Gå til innhold

Om man skal ta ut et større pengebeløp

Anbefalte innlegg

Gjest Bruktkjøperen
Skrevet

Hvor og hvordan gjør man det om man skal ta ut et større beløp i utenlandsk valuta?

Jeg skal ta ut nærmere 25.000 svenske kroner for jeg skal kjøpe noe av en privatperson i Sverige, men jeg er usikker på om det er så lett å få til?

Videoannonse
Annonse
Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Litt avhengig av hvilken bank du velger, men jeg mener flere banker krever at du sier fra på forhånd når du skal ta ut såpass store beløp. Dette gjelder ihvertfall når du skal ta ut penger i norske kroner, og jeg ville tro det samme gjelder for utenlands valuta.

Ring banken din og hør, du :)

Gjest Gjest
Skrevet

Det bør gå helt greit, dersom du melder fra til banken din et par dager på forhånd. Da har banken anledning til å bestille ekstra valuta fra Nokas (som leverer både norske kroner og utenlandsk valuta til bankene), slik at du ikke tømmer valutabeholdningen deres helt.

Bankene har vanligvis ikke så mye utenlandsk valuta liggende at de har mulighet til å gi ut 25´til en kunde.

- tidl. bankansatt-

Skrevet (endret)

Bankene foretrekker at du bestiller på forhånd, men som oftest har de penger liggende. Bestiller du, så er du hvertfall garantert penger og ingen sure miner.

Er det en selger du stoler på og alt sånt er ok, så kan jeg anbefale å overføre penger via nettbank istedet. Mye bedre kurs..

Kom på en ting til: Vekslingsbua på Gardermoen har jo alltid cash i de fleste "populære" valutaer.

Endret av Lourdes
Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Er det ikke slik at man må bestille og begrunne store uttak? Er litt usikker på hva grensen faktisk er, men når vi tidligere har skullet ta ut 50.000 i kontanter for jobben har det måttet begrunnes

Gjest Gjest_Trådstarteren_*
Skrevet

Nå har jeg fått ut alle pengene jeg trengte.

Takk for svar, jeg hadde aldri tenkt på at man måtte kontakte banken i forvegen, om dere ikke hadde sagt det. :tommel:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...