Gjest Taxi Skrevet 2. juli 2007 #1 Skrevet 2. juli 2007 Jeg kjøpte en hun sammen med min forrige kjæreste. Eller det vil si; det står mitt navn på kontrakten - vi ble enige om det sånn i tilfelle det skulle bli slutt en gang, at hun da ble min hund. Og det ble slutt... etter 2 år. Jeg har nå ny kjæreste, vi ble sammen ganske kjapt etter det ble slutt med meg og eksen. Han tar masse ansvar for hunden, kaller oss jentene sine, og vi har vel begynt å se på hunden som vår hund. Men det er jo ikke så lett for eks'en min. han er jo også glad i hunden. og hun er glad i han og - og han er superflink med henne! i begynnelsen etter det ble slutt kom han på besøk til meg og hilste på hunden, jeg lot han også passe hunden noen få helger og da ble han kjempeglad. men ble på en måte sjeldnere og sjeldnere, noe jeg hadde regnet med kom til å skje etter hvert. er jo verst i begynnelsen. Men så hadde han henne i en uke mens kjæresten og jeg var på ferie. Jeg synes det var veldig greit at han kunne passe henne, og da var jeg trygg på at hun hadde det bra liksom. Han synes det var topp. kjæresten min var ikke så videre begeistret, men han godtok det. Når eksen min leverte hunden min igjen begynte han umiddelbart å savne henne og spurte om han kunne ha henne en helg igjen snart. Jeg er ikke så glad i å være borte fra hunden min, og har lyst til at hun skal være hjemme hos oss i helgene... Men jeg reiser på ferie i august, uten kjæresten, og da er det bare naturlig at hun er hjemme hos kjæresten min synes jeg. Men eks'en min skjønner ikke hvorfor ikke han kan ha henne. Kjæresten min begynner å bli litt lei, og mener eks'en snart må komme over hunden også, og murrer litt irritert at "det er ikke hans hund lenger". jeg begynner å føle det samme, det er såpass lenge siden vi var sammen nå og vi går ikke noe sammen heller, så jeg synes det er rart å sette hunden min der nå. men jeg får jo dårlig samvittighet!! Eksen min vil nå ha henne en helg i august, han insisterer på det nesten. jeg prøvde å si at det ikke er så populært hos kjæresten min, og at han ser på hunden som vår nå. hvorpå eksen min blir muggen og mener at det er mer hans osv... Herregud, for en situasjon!! Jeg kan jo ikke fortsette å ha eksen min som helgepappa for hunden min i evigheter, men jeg får fryktelig dårlig samvittighet for han savner henne og blir lei seg hvis han ikke får ha henne. Allikevel er det kjæresten min som er viktigst!! og jeg vet at jeg ikke hadde vært særlig begeistra hvis han skulle kjørt hunden sin til sin eks støtt og stadig. hva gjør jeg??
måvite Skrevet 2. juli 2007 #2 Skrevet 2. juli 2007 Skjønner din (og din ex) sin situasjon her, men ikke din kjæreste! Hvorfor skulle han ha imot at din ex fikk ha hunden noen helger innimellom? Skulle din kjæreste reagert om du hadde et barn med din ex? Kanskje litt teit å sammenligne en hund med et barn, men for mange blir et kjæledyr som et barn. Uansett så ville jeg ha fortsatt å la ex ha delt omsorg for hunden! Er jo tross alt "litt" hans også siden han er oppvokst hos dere begge?! Men dette er jo min rare mening.... mulig den er litt utenom det vanlige
Leo Skrevet 2. juli 2007 #3 Skrevet 2. juli 2007 Kjæresten min begynner å bli litt lei, og mener eks'en snart må komme over hunden også, og murrer litt irritert at "det er ikke hans hund lenger".Kjærsten din har vel strengt tatt ikke så mye han skulle ha sagt? Det er jo i hvert fall ikke hans hund selv om åpenbart liker å ha henne der. Jeg kan jo ikke fortsette å ha eksen min som helgepappa for hunden min i evigheter, men jeg får fryktelig dårlig samvittighet for han savner henne og blir lei seg hvis han ikke får ha henne.Hvorfor kan han ikke fortsette å være "helgepappa" og ha henne i f.eks. ferier eller når dere bare trenger litt "hundefri"? Jeg har delt hund med min eks på denne måten i temmelig nøyaktik elleve år og det fungerer ypperlig for alle parter.
Gjest Elfrida Skrevet 2. juli 2007 #4 Skrevet 2. juli 2007 Skjønner din (og din ex) sin situasjon her, men ikke din kjæreste! Hvorfor skulle han ha imot at din ex fikk ha hunden noen helger innimellom?Jeg skjønner heller ikke hva som er så farlig med dette. Mange ville vært sjeleglad for å ha en person som gjerne har hunden i ferier og litt innimellom.
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2007 #5 Skrevet 2. juli 2007 Hvorfor kan ikke eksen din være helgepappa for hunden? Er fint for hunden at noen han kjenner kan passe den hvis dere skal reise bort. Og forstår at eksen savner hunden. Din nye kjæreste bør ikke blande seg i dette. Hvorfor skal det være vanskeligere å ha samvær med hund enn med barn?
Gjest Taxi Skrevet 2. juli 2007 #6 Skrevet 2. juli 2007 Takk for svar. ok, så dere mener min nye kjæreste ikke har noe han skulle sagt her. Jeg er litt uenig faktisk, for jeg vet selv at jeg hadde slitt dersom situasjonen hadde vært omvendt. dersom han skulle kjørt sin/vår hund til sin ex osv... har vel også litt med sjalusi å gjøre. såklart får eksen passe hunden dersom vi skal bort, men å holde på å kjøre henne til han i helgene er vel ikke optimalt? jeg vil jo helst ha henne hjemme for det første.... Huff jeg vet ikke... han skal så klart få ha henne innimellom, men ikke for ofte tror jeg
Mosquito Skrevet 2. juli 2007 #8 Skrevet 2. juli 2007 Det er jo hva du føler om dette som teller da, ikke eksen eller kjæresten din. Om du overtaler hunden til eksen fordi han savner henne, en gang i ny og ne så bør ikke det skape sjalusisituasjoner i hodet til kjæresten din, han bør bare være glad for at dere har noen som villig stiller opp for å passe hunden
Drua Skrevet 2. juli 2007 #9 Skrevet 2. juli 2007 Synes absolutt eksen burde få ha hunden innimellom jeg, og at den nye kjæresten din ikke har noe stort han skulle ha sagt i denne saken. Dere burde være glade for at dere har noen som vil passe hunden. Skjønner godt at eksen din er glad i hunden, dere hadde den jo sammen i to år.
gompen Skrevet 2. juli 2007 #10 Skrevet 2. juli 2007 Takk for svar. ok, så dere mener min nye kjæreste ikke har noe han skulle sagt her. Jeg er litt uenig faktisk, for jeg vet selv at jeg hadde slitt dersom situasjonen hadde vært omvendt. dersom han skulle kjørt sin/vår hund til sin ex osv... har vel også litt med sjalusi å gjøre. såklart får eksen passe hunden dersom vi skal bort, men å holde på å kjøre henne til han i helgene er vel ikke optimalt? jeg vil jo helst ha henne hjemme for det første.... Huff jeg vet ikke... han skal så klart få ha henne innimellom, men ikke for ofte tror jeg Hvis sjalusi er problemet her, så kan vel din ex hente hunden hjemme hos deg... eller deg og den nye kjæresten din?
Gjest Taxi Skrevet 2. juli 2007 #11 Skrevet 2. juli 2007 Jeg forstår hva dere mener. Og det er derfor jeg har latt han ha henne en del også etter bruddet. En annen problemstilling blir jo det at jeg treffer han såpass mye. Det var en lang prosess å komme over han, og jeg vet at han enda ikke er helt over oss. Men jeg har relativt mye kontakt med han nå mest pga hunden. kjæresten min vet hvor lang tid jeg brukte på å komme over han da... han var jo der og venta tålmodig.
lulle Skrevet 2. juli 2007 #12 Skrevet 2. juli 2007 Ville bare si at jeg egentlig synes det var en "søt" konflikt, selv om det sikkert oppleves annerledes for dere som er oppi den. Heldige hunden din som har så mange som er glad i den.
Gjest Taxi Skrevet 2. juli 2007 #13 Skrevet 2. juli 2007 Ville bare si at jeg egentlig synes det var en "søt" konflikt, selv om det sikkert oppleves annerledes for dere som er oppi den. Heldige hunden din som har så mange som er glad i den. det er sant! Jeg har mange å spørre dersom jeg skal bort Foreldrene mine er også veldig glad i hunden og passer gjerne. Eksen min passet hunden mens vi var 14 dager i syden. Jeg synes det var kjempebra å vite at hun var der, for da klarte jeg å slappe av og nyte ferien
Gjest Boble plast Skrevet 2. juli 2007 #14 Skrevet 2. juli 2007 Jeg fatter ikke hvorfor exen din blir sur her jeg da. For det første en hund er ikke et barn. Den kan mer ses på som en eiendel om du forstår. Du fikk hunden ved bruddet altså er det din hund, ikke eksens. Siden du nå er sammen med (bor med?) en ny kjæreste så er det jo naturlig at det nå er deres hund, og at han har den når du skal bort. Jeg personlig ser ikke hvorfor eksen din i det hele tatt skal drive å ha hunden, jeg tror det hadde vært best med et rent brudd, dvs slutt på kontakten der, så slipper han å savne hunden mellom hver gang også. Nei, bli voksen, kvitt deg med eksen en gang for alle, og styr over hunden din slik du vil. Hunden hører hjemme hos deg, og din nye kjæreste nå selvsagt. Kjæresten din komme vel først?
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2007 #15 Skrevet 2. juli 2007 Jeg og eksen har delt foreldrerett. Han har det daglige ansvaret og jeg er helge- og ferimamma. Holdt meg unna i begynnelsen, men tispa var helt fra seg over at jeg forsvant. Han hadde også ny kjærste som ikke taklet at vi delte ansvaret og laget bråk når jeg skulle ha de. (gjorde det ganske nøytralt, han leberte og hentet de på jobben min) Eksen min gjorde det faktisk slutt med den nye kjærsten, mye pga av alt bråket med delt foreldrerett. Siden vi hadde hundene sammen, har det vært helt naturlig for oss og fortsatt dele på de. Dette fungerer helt utmerket og vi er veldig fornøyd med ordningen. (Og ikke minst ser det ut til at de firbeinte trives veldig godt med ordningen)
Gjest vsn Skrevet 2. juli 2007 #16 Skrevet 2. juli 2007 Jeg og eksen har delt foreldrerett. Han har det daglige ansvaret og jeg er helge- og ferimamma. Herregud, det er snakk om en hund
Carebear Skrevet 2. juli 2007 #17 Skrevet 2. juli 2007 Meg, meg, meg. Ikke rart folk krangler om samvær med barn, når de holder på sånn som dette pga ei bikkje...
Ce'Nedra Skrevet 2. juli 2007 #18 Skrevet 2. juli 2007 Ikke rart folk krangler om samvær med barn, når de holder på sånn som dette pga ei bikkje... Det er jo akkurat det, for noen mennesker er hundene barna ens, og derfor betyr det såpass mye. Jeg synes eksen din bør få fortsette å ha hunden deres på besøk når dere skal bort, samt f.eks. en helg i måneden. Samboer og jeg har hund, og det er bestemt at han skal få henne etter et evnt. brudd, men jeg vet at jeg ville vært fra meg om jeg ikke skulle kunne hatt henne i perioder senere... Snakk med kjæresten din om hvilken avtale han kan gå med på, vis at du bryr deg om hva han synes, og at du ønsker å finne ut av det på hans premisser, men at du synes det er for slemt å aldri la eksen din få se igjen hunden.
la Flaca Skrevet 2. juli 2007 #19 Skrevet 2. juli 2007 (endret) Vi hadde hunden til exen til mannen min i ferier, og helger i ny og ned. Det varte i 3 år, da døde han bare 4 år gammel. Elsket den hunden jeg, det gjorde mannen min også. Og ikke minst så var hunden ellevill over å være hos oss innimellom, må tenke litt på vofsen også! Kan vel legge til at jeg syns kjæresten din gjør seg veldig vanskelig, virker ikke som han har særlig takhøyde. Kjiping. Endret 2. juli 2007 av la Flaca
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2007 #20 Skrevet 2. juli 2007 Jeg er oppriktig imponert over at så mange setter vofsens og eksens beste fremfor den sjalu kjæresten. Fiiiine KG-damer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå