Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Planlegger kjøretur til Isle of Wight enste år hvor vi da tar båten til Newcastle og kjører ned.

Lurer da på hvilke steder man må få med seg. Stonehenge er såklart en selvfølge, og london, og samboern vil til Nottingham siden Robin Hodd bor der :ler:

Så lenge det befinner seg nogenlunde på veien fra newcastle og ned så hadde det vært strålende ettersom jeg kun har vært på Isle of Wight før.

Videoannonse
Annonse
Gjest -eline-
Skrevet

York! Fantastisk flott by med masse historie, flott bygninger og trivelig atmosfære. Vi bestemte oss for å dra dit på vei nordover (fra Cornwall til Newcastle) på ren impuls og det var et av høydepunktene på ferien :)

Cornwall er forresten fantastisk, men ligger ikke akkurat på veien fra Newcastle til Isle of Wight ;) Samme med Bath, fantastisk flott by :)

Skrevet

Ja, York er bra! Og Bath er en veldig fin by.

Stonehenge, som du nevner er fint. Vi var der rett før stengetid, og fikk området nesten for oss selv.

Vet ikke hvor litteratur-intressert du er, men det er jeg, så vi var innom Haworth der søstrene Brontë bodde, og selvsagt Lyme Park ved Manchester, som ble brukt som Pemberley i BBC serien Stolthet og Fordom. Et helt nydelig slott, eid av the National Trust. Ville uansett fått med meg et slott eller to. (Også ligger det ikke så langt unna Old Trafford, kanskje sambo går med på et kompromiss...?) Faktisk ganske moro å besøke et sånt stort stadion, selv om man ikke er så veldig fotballintressert.

Er jo også mange locationer som har blitt brukt i filmer og tv. Synes det er litt moro, jeg.

Nord-Wales er også veldig fint, men det er vel litt utenom veien.

Isle of Wight er veldig fint. Dra til Osbourne House, som er nyoppusset og fint. (Ble tegnet av Prins Albert, og var favoritthjenmet til Dronning Victoria). Shanklin er en veldig søt by der.

Skriv litt mer om interessene dine, så kanskje jeg har flere forslag!

Å, jeg elsker England! :)

God tur!

Gjest *kosejoker*
Skrevet

Å, jeg slenger meg på York. Bodde der i et år og byen må du virkelig få med deg. Masse vikinghistorie der, med gamle bygg og bittesmå gater, i tillegg til at det er superhyggelig atmosfære og koselige mennesker der. Helt forelska i den byen altså :rødme:

Skrevet
Isle of Wight er veldig fint. Dra til Osbourne House, som er nyoppusset og fint. (Ble tegnet av Prins Albert, og var favoritthjenmet til Dronning Victoria). Shanklin er en veldig søt by der.

Isle of wight er der fvertsfamilien min bor så der er jeg "lomme"kjent. Har vært de fleste steder der etter en måneds spårkreise og to eller tre uker på ferie der senere.

Hva jeg vil få med meg i engand er jeg ganske usikker på. Men jeg er veldig glas i slott, og gamle england for og si det slik. Også må jeg til wales hvor det fortsatt er villhester :sol:

Gjest Lillie-ikke innlogget
Skrevet

Ser at York er nevnt, og må bare anbefale byen nok en gang!

Er helt fantastisk der, og så den stemningen...*sukk*

(vil tilbake dit...drømme drømme)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...