Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte vil dere ha blomster?

Hvor ofte vil dere ha komplimenter?

Hvor ofte vil dere bli overrasket med middag?

Hvor ofte vil dere uten varsel presses opp mot veggen og bli kysset dypt og lenge?

Etc.

Hvorfor vil dere ikke inngå en avtale om så så mange kyss/blomster/helaftener per dag/uke/år slik at vi menn kan ha noe å holde oss til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, hadde det enda vært så enkelt... ;)

Vi vil ikke bare at dere skal GJØRE disse tingene, skjønner du. Vi vil at dere skal HA LYST TIL å gjøre dem også!

Kravstore damer! :ler:

Gjest Peachbud
Skrevet

Hver fjerde måned.

Hver dag.

Han bør gjøre like mye husarbeid som meg. Det finnes mange måter å dele opp arbeidet på. Han kan lage middag hver dag, og jeg kan vaske opp. Jeg kan lage middag hver dag, og han kan vaske opp. Vi kan lage middag annenhver dag og vaske opp annenhver.

Hvis du tenker på større middager, noe du antagligvis gjør, er kanskje én gang hver tredje uke fint. Kjekt å gjøre andre ting sammen om kvelden også.

Hvor ofte vil dere uten varsel presses opp mot veggen og bli kysset dypt og lenge?

En gang annenhver uke. Høres noe forutsigbart ut hvis akkurat det samme gjentas ofte.

Hvorfor vil dere ikke inngå en avtale om så så mange kyss/blomster/helaftener per dag/uke/år slik at vi menn kan ha noe å holde oss til?

Klart jeg kan. Men det blir kanskje noe instrumentelt over det hvis en skal holde nøye oversikt over kyss og blomster. Det viktigste er å huske å gjøre noe spesielt for partneren når det er en stund siden sist.

Skrevet
Hehe, hadde det enda vært så enkelt... ;)

Vi vil ikke bare at dere skal GJØRE disse tingene, skjønner du. Vi vil at dere skal HA LYST TIL å gjøre dem også!

Kravstore damer! :ler:

Vi har bare lyst til å få dere gladest mulig. Hvorfor blir dere gladere av spontanitet enn av et nøye planlagt skjema for oppmerksomhet som følges med petimeternøyaktighet?

Gjest Peachbud
Skrevet
Vi har bare lyst til å få dere gladest mulig. Hvorfor blir dere gladere av spontanitet enn av et nøye planlagt skjema for oppmerksomhet som følges med petimeternøyaktighet?

Det første føles mer ekte. Kjærligheten er ikke et nøye planlagt skjema.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvor ofte vil dere uten varsel presses opp mot veggen og bli kysset dypt og lenge?Etc.

Vi kan ikek inngå en avtale på det. Fordi: da vet vi at dere ikke gjør det frivillig på eget initiativ. Hvis vi har instruert dere og "bestilt" så og så mye gir jo det signal til oss om at dere ikke klarer logistikk, strategi og relasjoner på egenhånd.

Hvis vi skulle bestilt det på den måten du sier kunne vi vel like gjerne ha bestilt take-away og forblitt single.

Dere skal ta initiativ selv. Dette forventes av dere i arbeidslivet også, vet du, og dere kan ikke slakke av på forventningene til dere selv bare fordi dere har en kjæreste og et hjem?

Gi oss initiativrike menn som gjør spesielt det sist du listet opp som punkt der veldig ofte :ler:

Skrevet

Hver fjerde måned.

Den fikser jeg:

1. januar: julestjerne på billigsalg

1. mai: røde arbeiderroser

1. september: Dødsdagen til farfaren min. Da samler jeg sammen en fin bukett fra nabogravene.

Hver dag.

Det blir vanskelig. Men kanskje jeg kan sette opp en liste på 26 komplimenter og kjøre gjennom den hvert halvår?

Klart jeg kan. Men det blir kanskje noe instrumentelt over det hvis en skal holde nøye oversikt over kyss og blomster.

Det viktigste er å huske å gjøre noe spesielt for partneren når det er en stund siden sist.

Teknologi er stikkordet. Jeg tenker på å legge inn et notat med alarm på mobilen hva som skal gjøres til enhver tid.

Skrevet
Dere skal ta initiativ selv. Dette forventes av dere i arbeidslivet også, vet du, og dere kan ikke slakke av på forventningene til dere selv bare fordi dere har en kjæreste og et hjem?

I arbeidslivet har vi timeplaner og avtalebøker som henger over oss. Hjemme har vi husarbeidsfordeling. Dette sørger for at ting fungerer. Men kjærligheten er jo så mye viktigere, og her har vi ingen hjelpemidler. :(

Gjest Peachbud
Skrevet

Hver fjerde måned.

Den fikser jeg:

1. januar: julestjerne på billigsalg

1. mai: røde arbeiderroser

1. september: Dødsdagen til farfaren min. Da samler jeg sammen en fin bukett fra nabogravene.

Hver dag.

Det blir vanskelig. Men kanskje jeg kan sette opp en liste på 26 komplimenter og kjøre gjennom den hvert halvår?

Klart jeg kan. Men det blir kanskje noe instrumentelt over det hvis en skal holde nøye oversikt over kyss og blomster.

Det viktigste er å huske å gjøre noe spesielt for partneren når det er en stund siden sist.

Teknologi er stikkordet. Jeg tenker på å legge inn et notat med alarm på mobilen hva som skal gjøres til enhver tid.

Tja. ;) Håper for din del at du er kjekk.

Skrevet

... uansett hva du får til svar, så husk at det riktige svaret er "ennå litt sjeldnere". For mye oppmerksomhet er en sikker forholds-dreper, men dette gidder sjelden damene å huske på når de klager over lite oppmerksomme menn.

Gjest Catwoman
Skrevet (endret)

en gang i blant - ikke for ofte, da blir det så fryktelig mye blomster overalt, og det blir for dagligdags. Når han bare pluselig fikk lyst til å kjøpe blomster til meg, uten noen spesiell grunn. Hvis han ikke er typen til å kjøpe blomster, er det bedre at han lar vær. Ikke noen vits å kjøpe det hvis han tror han må fordi han tror jeg forventer det.

Samme som over egentlig, greia er at han skal ha lyst, og at det kommer spontant. De fleste har vel lyst til å gi komplimenter til kjæresten sin innimellom?

helst aldri

ikke for ofte - da blir det for dagligdags, sånn at man begynner å tenke "nå kommer han vel snart og presser meg oppetter veggen"

Såpass sjelden at man blir overrasket over det. Men en sånn spontan jeg-måtte-bare-ha-deg-nå-handling er noe jeg setter mer pris på enn blomster.

:ler: ... er det virkelig så komplisert for dere menn å gjøre spontane småting innimellom? At dere helst skal ha på kalenderen: "4. august skal du kjøpe blomster - 10. september - husk å gi et kompliment."

Endret av Catwoman
Skrevet

Etc.

- Jeg trenger ikke få blomster i det hele tatt.

- Komplimenter er fint å få det, men noe eksakt antall per dag blir for dumt synes jeg. "kjære, du glemte to komplimenter i dag, skal vi overføre de til i morgen?"

- Trenger ikke bli overrasket med middag, vi pleier å planlegge og gå ut å spise, sammen.

- Stort sett jeg som står for pressinga mot veggen her i gården :)

Gjest Elastica
Skrevet

Hver dag.

Først bør du kjøpe deg en kalkulator.

Gjest Elastica
Skrevet
... uansett hva du får til svar, så husk at det riktige svaret er "ennå litt sjeldnere". For mye oppmerksomhet er en sikker forholds-dreper, men dette gidder sjelden damene å huske på når de klager over lite oppmerksomme menn.

Helt uenig. Jeg er av den oppfatning at det aldri kan bli for mye hvis det er den rette. :ler:

Gjest Jytte
Skrevet

For meg holder det med komplimenter og at han ikke kan holde fingrene borte :ler:

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Jeg vil at han kun skal gjøre det om han selv har lyst og ikke bare for at jeg vil det!

Gjest Gjest
Skrevet

Minimum 1 gang i mnd, gjerne 2-3.

Hver dag

Det er forskjell på "vanlig" middag og når han har gjort noe ekstra ut av det. Ihvertfall 1 g/mnd (ekstra)

Innimellom

Fordi det ikke er romantisk når det ikke er spontant

Gjest beekeeper
Skrevet
Jeg vil at han kun skal gjøre det om han selv har lyst og ikke bare for at jeg vil det!

Enig i denne. Jeg forventer vanligvis ingenting (kanskje blomster til bursdagen min eller noe sånt da) men ellers så er det ikke sånn at jeg venter på at han skal gjøre ditt og datt. Det hadde også vært kjedelig synes jeg, om han hadde gjort det uten at han egentlig hadde lyst. Det hadde også vært veldig kjipt om sånne ting ikke ble spennende lenger! Hvis du presser jenta opp mot veggen og kliner med henne hver andre uke, så tror jeg nok at hun vil synes det er dritkjedelig etter to måneder.

Gjest Gjest
Skrevet

Er ikke så glad i blomster, send meg heller en søt e-post på jobb, ta med en sjokolade til meg noen dager før mensen og tegn et hjerte på en lapp som du legger den slik at jeg finne den.

Hver dag, men jeg vil ha små komplimenter, ikke svulstige.

Annen hver måned, kanskje? Antar du da tenker på en spesiell middag eller middag ute, det betyr ikke at jeg ellers lager all maten mens du leser avisen. ;)

Etc.

Ofte! Men ikke stopp der da, ta den lit videre. :sjenert:

Du brukte jo selv ordet "overraske". det er nettopp det vi vil, bli overrasket med noe hyggelig. Hvis vi avtaler det, blir det ingen overraskelse. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...