Gå til innhold

Jobbklubb?

Gjest milkyway

Anbefalte innlegg

Gjest DyneTryne

Siden jeg har vært heller uheldig med jobbsøking, oppsøkte jeg NAV. Traff ei veldig hyggelig dame som mente at dette var bare tull og fjas, og at de som hadde gitt meg avslag og sure miner så forbi personligheten og tenkte heller sitt om dreadsene mine. Hun skulle prøve å søke meg inn på jobbklubb, et seksukers kurs fra 9 til 3 hver dag du får betalt for å gå på, går ut i praksisplass og vil få all hjelp til å få en jobb.

I dag fikk jeg en god nyhet, jeg fikk plass :hoppe:

Er det noen her som har erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65
Siden jeg har vært heller uheldig med jobbsøking, oppsøkte jeg NAV. Traff ei veldig hyggelig dame som mente at dette var bare tull og fjas, og at de som hadde gitt meg avslag og sure miner så forbi personligheten og tenkte heller sitt om dreadsene mine. Hun skulle prøve å søke meg inn på jobbklubb, et seksukers kurs fra 9 til 3 hver dag du får betalt for å gå på, går ut i praksisplass og vil få all hjelp til å få en jobb.

I dag fikk jeg en god nyhet, jeg fikk plass :hoppe:

Er det noen her som har erfaring med dette?

Jeg har ikke erfaring med dette, jeg ville bare gratulere. Flott at det er noen som kan se forbi dreadsene dine. Jeg håper at du etterhvert kan få deg en praksisplass (arbeidstrening i bedrift med lønn). Det hjalp meg da jeg var ung og uerfaren En gang på tidlig 80-tall.

NAV kan når de vil nemlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DyneTryne

Takk skal du ha :) Ja de har kurs hver dag, og nest siste, eller siste uke, tror jeg de sa, er det praksisplass for at arbeidsgiver skal se om det er noe håp. (verdens mest kommabefengte setning?)

Dette var virkelig et fint brev å få i dag, i møtet sa dama at det var 12 ledige plasser og vanskelig å komme inn, men jeg ble altså valgt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var virkelig et fint brev å få i dag, i møtet sa dama at det var 12 ledige plasser og vanskelig å komme inn, men jeg ble altså valgt :D
Om det er vanskelig å komme inn det det vet ikke jeg, men det er ett tilbud alle jobbsøkere skal få når en har vært ledig en stund. Er usikker på hvor lenge en må ha vært ledig da, mon tro om det er rundt 3-4 mnd.

Jeg gikk på jobbklubb eller jobbkurs for ca 6 mnd siden og det var helt greitt. Det som igrunn var det kjekkeste var at en traff folk som var i samme situasjon som en selv, at en var jobbsøkende. Men selv om vi var i samme situasjon, så hadde jo alle forskjellige "historier", noen var nyutdannende, noen hadde laaang utdannelse og jobberfaring, noen hadde vært utav arbeidslivet i fleret år og synest det var greitt å få litt hjelp.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest DyneTryne
Om det er vanskelig å komme inn det det vet ikke jeg, men det er ett tilbud alle jobbsøkere skal få når en har vært ledig en stund. Er usikker på hvor lenge en må ha vært ledig da, mon tro om det er rundt 3-4 mnd.

Jeg gikk på jobbklubb eller jobbkurs for ca 6 mnd siden og det var helt greitt. Det som igrunn var det kjekkeste var at en traff folk som var i samme situasjon som en selv, at en var jobbsøkende. Men selv om vi var i samme situasjon, så hadde jo alle forskjellige "historier", noen var nyutdannende, noen hadde laaang utdannelse og jobberfaring, noen hadde vært utav arbeidslivet i fleret år og synest det var greitt å få litt hjelp.

Lykke til! :)

Pføy, ikke ødelegg gleden min da :P

Men takk for lykketilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært på sånt kurs selv, men ville gratulere deg med plassen.

Selv har jeg en fetter som har viltre dreads, masse skjegg og ser rimlig hippie ut som fikk seg en bra jobb og som nå skal over i en enda bedre hvor han i tillegg får reise en masse rundt om i verden.

Arbeidsgiver så bak alt håret og fant ut at fetteren min både er snill, veldig flink, pliktoppfyllende og hyggelig.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neria

Gratulerer med jobbklubb :)

Mannen min var med på no sånnt da han var arbeidsledig, og det resulterte ikke direkte i noen jobb, men han ble mye flinkere til å skrive søknader og til å takle intervjusituasjoner. Så et par måneder etter jobbklubben fikk han først et vikariat og senere fast jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det var veldig greit å gå på jobbklubb...du får nye positive tanker og bedre selvtillit...blir kjent med andre mennesker.. får hjelp og trening med jobbsøknad og intervju

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...