Gjest Ulykkelig Skrevet 2. juli 2007 #1 Skrevet 2. juli 2007 For en måned siden fikk jeg ny hormonspiral, den forrige var gammel. Etter dette har jeg ikke hatt lyst på sex og jeg er nesten følelsesløs. Mine erogene soner er ikke følsomme lenger og jeg kjenner ikke når mannen min er inni meg. Sex er bare interessant i hodet mitt, men kroppen min svikter. Er det noen som har en formening om hvorfor det er slik og hva kan man gjøre? Har noen erfaringer med dette? Må nevne at vi har alltid hatt et godt sexliv, også rett før jeg byttet spiral. Følte meg også litt "mishandlet" hos gynekologen da det gjorde veldig vondt.
Gjest vsn Skrevet 2. juli 2007 #2 Skrevet 2. juli 2007 Det kan jo være pga spiralen. Hvis dere har fått de ungene dere vil ha, så få gubben sterilisert. Da slipper du å tenke på prevensjon mer!
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2007 #3 Skrevet 2. juli 2007 Det kan jo være pga spiralen. Hvis dere har fått de ungene dere vil ha, så få gubben sterilisert. Da slipper du å tenke på prevensjon mer! Jeg synes det er for mye forlangt at gubben skal sterilisere seg selv om vi har er ferdige med "produksjonen". Liker ikke unødige inngrep i menneskekroppen. Dessuten; hva om jeg dauer plutselig mens han ennå er ung, skal jeg frarøve ham mulighetene til å gifte seg på nytt og få nye barn? Mener det må finnes andre med liknende dødperioder og hvordan de løste det. Uten å sterilisere seg eller gubben.
Gjest StockDama Skrevet 2. juli 2007 #4 Skrevet 2. juli 2007 kanskje et annet prevensjonsprodukt kunne funket bedre for deg?
Gjest vsn Skrevet 2. juli 2007 #5 Skrevet 2. juli 2007 Jeg synes det er for mye forlangt at gubben skal sterilisere seg selv om vi har er ferdige med "produksjonen". Liker ikke unødige inngrep i menneskekroppen. Dessuten; hva om jeg dauer plutselig mens han ennå er ung, skal jeg frarøve ham mulighetene til å gifte seg på nytt og få nye barn? Mener det må finnes andre med liknende dødperioder og hvordan de løste det. Uten å sterilisere seg eller gubben. Ja, stakkars mannen. Jeg synes det bare skulle mangle. Hvis man er ferdig med å få unger, er det helt idiotisk å tilføre kroppen sin hormoner. Selvsagt finnes det prevensjon uten hormoner. Men hvis man er ferdig med ungeproduksjonen kan han gjelles. Det er et lite og enkelt inngrep. Den funker også helt fint etterpå. Hvis jeg dauer plutselig er det bare utmerket for gubben at han er sterilisert. Han får nok å henge fingrene i som da må ta seg av alle ungene alene. Skulle han få seg ny dame er det flott. Men man trenger ikke formere seg i det uendelige.
Poetens_Tårer Skrevet 2. juli 2007 #6 Skrevet 2. juli 2007 Det går vel også an å reversere "steriliseringen". Det er jo ikke sånn at de knuser testiklene med hammer på ambolt, de snipper kun en liten leder som kan repareres.
Gjest StockDama Skrevet 3. juli 2007 #7 Skrevet 3. juli 2007 kan repareres ja, men ikke alltid det går heller.
CeeCee Skrevet 3. juli 2007 #8 Skrevet 3. juli 2007 For en måned siden fikk jeg ny hormonspiral, den forrige var gammel. Etter dette har jeg ikke hatt lyst på sex og jeg er nesten følelsesløs. Mine erogene soner er ikke følsomme lenger og jeg kjenner ikke når mannen min er inni meg. Sex er bare interessant i hodet mitt, men kroppen min svikter. Er det noen som har en formening om hvorfor det er slik og hva kan man gjøre? Har noen erfaringer med dette? Må nevne at vi har alltid hatt et godt sexliv, også rett før jeg byttet spiral. Følte meg også litt "mishandlet" hos gynekologen da det gjorde veldig vondt. Hører deg på mishandlingen... Det var vanvittig vondt for meg også! Men akk så deilig å slippe den heresens mensen og smertehelvete hver måned!! Så jeg synes det var verdt det, selv om jeg lå i smerter to dager på rad... 5-6 år til neste gang! Jeg reagerer ikke på hormonene i det hele tatt, for meg virker de heller positivt. Sexuelt er jeg vel lik med som uten, men humøret er mer stabilt. Jeg synes du skal prøve noe annet. Et velfungerende sexliv er viktig i et forhold, både for deg og din mann. Det må være kjedelig å miste både lyst og følsomhet. Utfra innlegget ditt leser jeg at du har hatt spiral før, og at det ikke har vært noe problem. Kan det være at kroppen din bare trenger å venne seg til en ny spiral? Kanskje du bør gi det litt mer tid før du bestemmer deg for å fjerne den? Kjipt å kaste 1200-1300 kr ut vinduet dersom dette bare er en overgangsfase.. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2007 #9 Skrevet 3. juli 2007 Jeg har og hormonspiral og jeg har null sexlyst. Jeg tenner ikke lenger og jeg tenker så godt som aldri på sex. Før var jeg meget glad i sex og sekuellt aktiv og aggressiv.... Nå er jeg passiv så det holder. I tillegg har mine før moderate høstdepresjoner virkelig blitt mer enn en tanker verre, så jeg er egentlig blitt mer og mer sikker på at hormonspiralen har skylden.Men ikke 100% sikker. Fordelen med hormonspiralen er null menstruasjon, og jeg har ikke funnet noe prevansjonsmiddel som jeg kunne tenke meg. Har fire barn så egentlig kunne min mann klippet strengen, men jeg vil ikke at han gjør det før han er over 40, i tilfelle vi ombestemmer oss mht et barn til.
Poetens_Tårer Skrevet 3. juli 2007 #10 Skrevet 3. juli 2007 Det går vel også an å fryse ned noen soldater, hvis man plutselig finner ut at man ikke kan leve uten et barn til.
Jalp Skrevet 3. juli 2007 #11 Skrevet 3. juli 2007 (endret) Ja, stakkars mannen. Jeg synes det bare skulle mangle. Hvis man er ferdig med å få unger, er det helt idiotisk å tilføre kroppen sin hormoner. Selvsagt finnes det prevensjon uten hormoner. Men hvis man er ferdig med ungeproduksjonen kan han gjelles. Det er et lite og enkelt inngrep. Den funker også helt fint etterpå. Hvis jeg dauer plutselig er det bare utmerket for gubben at han er sterilisert. Han får nok å henge fingrene i som da må ta seg av alle ungene alene. Skulle han få seg ny dame er det flott. Men man trenger ikke formere seg i det uendelige. Hun (TS) har et problem. Da kan vel hun sterilisere seg da? Det får da være måte på hva man skal forvente at en mann skal gjøre for hennes nytelse. Men slik har vel noen kvinner blitt. "Mannen får versågod å sterilisere seg slik at jeg kan nyte sex bedre". kreve-kreve-kreve Endret 3. juli 2007 av Jalp
Gjest Pax Skrevet 3. juli 2007 #12 Skrevet 3. juli 2007 (endret) Det er enklere, billigere og mindre risikabelt å sterilisere en mann enn en kvinne. Hvis sterilisering og hormoner ikke er aktuelt må det jo bli kondomer, da. Endret 3. juli 2007 av Pax
Gjest kub Skrevet 3. juli 2007 #13 Skrevet 3. juli 2007 Hun (TS) har et problem. Da kan vel hun sterilisere seg da? Det får da være måte på hva man skal forvente at en mann skal gjøre for hennes nytelse. Men slik har vel noen kvinner blitt. "Mannen får versågod å sterilisere seg slik at jeg kan nyte sex bedre". kreve-kreve-kreve Nå er inngrepet for å sterilisere mannen mye enklere enn det for å sterilisere kvinnen, derfor mener vel de fleste (ihvertfall kvinner) at det er bedre om mannen gjør det. Jeg har egentlig ikke noe problemer med å skjønne det etter å ha sett forskjellene på inngrepene. Men jeg må si at kommentarer som vsn kommer med virker mer egoistiske enn noe annet.. Om det er et så stort problem for kvinnen å bruke hormonpreparater så er det gitt at det er mannens oppgave å sterilisere seg??? Jeg skjønner det med tanken på inngrepene som begrunnelse, men måten det uttrykkes på virker kun egoistisk. Ja, stakkars kvinnen...
Gjest Pax Skrevet 3. juli 2007 #14 Skrevet 3. juli 2007 Generelt sett er det forståelig at kvinnen ikke ønsker å tilføre kroppen fremmede hormoner, og det er forståelig at mannen ikke ønsker å sterilisere seg. Så da blir den eneste løsningen kondomer eller ingen sex.
Gjest Veronica Mars Skrevet 3. juli 2007 #15 Skrevet 3. juli 2007 (endret) -- Endret 2. april 2008 av Gjesten
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2007 #16 Skrevet 4. juli 2007 Hva med kobberspiral?? Ingen hormoner i det,og så koster det bare noen hundre kroner
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2007 #17 Skrevet 4. juli 2007 Hva med kobberspiral?? Ingen hormoner i det,og så koster det bare noen hundre kroner For de med sterke menssmerter og stor blødninger vil kobberspiralen mange ganger øke problemet. da jeg hadde kobberspiral varte mensen nesten i to uker og jeg blødde så mye at det gikk igjennom bukser og madrassen så ikke ut til slutt. Selv med både tampong og bind. Forferdelig grisete og ekkelt. En det er kvinnen som i alle år har tatt seg av prevansjon, så er det en flott gest av mannen, etter at de er ferdig med barn, å la kvinnen slippe det ansvaret.hennes kropp har jo blitt tuklet med i mange år, og da er det rett og rimelig at det er mannens tur å ta seg av prevansjon. enten det er kondom eller sterilisering.
Gjest Ulykkelig gjest Skrevet 4. juli 2007 #18 Skrevet 4. juli 2007 Hun (TS) har et problem. Da kan vel hun sterilisere seg da? Det får da være måte på hva man skal forvente at en mann skal gjøre for hennes nytelse. Men slik har vel noen kvinner blitt. "Mannen får versågod å sterilisere seg slik at jeg kan nyte sex bedre". kreve-kreve-kreve Beklager at jeg tullet med TS-navnene. Skrev først "Ulykkelig" og svarte på innlegg som "Gjest". I mitt svar sier jeg nettopp at jeg ikke liker unødige inngrep i menneskekroppen og forlanger slett ikke at mannen min skal sterilisere seg. Så ikke sett meg under kategorien "storforlangende kvinnemennesker". Men jeg har med forundring registrert her på KG at det er mange som nettopp mener at det skulle bare mangle at han ikke skulle sterilisere seg.
Gjest TS Skrevet 4. juli 2007 #19 Skrevet 4. juli 2007 Hva med kobberspiral?? Ingen hormoner i det,og så koster det bare noen hundre kroner Den har vi prøvd og jeg blødde som en stukken gris i 2 uker hver mens. Hormonspiralen har jeg brukt de siste 5-6 årene og den har gitt meg et normalt liv uten sinnsyke smerter og fossblødninger. Jeg hadde et normalt og godt sexliv inntil jeg skiftet ut den gamle hormonspiralen med en ny hormonspiral. En venninne av meg sa igår at hun hadde sånne smerter ved innsetting av spiralen at hun ble "skremt" fra å ha noe med sex å gjøre på et halvt år! Håper ikke det slår til på meg også. Har noen andre opplevd å "få stygga" til sex etter GU?
Gjest bada Skrevet 4. juli 2007 #20 Skrevet 4. juli 2007 Hun (TS) har et problem. Da kan vel hun sterilisere seg da? Det får da være måte på hva man skal forvente at en mann skal gjøre for hennes nytelse. Men slik har vel noen kvinner blitt. "Mannen får versågod å sterilisere seg slik at jeg kan nyte sex bedre". kreve-kreve-kreve Hennes problem (manglende sexlyst) er vel også til syvende og sist også mannens problem. Jeg skjønner veldig godt kvinner som ønsker at mannen skal sterilisere seg etter at de selv har gått gjennom år med hormonprevensjon med tilhørende ubehageligheter. Det er ikke urimelig å tenke at det da er mannens tur til å ta ansvar for å hindre uønskede svangerskap. Selv kommer jeg aldri til å ytre ønske om at samboeren min skal sterilisere seg, samme hvor ferdige vi er med svangerskap og fødsler. Dette er fordi jeg selv overhodet ikke kunne tenke meg å sterilisere meg, og jeg ville dermed syntes det var urimelig å forvente dette av en partner.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå