Gjest Gjest Skrevet 1. juli 2007 #1 Skrevet 1. juli 2007 Hei Er det noen som kan hjelpe meg litt med å skrive søknad om permisjon/ oppsigelse. Jeg har fått et jobbtilbud jeg ikke kan takke nei til. I min nåværende jobb er det mulighet å søke om enten 6 eller 12 månders permisjon før man sier opp. Noen som har noen forslag om hvordan jeg skal skrive søknad om permisjon/oppsigelse
Frey Skrevet 1. juli 2007 #2 Skrevet 1. juli 2007 "Jeg vil med dette søke 12 måneders permisjon fra min stilling fra dato til dato."
Gjest Mrs Darcy Skrevet 1. juli 2007 #3 Skrevet 1. juli 2007 "Jeg sier herved opp min stilling fra 1. august og søker samtidig permisjon fra oppsigelsestiden på 3 mnd slik at siste arbeidsdag hos dere blir 31. juli."
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2007 #4 Skrevet 11. juli 2007 "Jeg sier herved opp min stilling fra 1. august og søker samtidig permisjon fra oppsigelsestiden på 3 mnd slik at siste arbeidsdag hos dere blir 31. juli." Kan man virkelig søke permisjon fra oppsigelsestiden, slik at man i praksis kan slutte ved nærmeste månedskifte?
Gjest Celina Skrevet 11. juli 2007 #5 Skrevet 11. juli 2007 Kan man virkelig søke permisjon fra oppsigelsestiden, slik at man i praksis kan slutte ved nærmeste månedskifte? Det samme lurte jeg på. Den løsningen har ikke slått meg. Den eneste motforestillingen jeg ser med dette er at en del offentlige sektor-arbeidsplasser har sitt eget lokale permisjonsreglement. I mange av de står det nok at "permisjon innvilges ved bytte til jobb utenfor X og dersom kompetanse ervervet gjennom ny jobb gavner denne arbeidsplass X". Enkelte arbeidsplasser har vel også muligens beskyttet seg mot slikt ved å ikke tillate permisjon ved oppsigelse. Men man kan likevel prøve. Det er ikke et gode for arbeidsgiver å ha en person i stillingen i 3 måneder bare for å pines.
Brunhilde Skrevet 11. juli 2007 #6 Skrevet 11. juli 2007 Jeg tror de færreste, om noen, offentlige arbeidsplasser gir permisjon hvis man får tilbud om fast stilling et annet sted. Ved tidsbegrensede engasjementer stiller saken seg annerledes.
Lotten Skrevet 11. juli 2007 #7 Skrevet 11. juli 2007 Jeg tror de færreste, om noen, offentlige arbeidsplasser gir permisjon hvis man får tilbud om fast stilling et annet sted. Ved tidsbegrensede engasjementer stiller saken seg annerledes. Tror praksisen varierer veldig på det punktet. På min "offentlige arbeidsplass" er det i alle fall ikke noe problem å få seks måneders permisjon selv om man går over i en annen fast stilling. I noen tilfeller gis det også ett års permisjon. Men vi er en stor arbeidsplass så arbeidsgiver er ikke så sårbar for å plutselig stå med for mange eller for få ansatte. Turn-over gjør uansett at det blir plass til de som ønsker å komme tilbake.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå