Gjest trude.lutt Skrevet 3. juli 2007 #1 Skrevet 3. juli 2007 Vi er nå inne i en runde med lus, jeg tror jeg blir... ...Det virker som om lusene er blitt resistente (?)mot kuren,hva skal jeg gjøre? Har vasket,søvsuget og fryst ned klær......og grer og grer med luskam. Det er to av fire i familien som har lus.
Kayli Skrevet 3. juli 2007 #2 Skrevet 3. juli 2007 Bruk det middelet fra apoteket som skal sitte i over natta. Denne kuren skal gjentas etter 8 dager. Mens kuren tas bør dere fryse ned puter, kammer, hårstrikker, kosedyr etc. Mellom behandlingene er det viktig å gre håret nøye med lusekam i vått hår morgen og kveld. Helsevesenet har stor tro på lusekam, og påstår at man kan bli kvitt lus bare ved å gre... Vi hadde lus her for noen år siden. En møysommelig prosess, mye arbeid og ikke noe gøy. Tror vi drev med lusekam i 8-9 uker for å være på den sikre siden. Lykke til - jeg misunner deg ikke...
Gjest Gjest_prinsesse villikke_* Skrevet 3. juli 2007 #3 Skrevet 3. juli 2007 Sjekk ut lusesnapperen.dk Kjøpte denne, fra Danmark (billigere enn å kjøpe den i Norge), Veldig lett å bruke, tok først vanlig lusekur, og så brukte jeg denne de dagene jeg skulle greie håret, lettvint, og lusene forsvant. Prinsesse villikke, (glemte å logge inn.)
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2007 #4 Skrevet 5. juli 2007 Signerer Kayli sitt råd. Har vært igjennom det der tre ganger og har blitt kvitt lusa hver gang. Nå lukter det middelet som skal sitte i håret noe helt forferdelig. Anbefaler håndkle over puta og så må du vaske puta dagen etter for å bli kvitt lukta.
Kayli Skrevet 5. juli 2007 #5 Skrevet 5. juli 2007 Signerer Kayli sitt råd. Har vært igjennom det der tre ganger og har blitt kvitt lusa hver gang. Nå lukter det middelet som skal sitte i håret noe helt forferdelig. Anbefaler håndkle over puta og så må du vaske puta dagen etter for å bli kvitt lukta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå