Gå til innhold

Hvordan bli kvitt gule tenner?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Tennene mine er stort sett hvite og fine, men hjørnetennene har en tendens til å bli gule, og dette får jeg ikke bort uansett hvor mye jeg pusser. Det viser godt på bilder når jeg smiler, så jeg vil gjerne bli kvitt det, men hva skal jeg gjøre for å få de hvitere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Keycha
Tennene mine er stort sett hvite og fine, men hjørnetennene har en tendens til å bli gule, og dette får jeg ikke bort uansett hvor mye jeg pusser. Det viser godt på bilder når jeg smiler, så jeg vil gjerne bli kvitt det, men hva skal jeg gjøre for å få de hvitere?

Bleking?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du ser hos andre er det mange andre som også har ltt mørkere hjørnetenner enn de andre tennene. Har det selv, og veninner har det. Med andre ord, ikke så uavanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det er kanskje ikke så uvanlig nei, men det er jo heller ikke så veldig fint. Hvor får man kjøpt et bra blekemiddel som funker? Eller må man gjøre det hos profesjonelle? Hva koster i så fall det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

kjøp hydrogen peroxid på apoteket (du må spørre etter det) som du blander i vann. Mye billigere.

Hydrogen peroxid er forøvrig det som brukes i blekingsmiddel for bleking ;)

Har man dårlig ånde blir man kvitt det i samme slengen også.

Er sikkert mer effektivt hos tannlegen men man betaler ikke 2-3000 kroner for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
kjøp hydrogen peroxid på apoteket (du må spørre etter det) som du blander i vann. Mye billigere.

Hydrogen peroxid er forøvrig det som brukes i blekingsmiddel for bleking ;)

Har man dårlig ånde blir man kvitt det i samme slengen også.

Er sikkert mer effektivt hos tannlegen men man betaler ikke 2-3000 kroner for det.

Det der rådet er livsfarlig!!!

Du må ikke finne på å putte hydrogenperoxid inn i munnen, det er etsende og du komer tilå få brannskader. Makan til råd altså. :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mest sannsynlig ikke mulig å bleke tennene dine.

Mange har inntrykk av at gule tenner er misfargede. Det er ikke alltid korrekt. Når emaljen på tennene er så og si blank og gjennomsiktig betyr det at emaljen er sterk, slik den skal være. Tannbeinet under emaljen har en gulaktig farge. Det er mest sannsynlig den du ser.

Hvit emalje er et tegn på at den ikke er så sterk. Da ser du ikke tannbeinet gjennom så lett.

Det kan jo også være at tennene dine er misfarget av feks tobakk, vin, syre etc. Derfor anbefaler jeg at du tar en konsultasjon hos en tannlege. Der kan du få vite om det er noen vits å bleke tennene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det der rådet er livsfarlig!!!

Du må ikke finne på å putte hydrogenperoxid inn i munnen, det er etsende og du komer tilå få brannskader. Makan til råd altså. :frustrert:

:klø:

Mener det står på flasken min med hydrogenperoxyd at den kan brukes til tannnrens, men da er det endel fortynnet. Men bruekr det til småsår og etter barbering/epilering selv, så jeg skal ikke si for sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
:klø:

Mener det står på flasken min med hydrogenperoxyd at den kan brukes til tannnrens, men da er det endel fortynnet. Men bruekr det til småsår og etter barbering/epilering selv, så jeg skal ikke si for sikkert.

Joda det skal gå an å bruke, har prøvd selv, men ble vel ikke akkurat så veldig mye hvite tenner av det. Tror det er best å bleke de has tannlege. Ellers kan man prøve noe som heter britewhite eller britesmile. Har prøvd, funker greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet forskjellen på Karbamid og karbamidperoksid? Jeg bruker sistnevnte fra www.dentway.no, men ser at de på www.sowhite.nu har 30%, mens der jeg bestiller har de bare opp til 22%. Bestiller jo heller 30% om den er bedre.. :sminkedokke:

Endret av Lola83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er det så mye dyrere på dentway?

Aner ikke..det som forundrer meg er hva som er forskjellen på ingrediensene, siden den ene fører opptil 30% og den andre opptil 22%. Blææ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.sowhite.nu

Har du prøvd fra denne nettsiden? Blir alltid litt skeptisk når det er så stor prisforskjell jeg. Tenker da på denne siden og på dentway.no som er MYE dyrere.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Har du prøvd fra denne nettsiden? Blir alltid litt skeptisk når det er så stor prisforskjell jeg. Tenker da på denne siden og på dentway.no som er MYE dyrere.

:)

Jeg har kjøpt fra Dentway lenge og de holder det de lover, du kan nesten få så hvite tenner du vil med det..hvis du har skinner til tennene som er laget hos tannlege da, de plastgreiene som man skal forme selv i varmt vann er ikke noe gode, man får dårligere resultat av de og de er veldig ubehagelige og gå med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Trine_*
Ingen som kjöpt fra Sowhite.nu ?

Er jo samme produkt...? Er det ikke? Rart med den store prisforskjellen ja, men så lenge det er samme merke er det vel bare å hamstre inn til lavest pris... ;) Tenkte å kjøpe fra sowhite....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...