Gå til innhold

Nettdating - når møtes i real life?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Nina79_*
Skrevet

Har opprettet en profil på sukker. Virker seriøst og bra der!

Lurer bare på en ting.. Når tenker dere man skal møtes i real life?

Har skrevet med en nå, som sier han vil møtes face to face ganske snart da han liker det bedre enn å skrive og bli kjent via nettet. Er litt enig i det, i forhold til at man kan kaste bort tid og energi unødvendig hvis kjemien ikke stemmer.. Men, føler også at det er rart å skrive med en i dag og møtes om et par dager.. Kommer kanskje ann på personene man skriver med..

Jeg er litt for og i mot.. Hva tenker dere?

Gjest Gjest
Skrevet

Det virker så kunstig når man har en profil på et sted for å date. Da er det så åpenbart hva som er formålet liksom...

Derimot hvis man tilfeldigvis blir kjent med noen over nettet stiller det seg litt annerledes, Da blir det ikke kunstig fordi formålet var ikke å date.

Men hva gjør du når det var så åpenbart på en datingside? Går med på å treffe ham på en kafé der derer avtaler hvordan dere skal kjenne igjen hverandre? Når du så får øye på ham og ikke liker det du ser kan du bare stikke av? Eller du kan prate med ham i et kvarters tid og si at du må gå hvis du ikke liker ham?

Lykke til! :sol:

Gjest Gjest_Nina79_*
Skrevet

Ja, klart jeg vil date.. derfor jeg har profil :)

Jeg spør om hvor lenge dere ville venta med å møttes i real life.. er det kanskje best å skrive litt med hverandre og bli kjent først.. Har jo hørt om så mye rart og rare skumle (hehe) folk som lager profiler..

Nina ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Vi møttes etter ca 3 uker. På en kafe en lørdagskveld. Møttes utenfor, på en åpen plass. Hadde sett bilde av han så visste hvem jeg skulle se etter. Jeg var kjempeforelsket etter en chat. Vi diskuterte politikk og midtøsten. Vi var på denne chatten for å prate seriøst, ikke for å sjekke. Men jeg kjente bare at det kriblet i magen. Kjemien var så sterk. Vi utvekslet tlfnr.

Første kvelden vi møtes irl gikk så fort og det var så utrolig bra stemning. Vi skiltes med en klem og dro hjem til oss selv. Første kyss ved neste møte. Sex etter 3 mnd. Nå er vi samboere og har det fantastisk bra sammen på alle måter :)

Lykke til!!!

Skrevet

Gjør som du foretrekker/føler deg mest komfortalbel med. Finnes ingen fasitt. :)

Gjest Gjest wondergirl
Skrevet

Jeg drev og nett-datet i en periode, og da synes jeg egentlig det var best å møte dem i virkeligheten så snart som mulig. Ellers så bygger man seg bare opp veldig og så blir man skuffet når man møtes i og finner ut at man ikke har noen kjemi likevel...

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg drev og nett-datet i en periode, og da synes jeg egentlig det var best å møte dem i virkeligheten så snart som mulig. Ellers så bygger man seg bare opp veldig og så blir man skuffet når man møtes i og finner ut at man ikke har noen kjemi likevel...

Da gjelder det å ikke ha forventninger da vet du.

Dessuten finnes det mange måter å unngå skuffelser på: man kan dessuten stikke av etter 5 minutter.

Gjest Gjest
Skrevet

Pratet med en på match i over en måned og hadde høye forventninger, som falt i grus ved treff.

Traff neste etter ei uke og treffes fortsatt to måneder etter.

Det er umulig å si hva som er riktig. Gjør det som føles ok for deg.

Lykke til :)

Gjest Gjest
Skrevet

Vi møttes på picknik etter to uker... og ble der i skogen hele natten :hjerter: det er ett år siden nå. og vi flytta sammen i sommer :danse:

Gjest Gjest
Skrevet

Det er ikke bra å stresse med frister og tid. Ting bør være så naturlig som mulig. Treff hverandre når dere har lyst. Ikke før.

Gjest Gjest
Skrevet

Enig, ikke noe poeng i å vente. Om man får feil inntrykk helt i starten, drar man det med seg helt til man treffes. Dessuten kan det være kjemien ikke stemmer i det hele tatt i virkeligheten selv om den gjør det på nett. Jeg pratet med en jente på nett til og fra over flere år (hun var fra et annet land). Vi møttes tilfeldig, og uten hensikt om å "date". Det utviklet seg etterhvert, og jeg tror nok begge fikk visse forhåpninger. Vi pratet også på telefon.

Senere flyttet hun til Norge for å studere (ikke på grunn av meg) og vi møttes. Det var total mangel på kjemi, helt ut av meg selv opplevelsle. Dette var et ekstremt tilfelle siden vi hadde kjent hverandre så lenge over nett, men jeg har et par andre eksempler også som går over kortere tid.

Skrevet

Jeg har opplevd at kjemien har stemt både i telefon og via nett/mail, men når vi møttes var alt bare feil fra min side.

Så mitt tips er at dere møtes så snart som mulig.

Han jeg møtte 2-3 uker etter første nettkontakt med, er i dag min mann :hjerte:

Skrevet

Det er ikke sikkert kjemien ved et møte i seg selv er dårlig etter et nettbekjentskap. Derimot kan det være at dere har etablert en kontakt som har fått utvikle seg på nett, der et møte i det virkelige liv ligger langt etter, det er en uprøvd arena for dere fordi dere er vant til en helt annen. Det kan godt tenkes det hele ville vært totalt annerledes dersom dere møttes på en bar først, og aldri hadde chattet. Kjemi er ikke alltid konstant mellom to mennesker, man er iblant trøtt/våken, åpen/lukket, glad/lei seg,

og jeg vil si anledning og timing teller en vesentlig del.

Jeg har faktisk en nettvenninne langt sør i europa som jeg har hatt kontakt med i over 10 år. Vi har fulgt hverandre gjennom alt, og kjenner hverandre veldig godt nå, uten å noensinne ha møtt hverandre. På et tidspunkt erklærte hun at hun elsket meg, ganske utrolig uten å ha møttes, synes jeg, da hadde det gått 5 år, og passet veldig dårlig, vi hadde en lang pause etter det, men så tok vi opp kontakten, den bare dukker opp og dukker opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...