Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg, som vegetarianer, blir prøver bør jeg da ta noen spesielle kosttilskudd? Jeg mangler ingen ting av vitaminer og mineraler, men jeg spiser nok for lite fet fisk ... :sjenert: Tran kan tas mens man er prøver/gravid, sant ? Vet også at man bør bruke folat, men bør vegetarianere ha noe "ekstra" kosttilskudd også ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du spiser fisk i det hele tatt, så er du ikke vegetarianer. ;)

Om du jevnlig spiser egg, melk og/eller fisk, så får du antagelig i deg nok B12. Om du spiser litt av dette, så kan det være lurt å ta B12-tilskudd.

Skrevet
Hvis du spiser fisk i det hele tatt, så er du ikke vegetarianer. ;)

Om du jevnlig spiser egg, melk og/eller fisk, så får du antagelig i deg nok B12. Om du spiser litt av dette, så kan det være lurt å ta B12-tilskudd.

Vel, lacto ovo vegetarianer eller whatever da, det er en annen diskusjon ;)

B12 tilskudd da, muligens. Ok, takker! :)

Gjest Gjest
Skrevet

Lacto-ovo-vegetarianerer er du heller ikke. Lacto betyr melkeprodukter, ovo betyr egg. Så lenge du spiser fisk, er du ikke vegetarianer.

Hvis du spiser variert og sunt, trenger du ikke noe annet enn folat som prøver.

Skrevet

Dersom man spiser fisk, er den korrekte termen pescetarianer eller noe sånt, lett å bli forvirret av! ;)

Anbefaler å høre med legen din!

Lykke til å prøvingen! :)

Skrevet

"Litt" skulle være "lite" i det forrige innlegget mitt. Dvs at hvis du spiser lite animalsk mat (egg, melk, fisk), så er det godt mulig du trenger B12-tilskudd. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...