet de to på dagens andre porsjon salat hvis du spiser det flere ganger til dagen eller veldig store porsjoner.
Frk.L Skrevet 3. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 3. juli 2007 Så bra! Avokado er det svært sjelden jeg har i salaten, så det blir nok ikke noe problem.
Wildy Skrevet 3. juli 2007 #5 Skrevet 3. juli 2007 Grønt er bra! Masse fiber, vitaminer og lite kalorier!
Gjest Kristin_ Skrevet 3. juli 2007 #6 Skrevet 3. juli 2007 Salat funker fint det, så lenge du ikke er voldsom på oliven, olivenolje, avocado eller mye brød. Husk at en spiseskje med olivenolje inneholder rundt 100 kalorier. Ellers er det bare å spise i vei
Gjest Pax Skrevet 3. juli 2007 #7 Skrevet 3. juli 2007 Salat er bra. Ta gjerne noen proteinbiter i også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå