Gjest Gjest Skrevet 1. juli 2007 #1 Del Skrevet 1. juli 2007 Ønsker å finne noen bra tyske filmer. Men de fleste filmene vi her i Norge hører om av tysk film har enten tema fra 2 verdenskrig eller DDR/den kalde krigen. For all del, "Der untergang" og "Goodbye Lenin" er veldig bra filmer, men ønsker å finne noen tyske filmer med et litt annet tema også. Filmene bør heller ikke være for gamle, dvs bør være fra 80-, 90- eller 00-tallet. Takker for tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. juli 2007 #2 Del Skrevet 1. juli 2007 Lola Rennt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. juli 2007 #3 Del Skrevet 1. juli 2007 De av Wim Wenders filmer som er lagd i Tyskland (Himmel über Berlin er vel den viktigste). Werner Herzogs filmer (endel har engelsk,gebrokken fortellerstemme, dog). Gegen der Wand. Sjekk også ut Fassbinder, jeg kjenner ikke noe særlig til ham selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 1. juli 2007 #4 Del Skrevet 1. juli 2007 (endret) Vel, jeg synes Im Juli fra 2000 er ganske fin. Mvh Yvonne Endret 1. juli 2007 av yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -eline- Skrevet 1. juli 2007 #5 Del Skrevet 1. juli 2007 Er veldig enig i både Lola Rennt og Der himmel über Berlin (som er en av mine absolutt favoritter uansett land), i tillegg liker jeg Der Krieger und die Kaiserin, Fandango og Bin ich schön?... det var de jeg kom på i hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå