Gå til innhold

Om å sprute vann på katter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da tenker jeg på å ha en sprayflaske med vann stående, og dusje på katten når den går på steder den ikke får lov til å være, eks. kjøkkenbordet.

Har noen prøvd det, og har det vært effektivt?

Hva synes dere om denne taktikken? :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er en bra taktikk. Katten opplever ubehag som på ingen måte er farlig, og den slipper å bli redd eier som kommer og "straffer" selv.

Skrevet

Det funker kjempebra hvertfall hos meg. Dessverre har de sett meg gjøre det, men jeg er fortsatt ikke skummel. Derimot om jeg holder flaska så løper de avgårde som idioter :)

Skrevet

Så lenge man ikke har tenkt å stille ut katten, eller at den ikke reagerer på bestemt tonefall, kan det være greit med spruteflaske med vann.

Har ikke hatt behov for å sprute på noen av mine.

(Sprayflasker med desinfeksjonsmiddel brukes av dommerne for at de skal desinfisere hsine hender for hver katt de tar i. Enkelte katter som er blitt "straffet" på denne måten, har blitt skremt på utstillinger fordi de har trodd at de har gjort noe galt når dommeren skal se på den.)

Gjest Frøken Titt
Skrevet (endret)

Det funker på min, sånn delvis. Jeg spruter bare bitte litt på kroppen da. Aldri i ansiktet. Spruter bare hvis hun går på spisebordene, men som hun over her sier, så holder det nå kun å vise frem flaska nå. :ler:

For å holde hun unna plantene (hun syns det til og med er gøy å leke med en kaktus...auuu), så har jeg satt skåler med vademecum munnskyllevann i dem. Etter det har hun ikke rørt dem. :D

Har planer om å kjøpe cat-off også, da. Spraye på ledninger og sånn.

Endret av Frøken Titt
Gjest Gjest
Skrevet
Har planer om å kjøpe cat-off også, da. Spraye på ledninger og sånn.

Jeg har en sånn Cat-off og den stinker æsj, ikke er den særlig effektiv heller :sur:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...