Gjest Gjest_Lillemor_* Skrevet 30. juni 2007 #1 Skrevet 30. juni 2007 Hvor lenge gikk du hjemme med barnet/barna dine før du gikk i arbeid igjen? Eller kanskje du er hjemme på heltid som også er en jobb! Jeg har 2 barn og gikk hjemme med dem til dem var 2 år
mamma_mia Skrevet 30. juni 2007 #2 Skrevet 30. juni 2007 Jeg har en datter på halvannet år, er hjemme med henne enda Ble gravid rett etter jeg var ferdig med utdannelsen min, så hadde ikke noen jobb da.. bare en sommerjobb. Er ikke lei av å være hjemme enda, men vil søke om barnehageplass til henne til høsten -08 så får vi se hva som skjer. Har snakket litt om å prøve få et barn til om ikke så altfor lenge også da... I 2008 engang kanskje.. Får ta ting som de kommer.
Gjest Gjest_Thea_* Skrevet 30. juni 2007 #3 Skrevet 30. juni 2007 Jeg har et barn og gikk hjemme med han i 4 år. Årsaken til dette var rett og slett fordi imunforsvaret hans var såpass nedsats at jeg ikke fikk lov til å sette han i barnehage. Planen min var å gå tilbake til jobb etter endt fødselspermisjon.
Helen Skrevet 30. juni 2007 #4 Skrevet 30. juni 2007 Jeg fikk jobb da eldste var nesten 3 år. Men da jeg fikk de to andre var jeg hjemme bare første året, hadde vanlig permisjon med 80% lønn.
Gjest Sativa Skrevet 30. juni 2007 #5 Skrevet 30. juni 2007 Jeg gikk hjemme til hun var 11 mnd, da begynte jeg på skole. Ellers har jeg ikke jobbet fulltid, så hun hadde bare halv barnehage da det var aktuelt. Ellers er jeg ikke enig i det neon sier om at å gå hjemme er en jobb. det mener ikke jeg, med mindre ett eller fler av barna er syke eller på annen måte trenger en av foreldrene hjemme. Ja det er mye å gjøre hjemme, men det er likt for alle og kan ikke kalles en jobb.
Gjest Emera Skrevet 30. juni 2007 #6 Skrevet 30. juni 2007 Jeg gikk hjemme til hun var 11 mnd, da begynte jeg på skole. Ellers har jeg ikke jobbet fulltid, så hun hadde bare halv barnehage da det var aktuelt. Ellers er jeg ikke enig i det neon sier om at å gå hjemme er en jobb. det mener ikke jeg, med mindre ett eller fler av barna er syke eller på annen måte trenger en av foreldrene hjemme. Ja det er mye å gjøre hjemme, men det er likt for alle og kan ikke kalles en jobb. Hvorfor ikke, egentlig? Hvem er det som skal definere hva som er en jobb og ikke? Må jobb være noe uten tilknytning til hjemmet? Merkelig.
Lula Skrevet 30. juni 2007 #7 Skrevet 30. juni 2007 Jeg var hjemme til sønnen min var 8mnd. Da gikk jeg ut i 100% jobb igjen.
ToveM Skrevet 30. juni 2007 #8 Skrevet 30. juni 2007 Med eldstemann var det kun 18 uker permisjon med lønn, så hadde jeg 6 mnd uten lønn i tillegg, med mellomsten var jeg hjemme 1 år og tilbake i full jobb, med minsten var jeg hjemme 1 år, etter det jobbet jeg deltid ettermiddag og netter så jeg var jo mye hjemme
Chiquita Skrevet 30. juni 2007 #9 Skrevet 30. juni 2007 (endret) Med nr 1 hadde jeg permisjon frem til han var 7 mnd, da begynte jeg på skole, og mannen tok resten av permisjonen. Med nr 2 hadde jeg permisjon i 3 mnd før jeg begynte på skole igjen, og mannen tok resten av permisjonen. Denne gangen har jeg jobb, og planen er at jeg skal ha full permisjon frem til babyen er 5 mnd. Etter det skal jeg jobbe 40% - og mannen ta tilsvarende permisjon ut permisjonstiden... Det er planen i allefall Endret 30. juni 2007 av Chiquita
mamma_mia Skrevet 30. juni 2007 #10 Skrevet 30. juni 2007 Jeg gikk hjemme til hun var 11 mnd, da begynte jeg på skole. Ellers har jeg ikke jobbet fulltid, så hun hadde bare halv barnehage da det var aktuelt. Ellers er jeg ikke enig i det neon sier om at å gå hjemme er en jobb. det mener ikke jeg, med mindre ett eller fler av barna er syke eller på annen måte trenger en av foreldrene hjemme. Ja det er mye å gjøre hjemme, men det er likt for alle og kan ikke kalles en jobb. Men vi som er hjemme med barna passer jo på dem 24/7, mens de som jobber har barna i barnehage e.l mens de er på jobb. Det ER mer å gjøre hjemme når en passer en liten eller flere hele dagen i tillegg til alt husarbeid og diverse. Men sier ikke det er noen dans på roser å jobbe i timevis heller da.
Myrthel Skrevet 30. juni 2007 #11 Skrevet 30. juni 2007 Jeg gikk hjemme til hun var 11 mnd, da begynte jeg på skole. Ellers har jeg ikke jobbet fulltid, så hun hadde bare halv barnehage da det var aktuelt. Ellers er jeg ikke enig i det neon sier om at å gå hjemme er en jobb. det mener ikke jeg, med mindre ett eller fler av barna er syke eller på annen måte trenger en av foreldrene hjemme. Ja det er mye å gjøre hjemme, men det er likt for alle og kan ikke kalles en jobb. Du har samme holdning til det å "bare gå hjemme" - som en nabo jeg har. Hun "opphøyer" seg selv ovenfor meg i enhver anledning og mener hun er så mye mer "viktig, effektiv og opptatt" enn meg. Jeg må desverre bare le. Hun har to barn. Moren hennes stiller opp som barnepasser fra kl 07 hver morgen. (Ja, jeg ser det og vet det ) Bestemoren ordner barna, gir de mat og kjører de til barnehage og SFO. Om ettermiddagen henter hun barna og lager middag. Denne naboen har også hushjelp, og en mann som er mer hjemme enn de fleste. Denne naboen føler altså at hun jobber såååå mye, siden hun både har barn og jobb Hadde folk med barn og jobb passet barna sine SAMTIDIG med jobben - hadde de jo vært dobbeltarbeidende.. Men når andre tar seg av barna - jobber de jo bare med en ting av gangen. Itillegg blir det mindre rot og støv hjemme, når alle i familien er mye borte. Det blir færre måltider og mindre og vaske opp... Nei, jeg må le når hun fremhever seg selv bestandig - som såååå effektiv... Jeg har 3 barn, jeg.. Er mye alene med dem. De er ikke i barnehage eller SFO. Jeg kjører og henter de to eldste selv på skolen, hvis de ikke går .(vi har lang vei). Jeg lager alle måltider og gjør alt husarbeid selv. Itillegg er jeg dagmamma for 2 småtasser - SAMTIDIG som jeg passer på mine egne barn ...Vet ikke hvem som har mest å gjøre jeg Men jeg klager ikke jeg altså..Stortrives med min tilværelse og ville ikke byttet med noen..... Det er bare den holdningen jeg reagerer på..... hmmmmm
Furstina Skrevet 30. juni 2007 #12 Skrevet 30. juni 2007 Jag började jobba när Storebror var 3½ månad gammal, då tog min man/hans pappa över och var hemma heltid tills sonen var 12 månader. Första halvåret på dagis/barnehage jobbade min man 50-60% och sonen gick kortare dagar. Med Lillasyster var jag hemma tills hon var 6 månader. Jag hoppas hon får plats på dagis vid 13-14 månaders ålder
Gjest Mayamor Skrevet 30. juni 2007 #13 Skrevet 30. juni 2007 Litt svevende svar i grunnen da jeg ble dagmamma da eldstemann var 13 mnd gammel, og da yngstemann var 9 mnd gammel. Ut i "ordentlig" jobb (som enkelte mener er ut av huset...) gikk jeg da eldstemann var 3 år og yngstemann var 2,5 år.
*Emma* Skrevet 30. juni 2007 #14 Skrevet 30. juni 2007 Nr 1 - jeg begynte å jobbe igjen da han var 10 mnd...han begynte i barnehage da han var 11 mnd (etter at pappan hadde hatt perm i 1 mnd). Nr 2 - jeg begynte å jobbe igjen og hun begynte i barnehage da hun var 18 mnd.
Scorpina Skrevet 1. juli 2007 #15 Skrevet 1. juli 2007 Var hjemme til hun var 11, nesten 12 mndr. Gikk da ut i 100% jobb.
Gjest Gjest Skrevet 1. juli 2007 #16 Skrevet 1. juli 2007 Begynte i jobb da snuppa var drøyt åtte måneder - så overtok pappaen permisjonen. Skulle nok ønske meg å være hjemme et par måneder til, men samtidig unner jeg pappaen å være masse hjemme med henne også. Synes flere pappaer burde få sjansen til å ha noen måneder alene. Altfor mange som bare får de seks obligatoriske ukene - og da ofte mens mammaen har ferie. (men nå går jeg inn på en annen diskusjon). Snuppa begynner i barnehage når hun er tolv måneder i høst. Alle får ta sine valg, men for meg hadde det ikke vært et alternativ å være hjemme i flere år. For det første hadde det ikke gått økonomisk, for det andre hadde jeg nok savnet jobben.
Gjest Gjest_Emma3_* Skrevet 1. juli 2007 #17 Skrevet 1. juli 2007 Hvor lenge gikk du hjemme med barnet/barna dine før du gikk i arbeid igjen? Eller kanskje du er hjemme på heltid som også er en jobb! Jeg har 2 barn og gikk hjemme med dem til dem var 2 år Med første begynte eg på skule rett etter fødselen, medan pappaen var heime med ho. Med nr 2 begynt eg i jbb då ho var 9,5 mnd, men hadde over 2 mnd. med ho etter det igjen. Eldste har enno ikkje begynt i barnehagen, så her er det meir jobb å vere heime :D Men for meg er det egentlig ikkje ein JOBB..
Gjest Elastica Skrevet 1. juli 2007 #18 Skrevet 1. juli 2007 Jeg fikk tre stykker på fire år, og var hjemme seks år sammenhengende. Det har jeg aldri angret på. Den yngste begynte i barnehage tre dager i uka det siste halve året jeg var hjemme. Det var luksus, men å være hjemme med tre barn på 0, 2 og fire år var ganske slitsomt. Sativa kan kalle det hva hun vil for meg; men det var langt mer slitsomt enn en ordinær jobb iallefall.
Gjest Gjest Skrevet 1. juli 2007 #19 Skrevet 1. juli 2007 Med eldstemann var jeg hjemme til hun var 3 mnd. Svangerskapspermisjonen var da 3,5 mnd og hun kom 14 dager etter termin. Da var det bare å begynne å pendle til jobb igjen. Yngstemann var jeg hjemme til han var 10 mnd. Da studerte jeg deltid og han hadde dagmamma.
Annie Skrevet 1. juli 2007 #20 Skrevet 1. juli 2007 Jeg var hjemme i 3 uker. Var selvstendig næringsdrivende og hadde ikke mulighet til lengre. Dessuten var mann og barn med på jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå