Gå til innhold

Kan man forhandle ned oppsigelsestiden?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg søker jobber for tiden og har 3 mpneders oppsigelsestid der jeg nå jobber. Er kjempelei av den jobben jeg er i og miljøet er dårlig og lite stimulerende...

Hvordan holder man ut?

Finnes det noen gode "triks" for å forhandle ned oppsigelsestiden sin fra 3 til 1 måned?

:tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan spørre pent om å få den kortet ned, men må være forberedt på å jobbe ut tiden. Du aksepterte tross alt disse betingelsene når du tok jobben..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Kanskje du kan ta ut noe ferie?

Hvis man har brukt opp all ferie kan man kanskje ikke ta ut ferie på forskudd?

Men dersom man har en måneds avspasering til gode, så kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Sier du fra deg lønnet oppsigelsestid så pass på at det ikke går utover dine rettigheter for ledighetstrygd - noe som kan bli aktuelt hvis du er så lei at du sier opp før du har funnet noe nytt. NAV beregner sperretiden fra den oppsigelsestiden som står i arbeidskontrakten.

Forøvrig er det vanlig i dag at man slipper folk før hele oppsigelsestiden er gått, dette skyldes rett og slett at folk som er lei og i hodet allerede planlegger sin nye jobb ikke er så gode resurser for bedriften. Så vanligvis ordner dette seg helt fint.

På den annen side er vel nye arbeidsgivere også villig til å vente på den riktige kandidaten dersom denne har lang oppsigelsestid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...