Gjest N Skrevet 3. juli 2007 #1 Skrevet 3. juli 2007 Hei! Er det noen som kan være så snill og gi meg oppskrift på bakt potet og tilbehør (noe enkelt). Gjerne som inneholder rømme... Jeg har sett ulike oppskrifter med og uten folie, og noen der man skal gni de inn med olje og salt... så er litt forvirrret. På forhånd takk!
Nemesis Skrevet 3. juli 2007 #2 Skrevet 3. juli 2007 Jeg pleier alltid å jukse når jeg lager bakt potet. Synes det går lettest når jeg koker poteten myk, så legger jeg den inn i folie, en halv time i ovnen så er den klar. Når jeg har tatt den ut banker jeg poteten slik at den blir litt myk, skjærer snitt på langs og tar tak i siden på poteten og presser den opp og ut. Har i en god klatt smør, så piffikrydder, deretter rømme så mais. Liker du bacon, har du baconbiter oppå, deretter litt piffi igjen
Imax Skrevet 4. juli 2007 #3 Skrevet 4. juli 2007 Dropp folie (miljøvennlig!). Ha store poteter i en ildfast form. Stikk gjerne noen hull på potetene med gaffel. Har dem i ovnen på 225 grader i hvert fall en time, kanskje halvannen (og enda mer) hvis de er store). Serveres med alt mulig snacks: Enkelt med kryddersmør/hvitløkssmør og mais, eller du kan ha revet ost, stekt bacon og rømme selvsagt. Mitt tips til bakt potet er: HUSK Å SETTE DEM INN I TIDE!!!! (de kan heller hvile litt, bedre at de er ferdig før tiden enn å ha dem for harde).
Amanlis Skrevet 4. juli 2007 #5 Skrevet 4. juli 2007 Jeg baker dem på 250 grader i ca en time, alt etter størrelsen. Lar dem stå og hvile ei stund før jeg spiser med rødløk, hvitløkssmør, rømme, mais, smårettskinke.
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2007 #6 Skrevet 4. juli 2007 Jeg baker dem på 250 grader i ca en time, alt etter størrelsen. Lar dem stå og hvile ei stund før jeg spiser med rødløk, hvitløkssmør, rømme, mais, smårettskinke. Alt oppå hverandre liksom?
Amanlis Skrevet 4. juli 2007 #7 Skrevet 4. juli 2007 Alt oppå hverandre liksom? Ja, jeg tar ut lit av "potetmassen" og lesser oppi poteten og mer på tallerken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå