Søtpotita Skrevet 1. juli 2007 #1 Skrevet 1. juli 2007 Prøver meg på ein ny tråd omkring eyelinarar. Har alltid brukt ein frå HM, men den "sklir ut" og blir eigentleg ikkje så fin i løpet av dagen. Har eigentleg aldri vurdert å skifta, men no fekk eg lyst på ein skikkeleg god! Kva kjenneteiknar ein god eyeliner og korleis skal eg kjøpa?
Gjest Deception Skrevet 1. juli 2007 #2 Skrevet 1. juli 2007 Flytende eller blyant? Av flytende liker jeg Isadora og YSL; begge er fargemettet og sitter godt. Isadoras er nok lettere å jobbe med, fordi den har filtspiss, mens YSLs har pensel. Av vanlige kajaler, liker jeg Chanel og YSL, samt skrublyanten fra Isadora (som jeg ikke vet om finnes i Norge).
Rexina Skrevet 1. juli 2007 #3 Skrevet 1. juli 2007 jeg kan anbefale verdens letteste liquid-liner:) Den er fra Maybelline, og er veldig lett å få pen og tynn og sitter nesten litt for godt. Er ikke dyr heller. Beste jeg har prøvd og jeg er kresen på sminke;) Av vanlige liker jeg Lancome, men der har jeg ikke prøvd så mange..
Søtpotita Skrevet 1. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 1. juli 2007 Du kan ALT du, Deception Hmm, eg er vel usikker på om eg bør ha flytande eller blyant. Heller nok meir mot blyant sidan eg trur eg ikkje greier å handtera ein flytande. Blir ikkje flytande meir fargesterke også til kvardags? Skal sjekka ut Chanel og YSL (Takk takk for mange gode råd, Deception )
Søtpotita Skrevet 1. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 1. juli 2007 Her kom det jo fleire svar Er det verkeleg lett å få ei fin stripa med flytande eyeliner? Har dere det innpå våtkanten? Skal sjekka ut Lancome også
Gjest Deception Skrevet 1. juli 2007 #6 Skrevet 1. juli 2007 Jeg bruker våtliner på den øvre vippekanten, og blyant under den nederste, men ikke på våtlinjen. Når jeg gidder å sminke øynene... Jeg tror ikke flytende linere er særlig egnet på våtlinjen.
Gjest Blanca Skrevet 1. juli 2007 #7 Skrevet 1. juli 2007 Er det verkeleg lett å få ei fin stripa med flytande eyeliner? Har dere det innpå våtkanten? Jeg ville ikke brukt flytende på våtkanten, der er en blyant mye bedre. Jeg bruker i likhet med Deception flytende fra IsaDora (lett å legge, gir skikkelig sort farge og tynn strek) og YSL (krever presisjon å legge, men gir supertynn, kullsort stek). Blyanter synes jeg det ikke er de store kvalitetsforskjellene på; jeg har fra Chanel, Dior, Estee Lauder og HM og de er omtrent like gode alle sammen.
Gjest Deception Skrevet 1. juli 2007 #8 Skrevet 1. juli 2007 Hvis du "bare" er ute etter svart, kan du ta en titt på InLiner fra Isadora. Det er muligens den beste kajalen jeg har prøvd; den er beregnet for våtkanten, og sitter derfor godt, og er ganske billig.
Søtpotita Skrevet 1. juli 2007 Forfatter #9 Skrevet 1. juli 2007 Deception Eyeliner på den øvre vippekanten høyrest for tricky ut for meg, dei gongane eg har prøvd har eg sett ut som eg var skada Krev det mykje trening? :rødme: Er det forresten mest vanleg å ha eyeliner (blyant) på våtlinja eller under? IsaDora InLiner verkar å vera tingen for meg Blanca Så du syns at HM har like bra blyantar som Chanel, Dior osv? Vil alle eyelinarar skli ut i løpet av dagen?
Gjest Blanca Skrevet 1. juli 2007 #10 Skrevet 1. juli 2007 Deception Eyeliner på den øvre vippekanten høyrest for tricky ut for meg, dei gongane eg har prøvd har eg sett ut som eg var skada Krev det mykje trening? :rødme: Er det forresten mest vanleg å ha eyeliner (blyant) på våtlinja eller under? IsaDora InLiner verkar å vera tingen for meg Blanca Så du syns at HM har like bra blyantar som Chanel, Dior osv? Vil alle eyelinarar skli ut i løpet av dagen? Det krever litt trening å legge en flytende eyeliner. Hold deg så tett inntil vippekanten som mulig, legg på med korte strøk. Kajal/eyeliner på våtlinjen vil gi deg intens blikk, men forminske øyet. Kajal/eyeliner under som du soter litt (jeg foretrekker å legge en øyenskygge med en spiss børste under øyet, det ser mer naturlig ut) vil åpne øyet. Ja, jeg synes kvaliteten er ganske lik, men HM sin er kanskje litt for hard for min smak. Tror nok de fleste vil skli litt ut i løpet av dagen. Jeg legger eyeliner etter å ha lagt øyenskygge og før jeg legger maskara. Om du bruker en fet øyekrem under øyet, vil det nok skli ut enda mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå