Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei jenter :)

Et hypotetisk spørsmål; Hvis dere hadde datet en mann, ville dere ha satset på ham hvis det kom fram at han hadde barn, men at han hadde absolutt null kontakt med de?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hadde nok kommet ann på hvorfor han ikke hadde kontakt med barnet sitt. Det kan jo være mange grunner. Men hadde det vært fordi han ikke gidder og vil ha noe å gjøre med barnet, så vet jeg ikke om jeg hadde ville innledet til noe forhold.

Skrevet

Med mindre det var date nr 2, så synes jeg det er veldig rart at det "bare kom frem" at han har barn.. For meg ville det vært naturlig at noe så viktig ble fortalt tidlig.

Jeg ville blitt meget skeptisk hvis jeg møtte en mann som aksepterte å ikke ha kontakt med egne barn. Kan ikke helt se for meg en eneste grunn som ville vært god nok.

Gjest Gjest
Skrevet

Nei, ville nok ikke det. Selvsagt kan det hende han ikke får treffe de, da blir det en annen sak. I de fleste tilfellene der mannen ikke har kontakt med barna er det nok ham selv som er mest skyld i det...

Gjest Gjest
Skrevet

Det virker rart ja, uansett grunnen så får jeg dårlige vibrasjoner her... du må spørre ham om grunnen.

Gjest Gjest
Skrevet
Nei, ville nok ikke det. Selvsagt kan det hende han ikke får treffe de, da blir det en annen sak. I de fleste tilfellene der mannen ikke har kontakt med barna er det nok ham selv som er mest skyld i det...

Det er da ganske mange mødre som nekter fedrene å ha kontakt med barna også. Vi snakker da om mødre som mener at kun de er bra nok for barna sine å ikke fedrenes familier - som sikkert ser ut som rosiner hele gjengen.

Personlig ville jeg ikke date en type som ikke ville ha kontakt med barna sine.

Skrevet

Hvis det var noe han ikke ønsket, ville jeg ikke blitt sammen med ham. Om han ble nektet, ville det vært noe annet.

Skrevet

Tror jeg ville vært skeptisk uansett. Er det fordi han ikke vil/gidder er det uaktuelt. Er det fordi eksen nekter ham det, åpner det for så mange potensielle kommende konflikter at jeg ville tenkt meg nøye om før jeg ble involvert.

Gjest Kristin_
Skrevet

Enig med Daria. I det ene tilfellet er han uaktuell pga forholdet til barna. I det andre tilfellet er han uaktuell fordi et konfliktfylt forhold til eksen (å bli nektet å se barna etc) og en sånn type bagasje og krangling føler jeg meg for umoden til å klare å ta stilling til.

Gjest Gjest
Skrevet

Pga de opplevelsene og de erfaringene jeg og min mann har med samværsproblematikk så ja,-jeg kunne nok blitt sammen med en mann som hadde hatt null kontakt med sine barn.

Men det er stor forskjell på en mann som velger bort sine barn og en mann som ikke makter å kjempe en kamp i rettssystemet.

Min mann har minimalt samvær med sine barn.

Han har vært til mekling, han har kontaktet helsestasjon og advokat for råd, vi har vært hos familieterapeut flere ganger fordi det virkelig gikk ut over forholdet vårt at han ikke hadde mer kontakt med sine barn. Jeg mener han burde prøve mer, men jeg ser jo det at sannsynligheten for full krig mellom han og eksen hadde vært stor om det ble rettsak. Noen han mener hadde gått ut over ungene.

Det er selvfølgelig et stort nederlag for min mann at tingenes tilstand er som de er. Jeg har oppmuntret og støttet han de siste 5 årene, mye fordi jeg selv har et særkullsbarn som har stor glede av samvær med sin far. Far er viktig! Men jeg innser nå at det er han og eksen som må finne ut av dette sammen. Min mann behøver ikke dette krysspresset han har levd i i disse årene, det er tøft.

Samværssaboteringen i min manns tilfelle er så stor at han umulig kan få mindre samvær enn i dag uten at det da blir null samvær.

Så jeg tror han tviholder på de siste "smulene" og håper at ungene vil komme oftere hit når de blir litt eldre.....

Skrevet

Kommer an på hva du mener med kontakt. Mange menn blir motarbeidet av mor til ungen så til de grader at de ikke orker å opprettholde vanlig samvær. Det finnes mange merkelige tilfeller der far i utgangspunktet er en normal og omtenksom mann, uten samvær.

Men hadde han ikke en gang prøvd, sendt bursdagsgaver og forsøkt å få til en eller annen form for kommunikasjon hadde jeg absolutt ikke vært interessert.

Skrevet

Ja, det kunne jeg selvsagt. Hvorfor skulle jeg ikke det hvis han ellers var en hyggelig og skikkelig fyr og jeg falt for ham?

Gjest Gjest
Skrevet
Hei jenter :)

Et hypotetisk spørsmål; Hvis dere hadde datet en mann, ville dere ha satset på ham hvis det kom fram at han hadde barn, men at han hadde absolutt null kontakt med de?

Du mener slik som den nye, unge elskeren/ektemannen til ex-kronprinsesse Alex av Danmark, han som var med i danske "Robinson"? Han er jo et eksempel på en far som ikke har noe kontakt med barnet sitt. Men han giftet seg med en kronprinsesse! :popcorn:

Gjest Gjest
Skrevet

Dette er et veldig hypotetisk spørsmål. Det kommer som mange andre her også mener hva som er bakgrunnen for dette. Men hvis du leter etter en som er helt perfekt på alle måter tror jeg du må lete lenge.... Blir du skikkelig forelsket og dere har det flott sammen ville jeg ikke lagt vekt på dette i spørsmålet om dere skulle bli sammen eller ikke. Alle har sitt !! Kanskje dette er noe som vil endre seg etterhvert avhengig av alder på barnet og forholdet til moren til barnet. Ikke la dette forholdet basere seg på hva folk her inne mener om dette uten å vite noe mer.

Kanskje du kan gi oss litt mer input ???

Gjest Gjest
Skrevet

Kunne aldri falt meg inn.

En mann som på eget initiativ ikke har kontakt med ungene sine er pokker ikke mann.

En mann som ikke tar opp kampen om han blir nektet samvær er pokker ikke mann.

Jeg kjenner dessverre til så mange udugelige fedre at jeg nesten har mistet troen på menn. Det er menn som etter samlivsbrudd finner ut at det er utrolig deilig uten barn.

Skrevet
Du mener slik som den nye, unge elskeren/ektemannen til ex-kronprinsesse Alex av Danmark, han som var med i danske "Robinson"? Han er jo et eksempel på en far som ikke har noe kontakt med barnet sitt. Men han giftet seg med en kronprinsesse! :popcorn:

Hun har aldri vært kronprinsesse da, det er det kona til ekssvogeren hennes som er....

Skrevet
Det er da ganske mange mødre som nekter fedrene å ha kontakt med barna også. Vi snakker da om mødre som mener at kun de er bra nok for barna sine å ikke fedrenes familier - som sikkert ser ut som rosiner hele gjengen.

Personlig ville jeg ikke date en type som ikke ville ha kontakt med barna sine.

Hehe, svigermødre som ligner på rosiner er noe dritt;) Fedrene er sikkert ikke i stand tl å bade eller gi ungene mat heller. Ikke rart de ikke får samvær da...

Gjest Gjest
Skrevet
Ja, det kunne jeg selvsagt. Hvorfor skulle jeg ikke det hvis han ellers var en hyggelig og skikkelig fyr og jeg falt for ham?

Se for deg (rent hypotetisk) at dere fikk barn sammen, det funket ikke mellom dere to etter en stund, og han valgte å kutte ut barnet deres helt.

Ingen grunn er en gyldig grunn til å ikke ha kontakt med sitt eget barn, sålenge ikke barnet av en eller annen grunn nekter å ha kontakt med faren, noe som også hadde gjort at noe skurret.

Gjest Jytte
Skrevet
Kunne aldri falt meg inn.

En mann som på eget initiativ ikke har kontakt med ungene sine er pokker ikke mann.

En mann som ikke tar opp kampen om han blir nektet samvær er pokker ikke mann.

Jeg kjenner dessverre til så mange udugelige fedre at jeg nesten har mistet troen på menn. Det er menn som etter samlivsbrudd finner ut at det er utrolig deilig uten barn.

Det er ikke forbeholdt menn. Jeg hører mang en kvinne som krangler med eksen fordi hun synes hun har ungene for mye .. og at han slipper for lett unna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...