Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke tenkt på dette før, helt til jeg skulle sjekke ut hvordan man fant ut eggløsnings-tidspunkt ved å kjenne på livmortappen.

På Pernilles sine sider som nesten er blitt som en bibel, står det på første side under dette emnet:

"Man bør også slutte å sjekke livmortappen når man blir gravid, for å unngå å muligens framprovosere noe man helst vil unngå. Ikke dermed sagt at tappetafsing fører til abort, for all del! Men det er mye bedre å la det være enn å evt. plage seg selv med tanken "Kunne det vært unngått hvis..?" dersom det skulle gå galt. "

I andre medier står det at det er helt greit å ha sex under graviditet. Men da kommer man jo også borti livmortappen.

Vet ikke hva jeg skal gjøre. Akkurat rundt eggløsning skal man oppføre seg som om at sex er hele verden, mens etterpå skal man være avholden som en nonne?!

Og er det slik at det kanskje er enda viktigere å ikke "tafse" på livmortappen i lutealfasen, siden det er da egget skal feste seg, enn under graviditet, for da sitter det mer fast??

Er det noen som har noen fakta på området?

Har lett litt rundt på dette temaet, men finner lite, uten om dette her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri hørt noe om at mye sex er farlig i heletatt. Hvem er denne Pernille, og hvor tar hun dette fra?

Skrevet

Sex under graviditeten er helt ufarlig, og så lenge du ikke har fått noen råd fra legen om å la det være så kan man leve helt som før.

Som det står i ei bok jeg har lest: Mannen skal være EKSTREMT godt utstyrt for at han skal kunne gjøre noe skade på noe som helst :)

Gjest =tentacle=
Skrevet

Det er ikke i livmortappen egget skal feste seg, ha sex og vær gla' :)

Nå vet ikke jeg hva slags kompetanse Pernille har, men det er over 5 mrd nålevende mennesker som har blitt til uten hennes råd, så du trenger ikke hennes bibel for å få dette til.

Slik jeg leser sitatet, sier hun vel først og fremst at hvis man mister, kan man komme til å lure på om "gravingen" kan ha bidratt, og at det først og fremst er derfor man skal la det være.

Gjest Gjest
Skrevet

Tror det er forskjell på penis og fingre med negler som roter rundt der.

Så jeg har sex når jeg vil, og har faktisk hørt at det KAN virke positivt pga at livmoren får mer blod og "mosjon" ved orgasme, men leketøy, fingre, stikkpillerapplikatorer ol stapper jeg ikke inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...