Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei=)

Fikk nettopp lyst på litt "ordentlig" lasagne.. Pleier å bruke toro/knorr (?) og nå fikk jeg lyst på sån ordentlig frisk god lasagne.. Noen som har noen oppskrifter på hjemmelagd lasagne dere vil dele??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har min i hodet: Kjøttdeig stekt i litt olje. Brun masse løk så den blir myk og gyllen og bland sammen med kjøttdeig og opphakket tomater(gjerne hermetikk. Ha i masse friske krydder, for eks. basilikum og organo. Kok en nokså tynn hvit saus av melk og mel(ikke noe vits i å ha smør!) og tilsett revet ost til sausen blir tykk.

Legg lag på lag med lasagneplater(gjerne fullkorn), kjøttsaus og hvit saus. Så ett lag med revet ost på toppen.

Skrevet

Hørtes utrolig enkelt og godt ut.. Takker, da vet jeg hva det blir til middag i dag :spise:

Skrevet

Jeg har en tilsvarende oppskrift, men jeg har ikke i kjøttdeig, kunn grønnsaker. Finhakker squash, paprika, brokkoli, løk, sopp, hvitløk (masse!) og andre grønnsaker jeg har for hånden. Steker alt i stekepannen, heller over en boks tomater, og tar ca. 1 ss tomatpurè og litt vann. Smaker til med salt, pepper, basilikum og oregano.

Lager hvit saus (smør & melk), river ost (passe) og blander ut. Legger lag på lag tomatsaus, pastaplater og ostesaus. Avslutter med revet ost.

serveres med stekte hvitløksbrød.

Dette er lørdagsmaten vår!

Skrevet

Jeg lager også vegetar- lasagne og bruker blant annet gulrotstrimler, grønn oliven, tomater, asparges.

Gjest Vampyra
Skrevet

For meg finnes det ikke god lasagne uten hvitløk :sikle:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...