Gå til innhold

Tips til eksotisk reisemål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er veldig i tvil på hvor vi har lyst til å dra på bryllupsreise. Det enseste jeg vet er at det bør være

- Et eksostisk reisemål

- Helst med en kritthvit strand

Men så har vi tenkt å være borte i to uker og da tror jeg det vil bli litt kjedelig å bare ligge på stranden, bade, snorkle, dykke og drive med andre vannaktiviteter. Det er jo mange steder som oppfyller de to kriteriene over. Mauritsius, Maldivene, Seychellene, Zanzibar, Kenya, Cook Islands, Tahiti, Samoa, Thailand, Den Dominikanske Republikk, Mexico, osv. Men er det noe mer å oppleve/se her? Går det f.eks. an å ta dagsturer til noen kjente steder?

Kanskje et spørsmål for reiseoperatørene dette, men det er jo sikkert noen her inne som har vært på en eksotisk bryllupsreise og har erfarigner.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å kombinere det md en storbyferie? Dvs noen dager med strandliv og noen dager i storby. F.eks Singapore kombinert med strandliv enten i indonesia eller Malaysia. (fly billig mellom med air asia)

Eller Safari i Afrika kombinert med stranden på Zanzibar (vet ikke skrivemåte.)

Eller bestige Kilimanjaro kombinert med zanzibar. Eller Begge deler.

Eller pyramidene i Kairo kombinert med Dykkerparadis Sharm el Sheik eller El Gouna i Egypt..

Selv skal vi noen dager til Roma, deretter til en søt liten kystlansdby 1 1/2 time sørover med tog, Sperlonga

Skrevet
Eller Safari i Afrika kombinert med stranden på Zanzibar (vet ikke skrivemåte.)

Dette skal vi! Vi skal på en ukes safari i Kenya, og deretter en uke på Zanzibar - som visstnok har helt fantastiske, kritthvite strender. På Zanzibar finnes all verden av vannsport, og man kan ta utflukter til spennende steder (f eks Stonetown).

Gleder meg utrolig mye! :)

Skrevet

Vi har nettopp vært på en ukes cruice i middlhavet, bryllupsreise. Fantastisk tur!!!!

Masse tid til hverandre, ny havn hver dag, masse opplevelser og intrykk.

Mannen min er ikke så veldig glad i strandlivet og vi bestemte oss for å gjøre noe annerledes enn det vi har gjort før.

Om vi ville kunne vi ligget på stranden i mange av havnene, men vi valgte å tusle rundt i byene hånd i hånd og ta inn alle inntrykkene. Dele en flaske hvitvin og nyte. Helt annerledes enn det vi har opplevd før, noe vi virkelig komme til å huske resten av livet!

Om man vil på cruice til mere eksotiske strøk som caribien må man dra på vinteren. Men middelhavet har mer enn nok å by på!!!

Skrevet

Kathrine79: hvilket reiseselskap brukte dere?

Skrevet
Kathrine79: hvilket reiseselskap brukte dere?

Ving :)

Skrevet

Hm.. det skal jeg sjekke ut :-D

Skrevet (endret)
Ving :)

Vi skal ha Ving! Kreta blir det :tommel:

Endret av Lund
Gjest Gjest
Skrevet

Anbefaler Mauritius...Der er det ikke bare sol og bading sånn som på maldivene og seychellene. Her er det mye annet å se, masse kultur, variert landskap, byer osv. Samtidig er det veldig eksotisk og perfekt for nygifte par :)

Skrevet

Jeg anbefaler..manila, storby, med masse shoppingmuligheter og deilige kafeer...og rundt manilla finnes de mest utrolige nydelige hvite strender.

Der kan du både sløve i hengekøya med en paraplydrink, mens du får massasje over hele kroppen i en time for latterlige 50 nok...hehe :ler:

og dykke, seilturer, samt oppleve spennende severdigheter som å se vulkaner og traske i fjellet...

Dit skal vi i januar på vår slash..bryllupsreise/ bryllupstur... :bryllup:

å gjett om vi gleder oss:)

Skrevet

Var som jeg skulle skrevet innlegget til Minni selv... Har akkurat de samme kriteriene for bryllupsreise.

Vurderer Mauritius sterkt, men jeg er og litt redd det bare skal være flotte hotell, nydelige strender og vannaktiviteter. Er det verdt å batale så mye mer enn det man gjør til f.eks Thailand? Dersom dere ikke har vært i Thailand, så kan det anbefales. Mye billigere alternativ enn Mauritius. Salv har jeg vært der, men har lyst å reise til et nytt land nå. Vietnam er og helt nydelig,- foreløpig ikke så turistifisert som Thailand.

Skrevet

Høres spennende ut. Hvor mye koster reisen?

Skrevet

Vi skal på cruise i vestlige Caribien. Og vi gleder oss veldig!!!

Der er det nydelige strender og opplevelser om man ønsker det. Vi skal først være 3 dager i Miami.

Blir DEEEEILIG!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...