Gjest Gjest Skrevet 1. juli 2007 #1 Skrevet 1. juli 2007 Jeg lot gryteretten stå på komfyren over to netter og nå lukter det litt rart av den.Litt sånn svak muggostaktig. Gryteretten er en sånn toropose hvor man tilsetter vann og kjøttdeig.Det er ikke melkeprodukter i retten så jeg trodde den kunne stå ute uten å bli sur.Kan den fortsatt spises eller er den bedervet?
Drua Skrevet 1. juli 2007 #2 Skrevet 1. juli 2007 Hvis du hadde satt den i kjøleskapet med en gang hadde det nok gått bra, nå vil jeg derimot si ganske så skråsikkert at den er bedervet. Det er jo varmt i romtemperatur, og bakteriene yngler. Det spiller ingen rolle at det ikke har vært melk i den. Kast den.
Wildy Skrevet 1. juli 2007 #3 Skrevet 1. juli 2007 To døgn i romteperatur? Trro ikke det er så lurt å spise den, nei.
evilla Skrevet 1. juli 2007 #6 Skrevet 1. juli 2007 Ville ikke spist den nei....maten skal alltid stå kaldt. Men dere sier over at maten skal i kjøleskapet med en gang, men er det ikke sånn at maten alltid skal bli kald før den settes kaldt. Har hvertfall hørt det, men vet ikke helt hvorfor..
pippen Skrevet 2. juli 2007 #7 Skrevet 2. juli 2007 er vel greit å avkjøle på benken først. Hvis man setter varm mat rett i kjøleskap vil det varme opp kjøleskapet!
Wildy Skrevet 2. juli 2007 #8 Skrevet 2. juli 2007 Ikke rart det er mye magasjau rundt omkring.... Ja, ikke sant!
Gjest Kaya83 Skrevet 2. juli 2007 #9 Skrevet 2. juli 2007 Jeg kan aldri tenke meg at gryteretten smaker noe særlig heller hvis den lukter muggaktig..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå