Gå til innhold

Tips til kjøp av "brett" spill?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Trenger noen tips til morsomme "brettspill" som jeg og sambo kan slå ihjel kjedelig kvelder med :ler:

Noen som har noen tips??

Endret av Lucky117
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spilte Brainstorm hos noen vanner for et par uker siden. Det var ganske morsomt og er fra 2 spillere og oppover. Du kan lese mer om spillet her.

Skrevet

Jeg liker veldig godt et afrikansk spill som heter Kalaha (også kjent som Owari og en mengde andre navn). Det er et av de eldste kjente strategi spillene i verden. Er kun for to spillere. Hvis du ikke har prøvd det er det å anbefale.

Skrevet (endret)

Rummy er alltid koselig :)

Edit: Holdt jo på å glemme TP (trivial pursuit?) Elsker det spillet, men kan fort bli sittende flere timer :-D

Endret av Flugelhorn
Skrevet

Hele familien her er hekta på Carcassonne (vi har alle utvidelsene også). Et morsomt strategispill man aldri blir lei av. Ellers liker vi også veldig godt Settlers, men der må man være minst tre spillere.

Skrevet

Vet ikke om så mange spill for to, men Settlers og Kokkelimonke er bra når man er flere.

Gjest Gjest
Skrevet
Hele familien her er hekta på Carcassonne (vi har alle utvidelsene også). Et morsomt strategispill man aldri blir lei av. Ellers liker vi også veldig godt Settlers, men der må man være minst tre spillere.

Enig i disse :) Også finnes det et Settlers-kortspill for to spillere. Vet ikke hvor annerledes dette er enn brettspillet, dog, men tror det er morsomt. Carcassonne er morsomt både for to og flere. Geniale spill!

Skrevet (endret)

Vi liker å spille spill og har derfor kjøpt endel spill beregnet for to. Endel 2-4 spill er ikke det helt store med bare to spillere.

Spill for to som vi liker:

- Kortspillvarianten av Settlers (mener det heter Catan the card game eller noe sånt. Jeg ville isåfall anbefalt å kjøpe utvidelsen. Koster ikke så mye ekstra, og gir mange nye muligheter)

- Kahuna (kommer nok til å bli årets sommerspill)

- Carcassonne (jeg er ikke veldig fan av dette spillet, men det er vel helst fordi vi har spilt det så mye at jeg er litt lei. Men mener å huske at jeg likte det godt før. Finnes i flere varianter, vi har det jeg linket til)

-Lost cities (fjorårets sommerhit hos oss)

- Caesar og Cleopatra (dette liker jeg godt men ikke sambo. Sikkert fordi jeg alltid knuser han i dette spillet ;) )

- ellers fungerer 2-4 player spillene Goa og Elasund ganske bra for to spillere

Edit: lagt til noen linker og sånn :)

Endret av Titta
Skrevet

Touche syns jeg er veldig gøy. Både for 2 pers og flere! :)

Skrevet

I tillegg til backgammon, kahala, scrabble og tp, går det ofte i the amazing labyrinth og den forsvunne diamanten, barnespill vi aldri går lei av! :ler: Og kort selvfølgelig!!

Har veldig lyst på passport eller reiseutgaven til tp!

Hva slags spill er carcassonne?

Jeg liker denne tråden her, kan ikke folk si en setning eller to om hva spillet dreier seg om også?

Labyrintspillet handler om å finne skjulte skatter i labyrinten som endrer seg hele tiden, samle alle skattene sine og komme først tilbake til start.

Den forsvunne diamant er et kart over afrika med mange steder man kan stoppe opp, hvor det ligger brikker opp ned. Under brikkene er det enten diamanter av ymse verdi, røvere, visum eller krondiamanten. Får man krondiamanten må man skyndte seg tilbake til mål. Motstanderne kan vinne hvis de finner et visum og kommer tilbake til mål før vedkommende med diamanten.

Skrevet

Kokkeli monke er også gøy, som oftest når man har tatt et par glass vin da hehe.. Også er det et til jeg ikke kommer på navnet på nå, jo The descent. Kjempegøy, men helst må man være et par stykker for at det blir mest morro.

Gjest Solsikke
Skrevet

Mine favorittspill er Scrabble, Ticket to Ride, Labyrinten, Alhambra, og Cranium (men Cranium må man være minst 3 eller 4 tror jeg).

• 2 uker senere...
Gjest Neria
Skrevet

Er enig med de andre her som anbefaller Carcasonne. Kjempemorsomt spill.

Ellers fungerer Metro bra for 2 spillere. Det er et spille hvor man legger t-baneskinner i Paris og får poeng etter hvor lange baner man klarer å lage.

Gilliotine er lettlært og lettspilt og går også bra med 2 spillerer. Her er man en bøddel under den franske revolusjonen som skal kappe hodet av adelige. Og jo høyere på strå de adelige er, jo mer poeng får du. Mulighet for masse skitne triks for å ødlegge for motspilleren.

Backgammon.

Scrabble.

Skrevet

Cranium er kjempegøy når man er flere, og egner seg godt på vorspiel! Utrolig hvor vanskelig det plutselig kan bli å stave initiativ når man har hatt i seg en vinflaske.

Skrevet

ONLINE: Man skal "trekke" et "tema", eks. Alt på soverommet, underholdning eller I London og så, før timeglasset renner ut, skal man skrive alt man kommer på. Den siste bokstaven i det ordet man skriver er første i det neste osv. Den som til slutt har skrevet hele arket på rundt 150 bokstaver har vunnet.

Flere vanskeligshetsgrader så dette er noe får både barn og voksne.

Skrevet

Monopol, vil du bli millionær, gruble. kjærlighetsspillet(perfekt parspill), geni og diamant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...