Gå til innhold

Strømmen på badet er mystisk borte

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis man bor i leilighet og plutselig har mistet strømmen på badet og ikke i resten av leiligheten (nei, det er ikke bare pæra som har gått, vaskemaskin og hårføner fungerer heller ikke) og sikringene er i orden, hva kan ha skjedd og hva bør jeg gjøre? :klø:

Gjest Gjest
Skrevet

Hæ, hvordan havnet den her? :klø: Kan noen flytte den for meg? :)

Skrevet

Sjekk sikringsskapet. Det er sikkert sikringen som kun har strøm inn til badet som har gått. (Om du har vippesikringer, er det bare å vippe den opp igjen.)

Gjest Gjest
Skrevet

Nix, som jeg skrev, sikringene er i orden! :tommel: Lurer sånn på hva det kan være :klø: Jeg ser forsåvidt nok til å dusje hvis jeg har døra oppe, men jeg må vaske klær! :sur:

Skrevet

Mystisk.

Hva med jordfeilbryteren og slikt da? Har du sjekket at ikke andre elektriske apparater fungerer i de ulike stikkontaktene?

Så om sikringene er i orden, og det ikke har skjedd en jordfeil, bør du kanskje tilkalle elektriker?

Gjest Blondie65
Skrevet

Jordfeil = Kapoff strømmen i hele leiligheten borte.

Jeg vet ikke hva slags sikringer du har. Hvis det er gammeldagse skrusikringer har jeg blitt lurt selv av en som så i orden ut men som ikke var det. Slik blir man selvsagt ikke lurt av vippesikringer.

Noen steder er det en bryter som slår av all strøm i et rom, du har ikke en sånn bryter på badet og tror det er lyset du har slått av?

Hvis det ikke er noe av det over så ville jeg kontaktet elektriker så snart som mulig.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har sånne vippesikringer, alle står opp. Det står at det skal blinke en lampe ved jordfeil, og det gjør det ikke. Det er bare en bryter til badet, og bare sånn helt plutselig ville ikke lyset på, og jeg hadde vært hjemme hele dagen uten å ha lagt merke til noe spesielt som skjedde.

Er det kanskje gårdeier jeg bør kontakte først?

Gjest Gjest
Skrevet

Når det gjelder å teste andre elektriske apparater, det er kanskje ikke så lurt å dra med brødristeren inn på badet, med tanke på jording og sånn? :ler: Uansett er det vel litt rart at både lyset, føneren OG vaskemaskinen streiker samtidig :klø:

Gjest Gjest
Skrevet
:sjenert: Det var visst sikringen likevel.. Den sto å viste grønt og det trodde jeg betydde at det var ok, men den skulle visst vise rødt, hvor er logikken i det? :sjenert: Men nå har jeg ivertfall strøm på badet igjen! :tommel:
Gjest Blondie65
Skrevet
:sjenert: Det var visst sikringen likevel.. Den sto å viste grønt og det trodde jeg betydde at det var ok, men den skulle visst vise rødt, hvor er logikken i det? :sjenert: Men nå har jeg ivertfall strøm på badet igjen! :tommel:

Øh ...

Du har vippesikringer med lys? Eller kanskje det finnes enda mer moderne greier.

Det HØRTES ut som en sikring ute ja ... Så flott at det ordnet seg.

Gjest Gjest
Skrevet

Nei, ikke med lys, men et lite grønt klistremerke på den ene siden og rødt på den andre :) Bare på badsikringen da, de andre er helt svarte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...