Knøttet Skrevet 2. juli 2007 #1 Skrevet 2. juli 2007 Når jeg, som vegetarianer, blir prøver bør jeg da ta noen spesielle kosttilskudd? Jeg mangler ingen ting av vitaminer og mineraler, men jeg spiser nok for lite fet fisk ... Tran kan tas mens man er prøver/gravid, sant ? Vet også at man bør bruke folat, men bør vegetarianere ha noe "ekstra" kosttilskudd også ?
Tabris Skrevet 3. juli 2007 #2 Skrevet 3. juli 2007 Hvis du spiser fisk i det hele tatt, så er du ikke vegetarianer. Om du jevnlig spiser egg, melk og/eller fisk, så får du antagelig i deg nok B12. Om du spiser litt av dette, så kan det være lurt å ta B12-tilskudd.
Knøttet Skrevet 3. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 3. juli 2007 Hvis du spiser fisk i det hele tatt, så er du ikke vegetarianer. Om du jevnlig spiser egg, melk og/eller fisk, så får du antagelig i deg nok B12. Om du spiser litt av dette, så kan det være lurt å ta B12-tilskudd. Vel, lacto ovo vegetarianer eller whatever da, det er en annen diskusjon B12 tilskudd da, muligens. Ok, takker!
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2007 #4 Skrevet 3. juli 2007 Lacto-ovo-vegetarianerer er du heller ikke. Lacto betyr melkeprodukter, ovo betyr egg. Så lenge du spiser fisk, er du ikke vegetarianer. Hvis du spiser variert og sunt, trenger du ikke noe annet enn folat som prøver.
Rainbow Brite Skrevet 3. juli 2007 #5 Skrevet 3. juli 2007 Dersom man spiser fisk, er den korrekte termen pescetarianer eller noe sånt, lett å bli forvirret av! Anbefaler å høre med legen din! Lykke til å prøvingen!
Tabris Skrevet 3. juli 2007 #6 Skrevet 3. juli 2007 "Litt" skulle være "lite" i det forrige innlegget mitt. Dvs at hvis du spiser lite animalsk mat (egg, melk, fisk), så er det godt mulig du trenger B12-tilskudd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå