Gå til innhold

Føler du som er i 30-40 årene , singel og barnløs at

Gjest Kuldskjære Elling sier der andre

Anbefalte innlegg

Gjest Kuldskjære Elling sier der andre

Hei, som barnløs , singel og i 30-40 årene melder det seg noen spørsmål. Tenker dere på at dere har sviktet deres mor og far? har dere dårlig samvittighet for at dere ennå ikke har klart å finne en partner og få barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Evig singel
Hei, som barnløs , singel og i 30-40 årene melder det seg noen spørsmål. Tenker dere på at dere har sviktet deres mor og far? har dere dårlig samvittighet for at dere ennå ikke har klart å finne en partner og få barn?

Nei, Heldigvis tok min søster seg av det, slik at masekranen ble stoppet. Men foreldre som er syke etter å bli besteforeldre er verste sort. Kjenner godt til vennner som selvsagt ønsker å finne noen å få barn, men som mer kjenner presset fra foreldre mht barn når de har passert 30. Det er bare ikke seg selv de må tenke på, men det synes jeg nå man skal alikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Single kvinne, barnløs, 35

Nei, har ikke dårlig samvittighet overfor foreldre for det.

Tenker at mine søsken kan ta seg av den biten. Jeg vil ta livet som det kommer uten å ha mas rundt i huset. Jeg verdsetter frihet, reiser, sene kvelder på byen med venner, clubbing, dating med mange ulike menn og ha det spennende.

Hvis jeg vil ha en smak av hverdagsvirkeligheten er det bare å ta en tur innom min bror eller søster som skifter bleier på babyer og har bæsj i søppelkassen. De får lite søvn og må streve for romantikken i forholdet, det ser hvertfall slik ut...

Takke meg til opplevelser uten forpliktelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, overhodet ikke. Hvorfor skulle jeg det? Joda, mamma er riktignok barnebarnsyk, men hun vet at jeg ikke er "The mothering type." Hun snakket om barnebarn i helgen, og jeg ble faktisk fysisk uvel av snakket, så lite har jeg lyst på barn. Hun har på følelsen av at den yngste av brødrene mine, som er 20 nå, kommer til å være den første til å gi henne barnebarn. Selv er jeg 29. Jeg har "alltid" sagt at jeg ikke skal ha barn, og hun vet at jeg ikke liker barn, så det er ingen overaskelse for henne. Jeg føler meg ikke kallet, og har heller ikke dårlig samvittighet for det. Jeg har ikke tro på å få barn på grunn av pliktfølelse, skal man få barn, så skal det av andre og mer kjærlige grunner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...