Gå til innhold

Tips til dere med sko uten hel/helstropp etc.

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne av meg hadde en fin ide til meg: Jeg hadde kjøpt meg fine sommersandaler, men helstroppen funket dårlig. Og hun hadde før hatt samme problemet og hadde da løst det med dobbelsidig tape i helen på skoen! Lime seg selv fast til skoen! Og det fungerte veldig bra. Jeg gikk ikke lengre som en ku i skoene, og de satt helt fint, hele kvelden igjennom.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*notert*

Skrevet

Lurt! Men et lite spm litt utenfor tema, hvilke sko har dere, eller ska dere ha, med eller uten hel?

Jeg har så vondt for å gå i høye heler en hel dag, at jeg vurderer å kjøpe helt flate sko, er dette dumt? Det er så mange som sier at det er mye finere med hel, og at det gjør noe med hele holdningen din.....er det så viktig? Er vel bedre at det er behagelig...?

Skrevet

Helt klart viktigere at det er behaglig på en sånn dag. Har du lang kjole syns jo ikke skoene engang. Du kan eventuelt (om du har råd/lyst) kjøpe to par skoog ha ett under fotografering/kirke først også skifte til "god-skoene" etterpå :)

Skrevet

Hvis du kjøper skikkelige sko, så er de også bedre å gå med. Jeg anbefaler deg å prøve et par fra Rainbow. De trenger ikke å ha så høy hæl, men litt hæl gjør jo mye for holdningen :)

Skrevet

Jeg har valgt sko med helstropp, så dette var egentlig et ganske godt tips, ja! Skal prøve i forkant..

Jeg valgte bevisst sko uten hel (men med stropp) rett og slett fordi jeg vanligvis hovner litt opp i beina på varme dager og når jeg har de samme skoene hele dagen. Ved å ha helstropp, slipper jeg å tenke på at jeg skal få gnagesår på helen på grunn av hovne føtter.

Jeg kommer til å ha med meg et par ekstra sko som jeg har hatt i flere år og som er veldig gode (hvite...). Da kan jeg bare skifte utpå kvelden hvis jeg får gnagesår, blir sliten e.l.

Men jeg har også gått inn brudeskoene på forhånd. Har brukt dem på jobb noen dager til hvit bukse eller skjørt. Ingen har lagt merke til at det er brudesko, og skoene har formet seg etter føttene mine, men uten å se brukt ut. Veldig fornøyd med det!

:)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg skal ha sko uten hæl rett og slett fordi jeg har en mann som er lavere enn meg ;)

Men det er jammen ikke lett å finne lave brudesko som ikke koster flesk...

Skrevet

Jeg har muligens også det problemet, han er vel en 3-4 cm høyere enn meg, så tror det blir finest med lave heler.

Men er de så dyre sier du? Har ikke begynt å sjekke opp sko enda jeg...

Men har tenkt tanken på å ha to par sko, men det er jo ikke vits hvis jeg blir høyere enn han, må sjekke opp litt tror jeg :)

Gjest Neria
Skrevet
Lurt! Men et lite spm litt utenfor tema, hvilke sko har dere, eller ska dere ha, med eller uten hel?

Jeg har så vondt for å gå i høye heler en hel dag, at jeg vurderer å kjøpe helt flate sko, er dette dumt? Det er så mange som sier at det er mye finere med hel, og at det gjør noe med hele holdningen din.....er det så viktig? Er vel bedre at det er behagelig...?

Jeg gikk i lave sko i mitt bryllup, mannen min er omtrent like høy som meg og jeg trives ikke i høye sko. Med forsid kjole tror jeg det så mye bedre ut enn om jeg hadde vaklet meg fram på høye hæler.

Skrevet

Ja det må jo være mye bedre med lave, jeg forstår ikke helt det med holdningen. Ikke når jeg også vakler meg avgårde på høye heler. Tror ikke det er mange som legger merke til at du ikke har heler...

Skrevet

Jeg har 10 cm å gå på men valgte hæler på 3 cm fordi håret også "spiste opp litt" av høydeforskjellen.

Det skal vel godt gjøres å se annet enn tuppen på brudeskoene tror jeg.

Skrevet
Jeg skal ha sko uten hæl rett og slett fordi jeg har en mann som er lavere enn meg ;)

Men det er jammen ikke lett å finne lave brudesko som ikke koster flesk...

Vet ikke hvor du bor, men Unik Brudestudio i Oslo sentrum har en hel del sko til halv pris.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg bor dessverre langt fra Oslo, så jeg får nok ikke tak i disse skoene...Har funnet noen gode lave sko på brudesalongen der jeg kjøpte kjolen (rainbow-sko), men de koster jo nesten 1000 kr. Finner mange fine billige i vanlige skobutikker, men de er alltid med hæl...trasige greier altså...

Skrevet

Gode sko koster penger, enten det er med høy eller lav hæl.

Skrevet

Jeg kjøpte mine sko på Wedins, 3 cm hæl, veldig stødige og med myk polstring på hele sålen. Hadde de på hele dagen og kvelden, og det gikk kjempefint.

De kostet 399,- men jeg fikk 100,- i avslag pga. en liten flekk.

Gjest 3llie
Skrevet

Noen her som har prøvd dette nå?

Jeg tenkte jeg skulle gjøre dette, men så begynte jeg å lure litt.. funker dette om man har på strømper da? Ser for meg hele strømpa rakner. :S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...