Gå til innhold

Venner av mamma og pappa!

cream

Anbefalte innlegg

Hei igjen!

Vi gifter oss 24.August, og i dag kom min mor med at hun gjerne ville ha med et vennepar av seg til middagen.

Vi har liksom planlagt alt allerede, men... Datteren deres skal synge i kirken! Så jeg vet liksom ikke. De skal jo være med å betale halve greine. Åssen skal jeg reagere - jeg vet liksom ikke selv hva jeg syntes!

Har utelatt endel venner til middagen og heller bedt de til kaffen for å kutte ned på budsjettet.

Noen med samme erfaring???

Takk og lykke til alle sammen icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Moren min bad om å få be et vennepar bl.a. fordi vi ikke blir fullt så mange fra min familie som fra min kjæres familie. Jeg hadde en del og gjøre med dette venneparet da jeg var liten, men har ingen kontakt med dem lenger.

Foreldrene våre skal dele 50/50 på betalingen av festen, så jeg synes da det er greit.

Synes ikke det virker urimelig om det bare er dette venneparet av dem som skal være med.. særlig ikke når datteren også skal synge under vielsen.. foreldrene dine betaler jo en del av festen?! icon_smile.gif 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke at vennepar av foreldrene skal bli bedt på middag, selv om foreldrene er med på å betaler. Synes det er rart at de forlanger/foreslår det engang jeg...

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for at det er ikke berre jeg som hadde det problemet. Når je giftet meg for et og et halvt år siden ba svigermor et vennepar av seg, før jeg fikk sukk for meg hadde ho sakt ja og ville lage brulypskaken. nei hadde jo ikke annet å gjøre enn å be dem siden dei allerede va bedt.

Men ikke tro jeg syntes noe om det, hadde liksom en anelse om hvordan min kake skulle se ut, men den får jeg ha i drømmene mine her etter..

Stå på dine krav. Dette venneparet jeg snakker om hadde vært en del av min manns oppvekst, koselige er dei og, men rett skal være rett så va det andre i familien jeg kunne tenkt meg å be i stedenfor dem.. Men det ente som sakt med at noen i min familie ikke kunne komme pga økonomine. Be dei kansje på kaffe visst du kjenner dem, me hadde dei til middag og siden dei kom langveis fra.

Uansett lykke til.

Beate12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis moren din har lyst til å dele denne flotte dagen med et vennepar, syntes jeg du skal la henne få lov til det.

Din bryllupsdag er jo en STOR dag for foreldrene dine også, ikke bare deg.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har invitert 2 vennepar + en singel vennine av min mor og et vennepar av mine svigerforeldre. synes dette er helt greit da dette er mennesker som har vært rundt oss mer enn mye av våre egne familier. dette er en stor dag for foreldrene våre også og da er det kos for dem å dele det med sine venner også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Vi har invitert venner av foreldre/familien til kaffe. Dette fordi vi ikke har plass til alle slektningene engang til middag. Men hadde vi hatt ubegrenset plass og penger, hadde jeg ønsket noen av disse venneparene til middag. Mange står oss barna nærmere enn deler av familien gjør.....

Hvis dette betyr mye så synes jeg du skal la henne invitere. Men forstår også følelsen du får dersom du er i mot det. Kan dere ikke møtes på halvveien og enes om kaffeinnvitt? Bruk argumentet om at mange som er viktige for deg og mannen også er utelatt fra middagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha 2 vennepar av mine foreldre til middag. Det fordi jeg har vokst opp sammen med dem og for at foreldrene mine ble bedt i bryllupet til deres sønn.

Synes det er koselig at mamma og pappa får dele dette med sine beste venner,ikke bare familien.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det holdt jeg åpent med en gang. Lagde meg et forslag til gjesteliste og der skrev jeg "venner av våre foreldre ". Så da vi fortalte at vi skulle gifte oss, og la frem alle våre tanker så var den muligheten der allerede. Resultatet er at vi kanskje ber et vennepar av min foreldre og ei vennine av min mor. Vi ber også få fra min side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke de også inviteres til kaffe da?

Viss ikke, så er det jo ikke verdens undergang om det bare er snakk om et vennepar. Vet ikke hvor mye hun har kontakt med familien, men det kan jo være hyggelig for henne å kose seg i ditt bryllup også. Også er hun vel kan hende stolt da vet du - og har lyst å dele den store dagen med en god venninne! I og med at hun er med på å betale litt til festen, så syns jeg du skal si ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Mener at så lenge foreldre er med å betaler gildet så har de et ord med i laget. Så jeg kan se det fra deres side også. Hvor nære er dette venneparet ?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Er jammen meg glad for at vi selv får bestemme hvem som skal få komme og ikke komme i vårt bryllup jeg.

Er ikke enig med de andre som har skrevet her egentlig i det at foreldrene bør få bestemme hvem som skal få komme i selskapet fordi de er med og betaler. Altså, greit nok hvis brudeparet er enig i det, men ikke ellers.

For meg er det ikke naturlig å be mine foreldres venner selv om jeg har hatt endel kontakt med de opp i gjennom.

Men som sagt, dette syns jeg dere skal få bestemme selv. icon_smile.gif Lykke til!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuuusen takk for svarene... Det var godt å høre deres meninger og tanker om dette icon_smile.gif

Lykke til videre jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...