Jalp Skrevet 4. juli 2007 #21 Skrevet 4. juli 2007 Beklager at jeg tullet med TS-navnene. Skrev først "Ulykkelig" og svarte på innlegg som "Gjest". I mitt svar sier jeg nettopp at jeg ikke liker unødige inngrep i menneskekroppen og forlanger slett ikke at mannen min skal sterilisere seg. Så ikke sett meg under kategorien "storforlangende kvinnemennesker". Men jeg har med forundring registrert her på KG at det er mange som nettopp mener at det skulle bare mangle at han ikke skulle sterilisere seg. Nei, jeg setter ikke deg i kategorien for kravstore kvinner. Det var innlegget fra vsn jeg siktet til, og i det innlegget var det ingen tvil om at hun mente at mannen versågod bare måtte gå og sterilisere seg.
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2007 #22 Skrevet 5. juli 2007 Litt feil tidspunkt å foreslå det på, men vurdert ovusoft? Ganske greit med om du har stabile sykluser, og går greit (om enn med litt mer trening og kondomer) om du har ustabile sykluser. Mulig du får ustabile sykluser etter du fjerner spiralen, men om du uansett fjerner den og går over til kondomer/pessar/osv så er det greit å lese litt om det samtidig.
Gjest vsn Skrevet 5. juli 2007 #23 Skrevet 5. juli 2007 Nei, jeg setter ikke deg i kategorien for kravstore kvinner. Det var innlegget fra vsn jeg siktet til, og i det innlegget var det ingen tvil om at hun mente at mannen versågod bare måtte gå og sterilisere seg. Ja, det mener jeg. Det er kvinnen som bruker prevensjon, og det er hun som går gjennom svangerskap og fødsler. Så når man er sikker på at man ikke skal ha flere unger, synes jeg det er en selvfølge at mannen kan sterilisere seg. Det er et lite inngrep, og han merker ingen forskjell etterpå. For kvinnen er det et stort pluss at hun slipper å tilføre kroppen hormoner (eller i det hele tatt tenke på prevensjon). Prevensjon er heller ikke 100% sikkert. Det er en ørliten risiko at man blir gravid uansett. Og da må kvinnen på nytt gå gjennom et svangerskap og fødsel. Eller enda verre: ta abort. Så hvordan kan du mene at jeg er kravstor?
Jalp Skrevet 5. juli 2007 #24 Skrevet 5. juli 2007 Ja, stakkars mannen. Jeg synes det bare skulle mangle. Hvis man er ferdig med å få unger, er det helt idiotisk å tilføre kroppen sin hormoner. Selvsagt finnes det prevensjon uten hormoner. Men hvis man er ferdig med ungeproduksjonen kan han gjelles. Det er et lite og enkelt inngrep. Den funker også helt fint etterpå. Hvis jeg dauer plutselig er det bare utmerket for gubben at han er sterilisert. Han får nok å henge fingrene i som da må ta seg av alle ungene alene. Skulle han få seg ny dame er det flott. Men man trenger ikke formere seg i det uendelige. Ja, det mener jeg. Det er kvinnen som bruker prevensjon, og det er hun som går gjennom svangerskap og fødsler. Så når man er sikker på at man ikke skal ha flere unger, synes jeg det er en selvfølge at mannen kan sterilisere seg. Det er et lite inngrep, og han merker ingen forskjell etterpå. For kvinnen er det et stort pluss at hun slipper å tilføre kroppen hormoner (eller i det hele tatt tenke på prevensjon). Prevensjon er heller ikke 100% sikkert. Det er en ørliten risiko at man blir gravid uansett. Og da må kvinnen på nytt gå gjennom et svangerskap og fødsel. Eller enda verre: ta abort. Så hvordan kan du mene at jeg er kravstor? Det er jo en del menn som sterilisrer seg når man er ferdig med å få barn, nettopp på grunn av at hun skal slippe å bruke prevensjon. Men hvis du ser litt på ordlyden i det øverste innlegget ditt, så ser du at det framstår som en selvfølge at han skal sterilisere seg, og at det egentlig ikke er opp til han å avgjøre dette. Det forventes. I det innlegget har du til og med konkludert på vegne av han, at han ikke trenger å være fruktbar, selv om han av en eller annen grunn på et senere tidspunkt starter familie pånytt. Derfor framsto du i det innlegget som kravstor. I det andre innlegget som tilsvar til mitt, modererer du deg betraktelig, og du argumenterer mer saklig. En ting bommer du på. Du skjønner ikke at en enkel sterilisering ikke bare er "en enkel sterilisering" for mange menn. Men det skal man ikke forvente at en kvinne ser, hvis hun ikke blir gjort oppmerksom på det. Selv om inngrepet er medisinsk sett enkelt, så kan det mentale i forbindelse med dette være langt mer komplisert. Jeg vet om menn som i noen tilfeller tidvis har mistet evnen til å få ereksjon etter en slik sterilisering. Andre har fått komplikasjoner som infeksjoner m.v. Derfor bør man ikke forlange at andre skal sterilisere seg. Det må være frivillig og på eget initiativ.
Gjest vsn Skrevet 5. juli 2007 #25 Skrevet 5. juli 2007 Det er jo en del menn som sterilisrer seg når man er ferdig med å få barn, nettopp på grunn av at hun skal slippe å bruke prevensjon. Men hvis du ser litt på ordlyden i det øverste innlegget ditt, så ser du at det framstår som en selvfølge at han skal sterilisere seg, og at det egentlig ikke er opp til han å avgjøre dette. Det forventes. I det innlegget har du til og med konkludert på vegne av han, at han ikke trenger å være fruktbar, selv om han av en eller annen grunn på et senere tidspunkt starter familie pånytt. Derfor framsto du i det innlegget som kravstor. I det andre innlegget som tilsvar til mitt, modererer du deg betraktelig, og du argumenterer mer saklig. En ting bommer du på. Du skjønner ikke at en enkel sterilisering ikke bare er "en enkel sterilisering" for mange menn. Men det skal man ikke forvente at en kvinne ser, hvis hun ikke blir gjort oppmerksom på det. Selv om inngrepet er medisinsk sett enkelt, så kan det mentale i forbindelse med dette være langt mer komplisert. Jeg vet om menn som i noen tilfeller tidvis har mistet evnen til å få ereksjon etter en slik sterilisering. Andre har fått komplikasjoner som infeksjoner m.v. Derfor bør man ikke forlange at andre skal sterilisere seg. Det må være frivillig og på eget initiativ. Ja, jeg er enig i at man ikke kan tvinge noen. Samboeren min fikk valget mellom sølibat og sterilisering. Og vet du hva? Da var plutselig ikke sterilisering så veldig vanskelig å få gjort likevel! Jeg synes det er en selvfølge (3 gangen jeg skriver det nå) at mannen steriliserer seg. Argumentasjonen din om han kan få ereksjonssvikt pga sterilisering, det holder ikke. Mange kvinner har liten/ingen sexlyst i mange mnd etter fødsel. Skal man la være å få barn da? Svangerskap og fødsel er ikke så enkelt å gjennomgå for kvinner heller. De gjør det likevel. Mange får komplikasjoner som infeksjoner i underlivet, vondt etter sying, brystbetennelse, fødselsdepresjon, totalt forandret kropp. Men dette kan man nok ikke regne med at en mann forstår. Og når det gjelder prevensjon, har det vært flere dødsfall pga p-piller. Det er en kjent sak at p-piller kan gi blodpropp. Hva er egentlig verst her? At ungene mister mora si pga p-pillebruk? Eller at faren får en midlertidig ereksjonssvikt og infeksjon?
Gjest Gorgonzola Skrevet 5. juli 2007 #26 Skrevet 5. juli 2007 (endret) Ja, jeg er enig i at man ikke kan tvinge noen. Samboeren min fikk valget mellom sølibat og sterilisering. Og vet du hva? Da var plutselig ikke sterilisering så veldig vanskelig å få gjort likevel! Fittemakt er ikke særlig pent gjort, å bruke sexnekt som virkemiddel er bare urimelig, han fortjener en bedre en enn deg (for å bruke mange kvinners terminolgi her) Jeg synes det er en selvfølge (3 gangen jeg skriver det nå) at mannen steriliserer seg. Ikke særlig pent å være såpass bastant som dette heller på et såpass ømfintlig område (både i overført og konkret betydning) Argumentasjonen din om han kan få ereksjonssvikt pga sterilisering, det holder ikke. Mange kvinner har liten/ingen sexlyst i mange mnd etter fødsel. Skal man la være å få barn da? Svangerskap og fødsel er ikke så enkelt å gjennomgå for kvinner heller. De gjør det likevel. Mange får komplikasjoner som infeksjoner i underlivet, vondt etter sying, brystbetennelse, fødselsdepresjon, totalt forandret kropp. Men dette kan man nok ikke regne med at en mann forstår. Blir debatten mer fruktbar (ha-ha, den satt) av at man setter psykiske og fysiske plager opp mot hverandre og konkurrerer i hvem-er-det mest synd på eller hvem-har-mest-vondt-lengst? Og når det gjelder prevensjon, har det vært flere dødsfall pga p-piller. Det er en kjent sak at p-piller kan gi blodpropp. Hva er egentlig verst her? At ungene mister mora si pga p-pillebruk? Eller at faren får en midlertidig ereksjonssvikt og infeksjon? [/quote] Hallo! Her melder du deg endelig ut i forhold til saklighet og integritet i en slik debatt! Snakk om å dra den litt langt (og for all del, der var i overført betydning, slapp av) Endret 5. juli 2007 av Gorgonzola
Gjest Gorgonzola Skrevet 5. juli 2007 #27 Skrevet 5. juli 2007 Deretter kommer mannen til å bli lei av kondomer og lite sex, mens jeg ikke bryr meg fullt så mye som han. Det blir jo spennende å se hva løsningen blir til slutt. Er dette en bekreftelse av manges påstand om at menn faktisk er mye mer interessert i sex enn kvinner, noe som til stadighet blir avfeid med til dels latterlige og ovenfra-ned holdninger fra mange kvinner i ulike fora? Eg berre spyr...................??
