Gå til innhold

Barnehagetips for førstegangsmamma

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

I august skal gutten min begynne i barnehagen, bare drøye 9 mnd gammel (ca 9 1/2 mnd). Første barn, første erfaring med barnehage, så jeg føler meg helt grønn. Noen erfarne mammaer som kan gi tips om hva han trenger? Tips om gode utedresser? Hva må man ha i barnehagen av utstyr osv. Hvor lang tid tok det før deres små ble tilvent? Når er det lurt å starte op i forhold til jobbstart, en uke før..? :klø:

Ganske åpen tråd med andre ord - jeg trenger alt av assosiasjoner og innspill :)

Endret av Epona
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han bør ha med:

to sett med skiftetøy,( body, strømpebukse/sokker, bukse, genser)dette bør alltid ligge i skapet og bleier.

utedress,

støvler, sko(i allefall når han begynner å gå).

Høsten kommer jo snart, så han bør ha lue og votte, tykke sokker.

regntøy, gjerne sydvest.

Bruker han sutt eller kosedyr må han jo ha med det.

Vogn til å sove i (hvis ikke bhg bruker senger), sengetøy.

Man pleier å bruke 3-4 dager til tilvenning, da er jo en av foreldrene med, Ibegynnelsen hele tiden, og så ta noen turer sånn at barnet er noen timer alene i bhg.Når de er så små så pleier tilvenning ikke være noe problem, "ute av øye ute av sinn.."

Troll har utedresser som er nette og vannavisene, veldig kjekke i bhg. Eventuelt Reflex. Greie prisklasser.

Kommer kanskje på noe mere etterhvert..

Gjest Mayamor
Skrevet

Du vil motta informasjon om hvilken praksis de benytter i deres barnehage.

Ellers må du sikkert ha med tøfler/innesko.

Noen barnehager må du ha med matboks, andre ikke.

Jeg synes Reflex sine yttertøyprodukter er helt ok til en overkommelig pris. Når barnet er så lite som ditt er det veldig stasjonært og trenger gode, varme klær ute. Ulltøy og fleece er godt å ha.

Tenk at du snart er barnehagemamma. :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...