Gå til innhold

Favoriserer sitt barn foran andre barn, lemper ungen til andre.

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Vilde_*
Skrevet

Jeg vet ikke helt hvor jeg vil hen med dette innlegget.

jeg er vel litt irritert. irritert over tvillingsøstern til samboeren min.

tvillingsøstern hans bor så og si hjemme i en alder av 23 med sin sønn på to år. det vil si hun bor i en liten sokkelleilighet i huset til foreldrene til sambo.

hun hinter stadig vekk til sambo at han må komme innover til dem for å ta seg av sønnen hennes slik at hun får trent og gjort sitt.

sambo reiser da i litt over en time for å ta seg av hennes unge.

greit nok det hvis han liker det, men jeg blir irritert over hennes måte å be folk jøre dette på. som om det er en selvfølge...

på lørdag var vi familiselskap. sambo er den som går rundt og passer på sønnen hennes konstant. hun lager maten til han f.x, gir han to skjer, også roper hun på sambo for å be han ta over.

de bor i en bitteliten bygd, og vi bor i en storby.

hun er av den typen som er livredd storbyen og aldri kommer innover på besøk hos oss. ganske snever siden hun ikke har vært uten for bygdas grenser og har lett for å rakke ned på andres barn f.x.

som på lørdag. da var et vennepar av familien hans der. de hadde også en to år gammel sønn.

da hinter hun indirekte at sønnen deres er litt treg i utviklingen sin, og at hennes sønn er så mye søtere.

hun kommer med sånne små stikk hele tiden om dette andre barnet. om hvor snill sin sønn er som lar andre barn få leke med lekene til hennes sønn.

så på lørdag hinter hun forsiktig og sleip til sambo om han kan komme og kjøre i over en time inn til henne for å ta seg av hennes sønn i en time fordi hun vil trene.

jeg tok opp dette med sambo. selv sier han at han elsker unger, men får så nok etter en dag med familieselskap, og da forteller jo jeg han at det er jo fordi han får alt ansvaret.

dvs at han sier han ikke vil ha barn før om lenge. noe jeg heller ikke vil, men prøvde så å forklare han at så lenge hun ber han passe sønnen hennes så fort hun finner noe å gjøre så er det ikke rart han neste "skyr" det å få unger.

jeg blir irritert over måten hun er på ovenfor dette andre parets sønn, og over at hennes sønn skal bli favorisert hele tiden.

denne ungen får mye oppmersomhet og blir også favorisert av de andre familiemedlemmene. jeg syns det er helt forkastelig.

og jeg syns jenta har det alt for lettvint som egentlig bor hjemme, bor og spiser nesten gratis og gjør ikke annet enn å gå hjemme, shoppe på ebay å se på oprah samtidig som hun fordømmer alle andres levemåte og andres barn.

det var nesten så jeg sprakk på henne når hun satt sånn, og kjente det kokte inni meg da sambo ble bedt om å passe han til uka. han svarte nølende, men tipper han gjør det.

hun er sånn som lemper ungen sin opp til moren og faren sin når hun er sliten.

hun er også av den typen som har kjæreste, men bor ikke sammen med han for å få ekstra penger.

samtidig rakker hun ned på dette andre paret igjen, fordi de to ikke står oppført på samme adresse, enda hun gjør akkurat det samme selv (bortsett fra at hun nekter på at hun og kjæresten er sammen, men hun sover jo over der titt og ofte).

jeg vet ikke hva jeg vil med innlegget. prøve å få sambo til å forstå at hun til tider er ganske ufyselig, og hva hvis jeg blir så irritert at jeg sprekker rundt middagsbordet neste gang hun åpner kjeften og er nedlatende?

hun sier ting, slik at man ikke får "tatt" henne, og det er utrolig provoserendes!

si meg. har ikke jenta tenk over hva det vil si å få et barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår utrolig godt frustrasjonen din, men jeg vil likevel anbefale deg å trå veldig varsomt. Det virker som om samboeren din er nært knyttet til søsteren og nevøen sin. Mange mennesker har et veldig tett forhold til familien sin, og blir veldig såret om andre snakker negativt om familien. Noen har faktisk et så nært forhold til familien sin at de ville valgt familien fremfor kjæresten dersom de må velge. Nå kjenner jo ikke jeg samboeren din, men siden de i tillegg er tvillinger så antar jeg at de gjerne har et veldig nært forhold. Det kan umulig være lett for han å stå mellom barken og veden. Han er vel sikkert så vant til at søsteren er sånn at han ikke tenker nevneverdig over det. I tillegg så er han kanskje litt konfliktsky og ønsker ikke å bli uvenner med søsteren sin?

Hadde jeg vært tilstede når hun snakket ned om andres unger mens de hørte på, så ville jeg faktisk vurdert å si imot henne på en litt skarp måte.

Ellers tror jeg ikke det er så mye du får gjort med saken, desverre. Hun kommer neppe til å forandre seg. Men du kan jo f.eks foreslå at samboeren din tilbyr seg å passe ungen fra f.eks fredag til lørdag (at han henter ungen) hjemme hos dere i stedet for å kjøre i en time for å passe ungen der for en liten stund. Da kan du bli kjent med barnet, og dere får styrt det litt på deres premisser.

Gjest Gjest
Skrevet

Søstra virker umoden og utnytter de rundt seg.

Nå lar jo samboeren din seg utnytte da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...