Gjest vsn Skrevet 5. juli 2007 #29 Skrevet 5. juli 2007 Fittemakt er ikke særlig pent gjort, å bruke sexnekt som virkemiddel er bare urimelig, han fortjener en bedre en enn deg (for å bruke mange kvinners terminolgi her) Fittemakt Han er heldig som har meg, og omvendt. *trekker meg stille og rolig ut av tråden som DERE har kuppet*
Gjest Veronica Mars Skrevet 5. juli 2007 #30 Skrevet 5. juli 2007 (endret) -- Endret 2. april 2008 av Gjesten
Gjest TS Skrevet 5. juli 2007 #31 Skrevet 5. juli 2007 Hmmm, dette ble en interessant diskusjon, men veeeeldig på siden av det jeg prøvde å få råd og hjelp til. Kanskje dere skulle starte en annen tråd med beskrivende overskrift angående sterilisering av menn kontra prevensjonsmiddel bruk av kvinner? Virker som om dette trengs en diskusjon på.
Gjest Gjest Skrevet 6. juli 2007 #32 Skrevet 6. juli 2007 Svangerskap og fødsel er ikke så enkelt å gjennomgå for kvinner heller. De gjør det likevel. Mange får komplikasjoner som infeksjoner i underlivet, vondt etter sying, brystbetennelse, fødselsdepresjon, totalt forandret kropp. Men dette kan man nok ikke regne med at en mann forstår. Og når det gjelder prevensjon, har det vært flere dødsfall pga p-piller. Det er en kjent sak at p-piller kan gi blodpropp. Hva er egentlig verst her? At ungene mister mora si pga p-pillebruk? Eller at faren får en midlertidig ereksjonssvikt og infeksjon? Ja, du får sagt det. Jeg har hatt fire runder med det du skriver i første avsnitt.I tillegg har jeg tatt meg av prevansjon siden jeg var 19. Nå er det nok,for min del. Min far mistet sin kusine for noen siden pga blodprobb relatert til p-pillebruk. Hun var i 30 årene.......
fiktiv Skrevet 7. juli 2007 #33 Skrevet 7. juli 2007 Herregud, uansett alt så kan man ikke be mannen sterilisere seg. Ville dere gjort det? Hvorfor kan ikke dere gjøre det i steden? Dere som sier "han kan bare gjøre det, har fått alle ungene han skal ha". Tenk litt.
Gjest =tentacle= Skrevet 7. juli 2007 #34 Skrevet 7. juli 2007 Hun (TS) har et problem. Da kan vel hun sterilisere seg da? Det får da være måte på hva man skal forvente at en mann skal gjøre for hennes nytelse. Men slik har vel noen kvinner blitt. "Mannen får versågod å sterilisere seg slik at jeg kan nyte sex bedre". kreve-kreve-kreve Hvorfor skal det være en selvfølge at en mann skal kunne pøse på med sædceller som kan gjøre henne gravid? Hvorfor er tanken på at det kanskje er hans tur å ta ansvar nå så fremmed? Det er forskjell på å ikke ha optimal sex og å ha blitt frarøvet sexlysten og oppleve at nytelse og initiativ uteblir pga hormonene. Til TS: Når innsettingen blir veldig smertefull, kan det sette spor i psyken. Noen opplever at inngrep i underlivet får konsekvenser for sexlivet, selv om ikke inngrepet har med hormoner å gjøre. Å bli påført smerter kan føles som en slags vold eller krenkelse, og kan ta tid å komme over, og i mellomtiden kan det farge mannens tilnærmelser også.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå