Gjest ami Skrevet 3. juli 2007 #1 Skrevet 3. juli 2007 Bruker kontaktlinser, men nå plages jeg sånn av allergi. røde kløende øyne. Er det farlig å bruke kontaktlinser i "allergisesongen"? Er så upraktisk med briller på sommeren.
Gjest Bladlusa (utlogget) Skrevet 3. juli 2007 #2 Skrevet 3. juli 2007 Har brukt linser og vært allergisk i mange år, og aldri hørt at det skal være noe problem. Tvert imot synes jeg jeg klør mindre i øynene når jeg har linser enn når jeg går uten.
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2007 #3 Skrevet 4. juli 2007 Har brukt linser og vært allergisk i mange år, og aldri hørt at det skal være noe problem. Tvert imot synes jeg jeg klør mindre i øynene når jeg har linser enn når jeg går uten. samme her
Grønt blad Skrevet 4. juli 2007 #4 Skrevet 4. juli 2007 Du kan bruke øyedråper, men hvis du bruker med konserveringsmiddel (dvs. ikke engangsampuller), så må du vente rundt 15 minutter før du setter i linsene. Konserveringsmiddelet kan misfarge linsene hvis du setter i linsene med en gang. Du kan også kjøpe tabletter som virker mot pollenallergi. De har så vidt jeg vet ingen påvirkning på linsene. Pollenkornene kan også sette seg på linsen og irritere øyet mer, men det virker som Bladlusa og Gjest har andre erfaringer
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå