Gjest Opa Skrevet 1. juli 2007 #1 Del Skrevet 1. juli 2007 (endret) De av dere med mann med dårlig sædkvalitet, har han operert ned testiklene da han var barn? En nær venn av oss har problemer med å få barn (kun 20% av spermen var bra), og dette kommer av testiklene. De ble operert ned altfor sent(han var sju år), de skal ble operert før han er 3... Og det var på begge sider. Ser det er endel her hvor problemet er dårlig sædkvalitet, så lurer på om noen av disse også har operert ned testiklene? Ca midt på siden her http://www.pasienthandboka.no/default.asp?...ocumentid=18253 ser jeg at 75% av de med dobbeltsidig testikkelretensjon sliter med infertilitet, ca 50% av de med ensidig... Jeg hørte for noen år siden at de som er operert for dette er sterile på den testikkelen de opererte ned, og spurte sambo om han hadde hørt noe om dette. Han er nemlig også operert... Det hadde han ikke. Nå etter at vi fikk vite dette fortalte han meg at han har tenkt endel på dette, testikkelen han opererte ned (han opererte heldigvis bare ned en) er nemlig mindre og henger høyere opp enn den andre, og han har tenkt tanken på at den kanskje ikke fungerer... Så det kan hende vi er heldigere enn vi tror som venter barn nå! Synes egentlig dette er litt skummelt, ihvertfall det at de som er operert ikke har fått informasjon om at de kan være sterile/ ha problemer med å få barn! Endret 1. juli 2007 av Opa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #2 Del Skrevet 6. desember 2020 On 7/2/2007 at 1:02 AM, Guest Opa said: De av dere med mann med dårlig sædkvalitet, har han operert ned testiklene da han var barn? En nær venn av oss har problemer med å få barn (kun 20% av spermen var bra), og dette kommer av testiklene. De ble operert ned altfor sent(han var sju år), de skal ble operert før han er 3... Og det var på begge sider. Ser det er endel her hvor problemet er dårlig sædkvalitet, så lurer på om noen av disse også har operert ned testiklene? Ca midt på siden her http://www.pasienthandboka.no/default.asp?...ocumentid=18253 ser jeg at 75% av de med dobbeltsidig testikkelretensjon sliter med infertilitet, ca 50% av de med ensidig... Jeg hørte for noen år siden at de som er operert for dette er sterile på den testikkelen de opererte ned, og spurte sambo om han hadde hørt noe om dette. Han er nemlig også operert... Det hadde han ikke. Nå etter at vi fikk vite dette fortalte han meg at han har tenkt endel på dette, testikkelen han opererte ned (han opererte heldigvis bare ned en) er nemlig mindre og henger høyere opp enn den andre, og han har tenkt tanken på at den kanskje ikke fungerer... Så det kan hende vi er heldigere enn vi tror som venter barn nå! Synes egentlig dette er litt skummelt, ihvertfall det at de som er operert ikke har fått informasjon om at de kan være sterile/ ha problemer med å få barn! Noen med erfaringer? Anonymkode: 1802f...073 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #3 Del Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Noen med erfaringer? Anonymkode: 1802f...073 Ingen erfaringer, men min mann har fjernet en testikkel og likevel kan man ikke se dette på en spermtest da han har flott kvalitet. Så tenker de er født med en viss kvalitet på det (som selvfølgelig kan påvirkes med kosthold og livsstil). Men ja, sikkert også noe kirurgi osv som kn påvirke, men vil ikke tro dette gjelder for alle Anonymkode: d9b14...f58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå