Gå til innhold

Vannblemmer under beina

Fremhevede innlegg

Gjest bente85
Skrevet

Er ofte plaget med dette, og jeg begynner nå og bli lei.

Får dette flere ganger i året.

At huden blir mørke rød og irritert.

Heldigvis går jeg ikke så lenge med skoene mine at det utvikler seg til kjempestore blemmer.

Er det noe jeg kan gjøre for å hindre at dette kommer?

Jeg vet at det å gå ned i vekt kan hjelpe, men hva mer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje innlegg av typen gelesåler kan hjelpe?

Gjest Gjest
Skrevet

Min erfaring er at sokker og sko har mye å si. Får du vannblemmer i alle sko, og med alle typer sokker? Du kan prøve deg fram, men jeg foretrekker personlig tykke ullsokker dersom jeg skal gå tur.

Skrevet

Det viktigste er at du er TØRR på beina. Bruk evt talkum el.

Noen bruker tettsittende tynne sokker, andre bruker tykke ullsokker. Bud nr. 2 er at sokkene må sitte fast, ikke bevege seg når du gjør.

Du kan også sette gnagsårplaster på utsatte steder.

Se også over skoene dine, om det er dem som er kilden til problemet.

Sko tilpasser seg når du går i dem.

Gjest bente85
Skrevet
Kanskje innlegg av typen gelesåler kan hjelpe?

Hvor får man tak i dette?

Gjest bente85
Skrevet
Min erfaring er at sokker og sko har mye å si. Får du vannblemmer i alle sko, og med alle typer sokker? Du kan prøve deg fram, men jeg foretrekker personlig tykke ullsokker dersom jeg skal gå tur.

Ikke helt sikker, men kan vel si det at jeg har vært plaget med dette i de fleste sko.

Har som regel brukt adidas sokker og sokker fra europris.

Men jeg føler at det noen ganger går det greit å gå med skoene og andre ganger ikke.

Gjest Gjest
Skrevet

Men da bør du kanskje gå ned i vekt da.. :) Høres jo ut som du har endel andre plager relatert til vekten din i tillegg.

Skrevet

Jeg får også vannblemmer under føttene, men har ikke problemer med vekta. Så det var nok en litt enkel løsning.

Tynne bomullssokker hjelper meg :)

Skrevet

Apotek kan ha, bandasjist (veeeldig usikker på skrivemåten...) og endel skobutikker kan ha ulike ileggsåler. Jeg bruker et par gelesåler av og til på jobb, spsielt om jeg har sår eller huden er tørr på bena.

Skrevet
Men da bør du kanskje gå ned i vekt da.. :) Høres jo ut som du har endel andre plager relatert til vekten din i tillegg.

Og hvor lett tror du det er å mosjonere og være i aktivitet med vannblemmer under bena?

Gjest bente85
Skrevet

Hm.. faktisk så synes jeg det at du kunne utdype den litt nærmere.

Du sier at det høres ut som jeg har en del andre plager som er lelatert til vekt, kan du nevne noe?

Jeg har ikke fortalt så mye, så jeg skjønner ikke helt.

Angående det å gå ned i vekt, det er jo ikke gjort på en mnd, eller to.

Helst mye lenger.

Men utenom det så lurte jeg på om noen hadde noen råd. :)

Gjest Deception
Skrevet

Hvis du skal gå langt, er det et tips å bruke et par tynne nylonstrømper inni vanlige sokker, for å hindre friksjon. Dog er jeg usikker på om dette også funker på vannblemmer under beina.

Jeg har hatt dette én gang, og da var det forårsaket av sko med høye! hæler som jeg trodde det var OK å gå 2.5 km til jobb i, i 25 graders varme. Det var tydeligvis ikke ok. :forvirret:

Skrevet

Jeg veier omtrent 50 kilo og får fortsatt vannblemmer under føttene, burde jeg også gå ned i vekt? :sprettoy:

Til TS, jeg har god erfaring med anti-vannblemme stick fra Compeed. Fungerer godt, men lukter litt rart.. Ellers så bruker jeg ofte sportstape på steder hvor jeg vet jeg kan få blemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...