Gjest Tivolina Skrevet 3. juli 2007 #1 Skrevet 3. juli 2007 Jeg skal kjøpe meg en Tivoliradio, men lurer på om jeg bør kjøpe DAB? Det har jo vært snakk om at det skal innføres i mange år, og det har enda ikke skjedd... Vil helst ha Model One.
måneperle Skrevet 3. juli 2007 #2 Skrevet 3. juli 2007 Jeg har ikke DAB, men er veeeldig godt fornøyd med min ONE:-)
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2007 #4 Skrevet 3. juli 2007 Blir det ikke overgang til DAB på radio når bakkenettet blir innført...?
Tusenfryd Skrevet 3. juli 2007 #5 Skrevet 3. juli 2007 http://dinside.kvasir.no/?query=DAB-radio&...p;x=29&y=21 http://digi.kvasir.no/?query=DAB Fant litt på Digi og Dinside om dette - men jeg kan ikke tro at alle må bytte ut radioene sine om et par måneder uten at vi vet mer om det.
heffalumpen Skrevet 3. juli 2007 #6 Skrevet 3. juli 2007 Vi har dab-radio på kjøkkenet... Ingenting er som p4bandit når man lager mat Skulle jeg først ha kjøpt meg en fiiin radio ville jeg valgt dab, uten tvil....
Gjest Frk Åberg Skrevet 4. juli 2007 #7 Skrevet 4. juli 2007 Jeg ville kjøpt DAB. Ville ikke brukt masse penger på en radio man kanskje vil måtte bytte ut om en stund. Det er uansett veldig deilig å slippe skurring - med DAB blir det klart som glass.
Gjest Elfrida Skrevet 4. juli 2007 #8 Skrevet 4. juli 2007 Det er uansett veldig deilig å slippe skurring - med DAB blir det klart som glass.Dette er jo den virkelig stoore fordelen, skurring bli historie. Og så får man informasjon om hvilken sang som spilles til enhver tid og div sånn.
aimee Skrevet 6. juli 2007 #9 Skrevet 6. juli 2007 Jeg ville definitivt gått for DAB. Hvis du allikevel har råd til å kjøpe en dyr (og lekker!) Tivoli, burde du velge DAB. FM er historie om få år, og det vil stadig dukke opp nye kule dab-radiokanaler. Du slipper skurret, infoen på radioene blir bare bedre og fyldigere og du må uansett bytte ut alle fm-radioene i løpet av kort tid. Heia DAB!
Oliven Skrevet 6. juli 2007 #10 Skrevet 6. juli 2007 På vår Tivoli songbook har vi både DAB og FM. Bruker stort sett bare DAB for det er mye klarere. Det vil bli flere som kommer med DAB sendinger etterhvert også.
skrue Skrevet 6. juli 2007 #11 Skrevet 6. juli 2007 (endret) Blir det ikke overgang til DAB på radio når bakkenettet blir innført...? Dersom du tenker på bakkenett for TV så nei. Det er to helt forskjellige ting. Men, bakkenettet for TV skal overføre radiokanaler også. Er ikke sikker på hva slags format radiosignalene skal overføres som, men jeg er temmelig sikker på at man kommer til å trenge en dekoder eller omformer for å kunne lytte på disse sendingene. Dette betyr igjen at omformeren må kobles til radioen som dermed må ha en antenneinngang. Mange radioer har ikke dette. Ellers: Om prisen ikke er helt gal, så kjøp en radio som klarer FM og DAB. Om det ikke er en helt enkel radio man er ute etter så ville jeg passet på at den har en antenneinngang også. Litt info om de ulike begrepene: http://nrk.no/programmer/radio/dab_digitalradio/1.147674 Endret 6. juli 2007 av skrue
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå