Gå til innhold

Skrift-typer!

cream

Anbefalte innlegg

Skal lage innbydelsene våre her på dataen. Alt er klart innkjøpt av både papir og alt som trengs. Men...

Syntes vi har bare slike kjedelige skrift-typer! Har hørt at det går ann å laste ned slikt på nettet. Noen som vet åssen, hvordan, hvor og når?? *ler*

Takker og bukker icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mange forskjellige sider på nettet hvor du kan få lastet ned fonter. Bare søk, så finner du nok noe. Som regel så er disse fontene komprimerte i en zip fil. Da må du ha winzip for å åpne de.

Etter du har lastet ned og åpnet filen, så må du flytte (klipp/lim inn) filen med fonten til C (eller der du har OS'et installert) -> Windows -> Fonts

Da kommer den automatisk opp sammen med de andre du har fra før når du bruker for eksempel word.

Jeg er ikke verdens beste til å forklare, men håper du skjønte noe av det... icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er for eksempel ett sted du kan laste ned ulike skrifttyper.

Man kan også komme inn dit fontene ligger på pc'n ved å gå inn på kontrollpanelet. icon_smile.gif

hjerter_rundt.gif

@lfa 1212[ Dette Innlegg er endret av: @lfa den 2002-04-01 22:20 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinK

Det finnes uendelig mange fonter man kan laste ned, og selv bruker vi en som heter Merced. Her kan du se hvordan den skriften er:

http://www.geocities.com/kristinkol/bryllu...rifter/logo.jpg

Legger også ved noen linker til steder du kan laste ned fonter:

http://www.fontguy.com/

http://www.freewarefonts.com/index.html

http://www.freewarefonts.com/index.html

Lykke til!

Lurt er det uansett å velge en litt annen font enn disse helt standard fontene, de kan fort bli litt kjedelige...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Prøv Lucinda Handwriting. Den er enkel, men stilig og litt mer personlig enn mye annet...

Lykke til...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Huff, Lucinda Handwriting er den standard skrift som ikke bør brukes. Bruk for all del ikke de fontene som allerede ligger inne i word, men bruk litt fantasi og finn en helt ny en som ingen har sett før!

Allegro var en nydelig font!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man et bilderedigeringsprogram, så kan man jo legge på noen ekstra effekter i tillegg til selve fonten også..... Hvis man vil....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2002-04-03 11:47, anonym wrote:

Huff, Lucinda Handwriting er den standard skrift som ikke bør brukes.  Bruk for all del ikke de fontene som allerede ligger inne i word, men bruk litt fantasi og finn en helt ny en som ingen har sett før!

Allegro var en nydelig font!

Hva er problemet med å bruke de skrifttypene som ligger i word så lenge de er fine?

Det finnes mange flotte fonter, men de skal jo også være leselige. Vi valgte Lucida Handwriting og har fått masse skryt fordi den er så lettlest og likevel så vakker.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Cecilie, jeg synes bare de vanlige fontene er så ufattelig stusselig og kjedelig. De ser man jo alltid til alle anledninger og hvorfor ikke gjøre noe litt annet i et bryllup?

Nei, ta bryet med å laste ned en font, det lønner seg.

For oss som kanskje har litt mer greie på dette og jobber med dette til daglig legger vi virkelig merke til det om fonten er standard eller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og om fonten er standard, så er brudeparet litt "ute" eller?

Lucida Handwriting ligger feks. ikke i Word, men det var den du brukte som eksempel. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Beklager Cecilie, jeg skal vel være litt forsiktig med å uttale meg om noe før jeg er 100% sikker. Denne fonten er visst ikke standard i word, men allikevel er det en font jeg har sett mye brukt i alle mulige sammenhenger! Synes heller ikke fonten er så fin, men slikt er jo smak og behag det! Og heldigvis har vi ulik smak, ellers hadde jo alle brukt de sammen fontene!

Jeg synes bare vi bør være flinkere til å bruke ting som man ikke ser hver dag ellers. Å bruke Times som font i bryllupsinvitasjoner ser jeg på som utrolig kjedelig og simpelt. Ikke det at brudeparet nødvendigvis er så "ut", men jeg synes det virker lite gjennomtenkt og lite spenstig. Synes man bør gjøre ting litt anderledes i et bryllup, og fonten er like viktig som annen lay-out på invitasjoner, sanger og bordkort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 2002-04-04 07:47, anonym wrote:

For oss som kanskje har litt mer greie på dette og jobber med dette til daglig legger vi virkelig merke til det om fonten er standard eller ikke!

Tror ikke det er så veldig mange som legger merke til om det er en standard font eller om det er en man har lastet ned. (i alle fall ikke i vårt bryllup..ikke så mange som jobber med fonter til daglig...)

Det viktigste er at det ser bra ut og at man selv er fornøyd. Selv har vi valgt en standard Font : Monotype korsiva. Synes det ble kjempevakker! icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Elma, mulig det bare er jeg som legger utrolig godt merke til sånt fordi jeg jobber med det til daglig. Men for oss er fonter noe av det viktigste verktøyet vi har, og vi bruker ulike fonter til å utrykke ulike ting.

F.eks synes jeg Monotype Corsiva er en grei font, men synes desverre den er litt platt og kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elma:

Denne har jeg også tenkt på, synes den er kjempefin.

Fikk en invitasjon til bryllup her om dagen, og jeg må si at jeg ikke tenkte på hvilken skrifttype de hadde brukt.

Men det er meg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Alle dere som sikkert er irritert på mine font-meninger! Ikke bry dere om meg, det er tydeligvis bare jeg som legger godt merke til slike ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare gjør sånn at det blir fint og dere er fornøyd - det er tross alt det viktigste! icon_smile.gif

Anonym:

Jeg er også av de som legger merke til fontene, men så jobber jeg jo også med det til daglig. Det spørs vel om andre utenfor vårt felt tenker sånn som oss. icon_wink.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2002-04-04 10:39, anonym wrote:

Elma, mulig det bare er jeg som legger utrolig godt merke til sånt fordi jeg jobber med det til daglig.  Men for oss er fonter noe av det viktigste verktøyet vi har, og vi bruker ulike fonter til å utrykke ulike ting.

F.eks synes jeg Monotype Corsiva er en grei font, men synes desverre den er litt platt og kjedelig.

Og hvor mange er det av dere da?

Folk lager ting ut i fra det de selv liker og de ressursene de har til rådighet.

Man kan ikke alltid gå rundt og tenke på hva andre synes om dette.

"Tenk hvis noen jobber med dette, da vil de ikke like det".

Hvis man skal gjøre alle til lags hadde man aldri blitt ferdig.

Dessuten tror jeg ikke at det er så mange som bruker Times til sånne ting.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...