Gå til innhold

Tann-kitt?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Samboer har mistet en plombe i en tann, å siden det er midt i ferietid for oss, og senere tannlegen, må han vente til etter ferien med å få reparert tannen.

Var på apoteket idag å skulle kjøpe tann-kitt som han kunne legge i hullet inntil han skal til tannlegen. Fikk da beskjed om at det hadde de ikke.

Er det noen som vet om alle apotek har sluttet å selge det? Vet at man fikk kjøpt det på apotek før.

Er det noe annet tilsvarende produkt man kan bruke istedenfor?

Må også legge til at han har ikke smerter, men synes det er ubehagelig med det hullet.

Gjest Frysepulver
Skrevet

Jeg ville vurdert en annen tannlege eller tannlegevakten. Er ikke lurt å gå med et hull slik, venter han for lenge kan det endre med rotfylling

Skrevet

Vi hadde det på apoteket der jeg jobbet.... Om de ikke har det inne kan de bestille det til neste dag som regel...

Skrevet

Finnes det noe slikt? Har greid og bite av en del av en av de bakerste tennene mine og det er et ganske stort hull. Får ikke kommet meg til tannlege på en god stund grunnet jobb og syntes det hadde vært greit hvis det fantes noe slikt og jeg kan bruke det.

Skrevet
Vi hadde det på apoteket der jeg jobbet.... Om de ikke har det inne kan de bestille det til neste dag som regel...

Hvilken apotekkjede jobbet du i da?

Finnes det noe slikt? Har greid og bite av en del av en av de bakerste tennene mine og det er et ganske stort hull. Får ikke kommet meg til tannlege på en god stund grunnet jobb og syntes det hadde vært greit hvis det fantes noe slikt og jeg kan bruke det.

Det var mulig å få kjøpt det for noen år siden.

Klart det beste er å komme seg til tannlegen, men enkelte ganger er det ikke like enkelt å få til. Da kan tann-kitt være greit som en midlertidig nødløsning. Selvsagt for en kortere stund.

Gjest Fjellsippa
Skrevet

Hvis du bor i nærheten av svenskegrensa har de det på apotek i Sverige.

Skrevet

Jeg jobbet i Vitus, men det er ikke ting som er i sortimentet. Vi hadde bare tatt det inn... Tror det var Gum som hadde tannkitt... De bør kunne skaffe det på apotek så sant leverandøren fortsatt har det

Skrevet

Altså merket på kittet het gum... troooor jeg... :sjenert: var det med hukommelse igjen da

• 13 år senere...
Skrevet

Noen som vet om man får kjøpt tannkitt på apoteket nå?

Anonymkode: e7b12...0b4

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet om man får kjøpt tannkitt på apoteket nå?

Anonymkode: e7b12...0b4

Kjempe lurt å ha liggende :) 

Anonymkode: 2ed58...c52

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...