Gå til innhold

Farget kjole til bryllupet?

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg vurderer å ha en kjoe med farge når jeg skal gifte meg, jeg er veldig lys og kler egentlig ikke hvite kjoler, og heller ikke champagnefarget. Føler meg veldig blek i det.

Har funnet en kjole jeg syns er pen:

http://www.romanticaofdevon.co.uk/images/s.../styles/p35.jpg

kjolen til venstre, vinrød. Jeg har lyst hår, som modellen faktisk, og vet at jeg kler fargen.

Det jeg lurer på er om man kan ha slør til en sånn kjole? Eller blir det bare rart?? Kan selvsagt bare sette opp håret og bare ha en liten tiara e.l., men siden kjolen ikke er så typisk brudete tenkte jeg kanskje at jeg ville bli "mer brud" med slør. Hva syns dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var en veldig flott kjole synes jeg, og naturligvis må man ikke ha hvit kjole når man gifter seg. Du kan naturligvis også ha slør ved siden av kjolen, men da tror jeg at jeg ville hatt et slør som hadde innslag av vinrødt i seg jeg. Enten at du syr på noen vinrøde perler selv, eller at du får tak i et med noe vinrødt. Det tror jeg kunne blitt fint. Når det gjelder tiara kan du jo ha en tradisjonell tiara, men innslag av vinrøde perler der også. Tror det kunne bli skikkelig stiltfullt jeg. Og kanskje en hvit bukett, slik at det hvite fra sløret går igjen i buketten?

Men jeg tror jeg ville valgt et slør som gikk kun til livet og som kanskje var offwhite og ikke helthvitt.

Skrevet

Ved første øyekast tror jeg kanskje det blir seende litt rart ut.

Knall hvitt slør og ensfarget dyp rød kjole... Veldig kontrast i fargene.

Men kan du ikke bare prøve når du får kjolen? Kan jo hende det blir fint!

Skrevet

Synes kjolen var fin, jeg og synes godt du kan ha slør til.

Men kanskje ikke hvitt, nei...

Skrevet

Jeg synes den var rålekker!!!

Jeg tror kanskje det vil se litt rart ut med hvitt slør. Jeg tror jeg ville gått for tiara eller blomster i håret. Og så med lyse fine farger i buketten.

Jeg er helt lik som deg, men med litt rødlig år. Veldig lys i huden og kler ikke lyse farger i direkte kontakt. Men her kan du se hvordan min kjole kommer til å bli, omtrent da, siden jeg skal sy den selv...

http://www.margaretlee.co.uk/images/large/p39_l.jpg

For på meg så gjør det ikke noe om skjørtet er ganske lyst, bare det ikke kommer i nyanse til huden. Så jeg skal ha rødt korsett og gull/ivory. Vet ikke helt det enda. Jeg skal også sy meg et skjørt som er i samme fargenyanse som korsettet, slik at jeg ha gallakjole til senere også. synes det er så trist å betale masse for en kjole og bruke den en gang...

Men jeg synes du skal gå for den kjolen jeg. Den var kjempefin og vil helt sikkert kle deg veldig bra!!! (og så kan du bruke den senere også... :D )

Klem fra magnhild

Gjest Anonymous
Skrevet

Nydelig kjole! Tror jeg ville droppet sløret og heller hatt en fin tiara med innslag av vinrødt slik som Augustbrud foreslo, og i tillegg tatt opp fargen på kjolen i blomstene. Men prøv deg fram når du får kjolen -vanskelig å si hva som passer best. Men i utgangspunktet synes jeg det at kjolen ikke er så veldig brudete også er et argument for å droppe sløret fordi slør er veldig brudete og dermed kanskje vil kræsje litt med kjolen. Tror du blir en nydelig brud uansett.

Skrevet

Hvor mye koster denne kjolen forresten og hvor får du kjøpt den hen?

Skrevet

Jeg synes kjolen er lekker, selv om jeg synes tanken på noe annet enn hvitt og lyst er uvant.

Hvitt slør blir nok for stor kontrast, jeg tror jeg ville ha brukt tiara om jeg var deg.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!

Er ikke helt sikker, men tror kanskje det kunne bli lekkert med chiffongslør (sånn Mette-Marit hadde)! Lengden burde ikke være lenger enn til korsryggen. Sløret kan være helt enkelt, men der det festes på hodet kan du ha blomster i kjolens farge. Lekker kjole forresten!! :)

En venninne hadde faktisk en "tylldott" festet innimellom håroppsatsen. Det høres sikkert ganske merklig ut, men det var ganske fint. (Omtrent en meter tyll festet litt innimellom håret slik at det struttet litt ut.) Da har du ikke det som henger ned som kanskje ikke passer helt til kjolen, men det blir mer "brudete".

Hilsen Lille meg

Skrevet

Rålekker kjole! Jeg tror du blir kjempe fin, med eller uten slør!

Synes augustbrud ga deg et godt råd med å ha innslag av vinrødt i slør og tiara. Velger du slør, bør det ikke være langt, men gå til ca. midt på ryggen.

Skrevet

lekker kjole. Men jeg syns ikke du bør ha hvitt slør hvis du velger å gå med slør. Det tror jeg ville blir for mye kræsj. Men det er jo lurt å prøve det da. KAn jo være jeg tar helt feil....

Skrevet

Hei, hei :D

Jeg synes kjolen var lekker, jeg.

En venninne av meg giftet seg i knallrød kjole og offwhite slør, det var kjempestilig! Hun fikk masse positive tilbakemeldinger! Så etter min mening er det ingen ting i veien for å bruke hvitt slør, det skaper bare en flott kontrast.

Skrevet

Kjempelekker kjole!! :D

Men jeg ville ikke hatt slør til. Bruk en tiara eller annen enkel hårpynt. Du kommer til å bli såååå fin! :D

Skrevet

Det var en kjempefin kjole!

Jeg ville også hatt slør til den, for å bli litt mer 'brudete'. Ser ikke helt problemet med fargen jeg da... En venninne av meg giftet seg i svart kjole med hvitt slør, og hun var bare heeelt nydelig!

Som en annen sa her, tror et ivory-farget chiffonslør ville bli veldig fint f.eks. (Sånt typisk tyll-slør kan kanskje bli litt voldsomt i forhold til kjolen, som er veldig enkel...)

Lykke til - du blir nok helt nydelig!! :D

Gjest Anonymous
Skrevet

Oi! Takk for alle tilbakemeldinger!! :)

Jeg vet ikke pris eller noe ennå, men de har kjolemerket i mange brudesalonger i Norge. Sjekk linken nedenfor:

http://raq2.globaleffect.net/cgi-bin/htmlo...883826318848534

Jeg har prøvd hvite/offwhite kjoler, og kan til nød ha det, men føler meg helt klart penere i farget kjole. Og siden den er enkel og veldig klassisk så kan jeg kanskje bruke den senere også. Dessuten kommer vi ikke til å ha none stort kirkebryllup. Det blir nok enten vielse ute eller vielse på tinghuset.

Når jeg kommer så langt så får jeg evnt. prøve den med og uten slør. Takk for gode tips ang. farger og tilbehør! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...