Gå til innhold

Tørketrommel nødvendig?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Alexandra_*
Skrevet

Jeg og kjæresten flytter snart inn i egen leilighet.. Vi har tenkt å kjøpe tørketrommel, og jeg lurer på hvor mye strøm det tar? Lurer også på om vi egentlig trenger det.

Jeans og noen andre plagg jeg har blir veldig stive når de henger til tørk, så de er best å stappe i trommelen. Greiest med trommel til sengetøy også... Tørker fortere gjør det og, men det er ikke så viktig, og vi har endel klær som ikke kan tromles. Dvs at selv om vaskemaskina er full, så skal ikke alt i trommel uansett. Synd å "kaste bort" trommelen på få klesplagg.

Hva gjør dere som ikke har tørketrommel for å unngå stive klær? For det er det verste med klær som henger til tørk.

Skrevet

Det er en vanesak. Har aldri hatt trommel eller ønske om å ha det. (Men jeg vet kanskje ikke hva jeg går glipp av? ;) )

Det eneste jeg gjør for å hindre stive håndklær etc er å pruke tøymykner.

Gjest Blondie65
Skrevet
Jeg og kjæresten flytter snart inn i egen leilighet.. Vi har tenkt å kjøpe tørketrommel, og jeg lurer på hvor mye strøm det tar? Lurer også på om vi egentlig trenger det.

Jeans og noen andre plagg jeg har blir veldig stive når de henger til tørk, så de er best å stappe i trommelen. Greiest med trommel til sengetøy også... Tørker fortere gjør det og, men det er ikke så viktig, og vi har endel klær som ikke kan tromles. Dvs at selv om vaskemaskina er full, så skal ikke alt i trommel uansett. Synd å "kaste bort" trommelen på få klesplagg.

Hva gjør dere som ikke har tørketrommel for å unngå stive klær? For det er det verste med klær som henger til tørk.

Hvis du ikke har trommel må du bruke tøymykner. Tøymykner går ikke an å få som miljømerket produkt, det er da en ren miljøgift.

Jeg bruker trommelen til alt undertøy, håndklær og sengetøy. Da slipper jeg å stå og henge opp og ta ned igjen masse småplukk. Jeg bruker trommelen til alt, men undertøyet og de store flakene med sengetøy og håndklær er nok det jeg ville savnet mest å ikke få tørket.

Jeg vasker klær en eller to ganger pr uke og da vasker jeg flere maskiner og trommelen blir alltid full. Og jeg er en person så jeg forstår ikke helt det der med tom trommel.

Skrevet

Jeg har hatt tørketrommel, men jeg savner det absolutt ikke.

Ingenting sliter ut klær som tørketrommel.. Det eneste jeg synes det er brukbart til er sengetøy og håndkler.

Strechjeans blir i hvert fall slafsete av tørketrommel. Been there, done that, og dermed var en bukse til 1400 for stor. Arg.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi bruker verken tøymykner eller tørketrommel, og overlever fint:-) Men har man lite plass til å henge opp klær til tørk, er det sikkert greit med trommel. Om eller når vi får barn kommer vi vel sikkert også til å vurdere trommel for å få gjort noe annet enn å henge opp klesvask...

Gjest Mayamor
Skrevet

Jeg er helt avhengig av tørketrommel for å kunne få unna vaskede klær. Bukser, gensere, spile bh, badetøy og fotballsokker tørker jeg på stativ, mens håndklær, sengetøy, truser og sokker går i trommelen. Vi skal faktisk skaffe oss tørkeskap også vi. Men vi er en familie på 5 aktive mennesker som trener, svømmer, spiller go-kart, går i barnehage, pusser opp hus, skrur på bil, graver i bedene etc hverdagen, så det kan jo ha sitt å si. :)

Gjest Gjest
Skrevet
Hvis du ikke har trommel må du bruke tøymykner. Tøymykner går ikke an å få som miljømerket produkt, det er da en ren miljøgift.

Neida, det fungerer helt uten både tøymykner og tørketrommel. Tøyet mitt er ikke blitt verken stivt eller ubehagelig å ha på. Så det er ingen grunn til å ha god samvittighet overfor miljøet fordi man "bare" kjører tørketrommelen noen timer hver dag ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Det fungerer FINT skulle det være i innlegget over her :ler:

Gjest Catwoman
Skrevet

Vi har ikke tørketrommel - og jeg savner det heller ikke. Bruker ikke tøymykner heller, ikke på noen ting, så det er ikke noe must det.

Synes stive håndklær uansett er bedre å tørke seg med.

Vi har heller ikke allverdens med tørkeplass, men en tørketrommel tar også utrolig mye plass - og den må stå der hele tiden, mens klesstativet kan du i det minste slå sammen når klærne er tørre.

Gjest Mayamor
Skrevet

Tørketrommelen kan fint stå oppå vaskemaskinen og tar da ikke opp mer plass. :)

Gjest Elastica
Skrevet

Vi har vært uten tørketrommel i mange år uten å savne det. Tøymykner har jeg aldri brukt.

Nå har vi fått tørketrommel og jeg er blitt veldig bortskjemt. Det er godt å få tøyet unna i en fart. Vi er fem aktive i familien, og det blir noen omganger for maskinen hver dag. Tørketrommelen tar mer enn vaskemaskinen.

Skrevet

Kuttet ut trommelen for 4 år siden, og har etter det kun brukt tørkestativ. Fungerer helt fint. Bruker skyllemiddel. Stive bukser blir fort myke, jeg pleier å riste litt på dem før jeg bretter og legger dem vekk.

Av og til savner jeg selvfølgelig trommelen, men stort sett går det helt greit uten.

Skrevet

Min tørketrommel er gåen, og det blir nok ikke kjøpt ny før til vinteren. På sommeren er det greit å tørke for 5-6 stk utendørs. Når jeg har tørketrommel bruker jeg tørkestativ til mye uansett. Håndklær, sengetøy, undertøy, sokker og jeans uten stretch går alltid i tørketrommel. Undertøy og sokker fordi det er enklest, resten fordi det blir mye mykere.

Hadde vi bare vært to, hadde jeg ikke kjøpt tørketrommel. Kjøpte min første da vi hadde fått barn nr 2 og skulle tørke massevis av formsydde tøybleier...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...