Gjest Blondie65 Skrevet 30. juni 2007 #2 Skrevet 30. juni 2007 Forbrukerkjøpsloven gjelder her som alle andre steder. I tillegg har du en generell 14 dagers frist til å heve kjøpet (dvs. at du har 14 dager på deg til å besiktige varen og ombestemme deg).
Dru Skrevet 30. juni 2007 #3 Skrevet 30. juni 2007 (endret) Forbrukerkjøpsloven gjelder her som alle andre steder. I tillegg har du en generell 14 dagers frist til å heve kjøpet (dvs. at du har 14 dager på deg til å besiktige varen og ombestemme deg). Vi snakker her om angrerettloven. Forbrukerkjøpsloven regulerer ikke angrerett. De "generelle 14 dagene" du snakker om er angrefristen man har på kjøp foretatt utenfor selgers faste utsalgssted, der nettkjøp er ett av de stedene som faller utenom det som regnes for fast utsalgssted. Endret 30. juni 2007 av Druscilla
Dru Skrevet 30. juni 2007 #4 Skrevet 30. juni 2007 Når man har handlet på nett? For å svare på ditt spørsmål, så er svaret ja. Selger skal ha levert et angrefristskjema enten sammen med varen, eller f.eks. på mail sammen med ordrebekreftelsen. Du bruker dette skjemaet, og sender varen i retur til selger.
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2007 #5 Skrevet 30. juni 2007 gjelder bare om du ikke har åpnet forseglingen på pakken med mobilen. (som forresten står i skrivet du får om angreretten)
Gjest Blondie65 Skrevet 30. juni 2007 #6 Skrevet 30. juni 2007 Vi snakker her om angrerettloven. Forbrukerkjøpsloven regulerer ikke angrerett. De "generelle 14 dagene" du snakker om er angrefristen man har på kjøp foretatt utenfor selgers faste utsalgssted, der nettkjøp er ett av de stedene som faller utenom det som regnes for fast utsalgssted. Hjelpe meg pirkemor. Mener du at forbrukerkjøpsloven ikke gjelder dersom det er feil på varen ts har kjøpt? Jeg skriver om forbrukerkjøpsloven på den ene siden og angrefrist for internettkjøp på den andre siden. Dersom ts angrer på kjøpet kan hun/han returnere varen (er ikke så sikker på det med forseglet pakke, at det er lov mener jeg) uten noen som helst begrunnelse annet enn at vedkommende ikke har lyst på varen likevel. Forbrukerkjøpsloven kommer inn dersom det er feil på varen, mangel ved levering etc. Da har man også en mulighet til å angre kjøpet - selv om det ikke heter det i lovens forstand - det heter heving osv. Nå spesifiserte ikke trådstarter hva slags anger han/hun har på kjøpet. Slik som jeg har sett her og IRL virker det som folk tror de kan gå hjem med en bukse og dra tilbake til butikken og si at de hadde ikke råd til buksen likevel. Det eneste kjøpet du kan gjøre det med er faktisk kjøp som kommer inn under angrettlovens spesifikasjon av kjøp utenfor vanlig salgssted. Men hvor mange vet det ...? Spesielt siden veldig mange butikker bedriver utstrakt angrerett?
Dru Skrevet 30. juni 2007 #7 Skrevet 30. juni 2007 TS spør spesifikt om angrerett, og du gir direkte feilinformasjon. Kall meg gjerne pirkete. Jeg vet hvordan forbrukerkjøpsloven fungerer, men det var ikke det det var spørsmål om her.
Gjest Gjest Skrevet 1. juli 2007 #8 Skrevet 1. juli 2007 Hjelpe meg pirkemor. Mener du at forbrukerkjøpsloven ikke gjelder dersom det er feil på varen ts har kjøpt? Jeg skriver om forbrukerkjøpsloven på den ene siden og angrefrist for internettkjøp på den andre siden. Dersom ts angrer på kjøpet kan hun/han returnere varen (er ikke så sikker på det med forseglet pakke, at det er lov mener jeg) uten noen som helst begrunnelse annet enn at vedkommende ikke har lyst på varen likevel. Her er det vel heller du som er upresis. Som Druscilla påpeker spurte trådstarter om angrefristen. Ettersom trådstarter ikke vet noe om dette er det da bedre å vise til at det er en lov som heter lov om angrerett, og ikke snakke generelt om forbrukerkjøpsloven. Du skrev jo ikke hvor den "generelle 14 dagers frist" er å finne. Synes ikke det er noe galt i at andre utfyller ditt svar når det er litt upresist Det er ingenting å bli snurt for.
T.S Skrevet 5. juli 2007 #9 Skrevet 5. juli 2007 gjelder bare om du ikke har åpnet forseglingen på pakken med mobilen. (som forresten står i skrivet du får om angreretten) Njaaa. Pleier gå bra å ta den opp, men ikke bruke den.
Gjest Veronica Mars Skrevet 5. juli 2007 #10 Skrevet 5. juli 2007 Det hender enkelte steder har ekstra service på slikt også, dvs at du kan angre til og med om telefonen er brukt. Jeg gikk tilbake med en telefon til Elkjøp en gang etter at jeg hadde brukt den i et par dager, bare fordi jeg ikke likte den.
T.S Skrevet 5. juli 2007 #11 Skrevet 5. juli 2007 Det hender enkelte steder har ekstra service på slikt også, dvs at du kan angre til og med om telefonen er brukt. Jeg gikk tilbake med en telefon til Elkjøp en gang etter at jeg hadde brukt den i et par dager, bare fordi jeg ikke likte den. Elkjøp har en egen greie der da... Man kan bytte inn alt mulig om man ikke er fornøyd innen tretti dager eller hva det nå er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå